moshisushi Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Hej! Spelade in ett gäng gittarer idag, och till min stora förvåning lät allting lite fördröjt. Som om latency-kompenseringen inte är på. Pinsamt nog upptäckte jag att POW, dither-pluggen, var påslagen på master-kanalen. Dessutom låg det en Waves L2 där utan gain. Om POW eller L2 orsakar ytterligare delay på allt som spelas upp så skulle ju detta förklara varför alla inspelningar är fördröjda. Utrustning: LE 6.4 i Mac OS X med MBox. Buffer: 1024 Finns det något lätt sätt att flytta en tagning ett givet antal samples? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Finns det något lätt sätt att flytta en tagning ett givet antal samples? Har inget system framför mig... men leta efter "shift", tror den ligger under "edit" menyn.... den är rätt självförklarande (tror jag) 🙂 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshisushi Posted August 27, 2005 Author Share Posted August 27, 2005 OK tack, men du vet inget om vad som kan ha orsakat själva fördröjningen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 OK tack, men du vet inget om vad som kan ha orsakat själva fördröjningen?? ..släng ett öga på denna tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshisushi Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 Hittade svaret på digidesigns forum.. Eller rättare sagt, jag fick veta hur man kollar plugin delay. Visade sig att vår gode Waves L2 orsakar 64 ms. Provade att shifta (tack för det tipset!) tillbaka en tagning 64ms, och det satt perfekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts