Jump to content
Annons

IRL Malmö 3/9 (ny tråd)


hackeman

Recommended Posts

Jo jag är arbetslös utan någon som helst inkomst för tillfället, så min ekonomi är inte på topp just nu.  😉

Lifta upp till stockholm kvällen innan och spela gitarr och sjung en dag på drottninggatan. En snubbe jag känner skulle bara skojspela i 20 minuter på en svensexa, och han fick flera hundra spänn med sina bob marley covers 🤪

Haha, jo det vore ju ett desperat alternativ förstås! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 261
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Aaahh okej, det lät som en idé som alla skulle nappa på! 😉

Jo jag är arbetslös utan någon som helst inkomst för tillfället, så min ekonomi är inte på topp just nu.  😛

🤪 Usch då. Men nu vet jag ju inte var du bor. och ska bestämt sova snart eftersom bokstäverna har börjat snurra på skärmen. 😉 Men om du skriver vart(stad inte gatuadress) du bor här, så ska jag fundera på en ev lösning om folk är på det förslaget. Okej?

/Lina

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag ansåg att linköping/jönköping vore en mer logisk plats för en riks IRL (Alla får väl köra sin egen IRL var de vill 😉, så riks IRL behöver inte vara nästa...) är av den enkla anledningen att det blir resa för så gott som alla, men inte så förbenat långt. Det är trots allt både en uppoffring både ekonomiskt och tidsmässigt att ta sig till stockholm söderifrån. Till en sådan stor IRL träff borde man kunna försöka få fler folk än till de vanliga träffarna (för sakens skull och med lite PR bla bla bla), och visst underlättar det om man kan kvarta hos någon som redan bor i en stad. Samtidigt så tror jag ändå att merparten drar sig för en resa som tar allt för många timmar, eller kostar för mycket. Visst, en del har kanske fast jobb här, och tjänar en slant, men hur många har allvarligt lust att pröjsa 700kr Tur och retur till stockholm bara för att gå ut på krogen en kväll, samt spendera massa pengar väl där? Än värre förklara det för sin partner.

En stor IRL ska givetvis hållas på en bra lokal, hyrd av oss medlemmar, där scenen kan få vara fri och forummedlemmarna spelar sina alster. En mötesplats snarare än bara en ren ölfest. Givetvis bör det finnas möjlighet till övernattning i närheten, det kanske inte blir så mycket billigare än den långa resan, men med ett helt koncept, lokaliserat så centralt som möjligt sett ur den geografiska fördelningen av användare, kan deltagandet förmodligen bli riktigt högt, och grejjen bli förbannat bra.

EDIT: forumulerade om mig...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

VST-Forum har haft ett par riksträffar på ett trevligt och lagom stort familjeägt hotell i Jönköping: City Hotel.

Där finns konferenslokal för att ha lite föredrag och visningar - och så finns det ett rum som man kan ha för jamsessions o dyl. Passar perfekt för en drös galna musiker som ska träffas typ fredag em/kväll till söndag fm. 🤪

Bar finns på krypavstånd (vägg i vägg - och man slipper t o m gå ut...), för de som lockas av sådant... 😉

Jönköping ligger väldigt nära landets mitt, demografiskt sett - så det är troligen den bästa platsen för riksträffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaahh okej, det lät som en idé som alla skulle nappa på! 😉

Jo jag är arbetslös utan någon som helst inkomst för tillfället, så min ekonomi är inte på topp just nu.  😛

🤪 Usch då. Men nu vet jag ju inte var du bor. och ska bestämt sova snart eftersom bokstäverna har börjat snurra på skärmen. 😉 Men om du skriver vart(stad inte gatuadress) du bor här, så ska jag fundera på en ev lösning om folk är på det förslaget. Okej?

/Lina

Jag bor i Hultsfred som ligger 15 mil ifrån Jönköpng, och närmare 35 mil ifrån Sthlm.

Vill också ogärna snylta på någon annan, så jag ska försöka lösa det här på något vis. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

VST-Forum har haft ett par riksträffar på ett trevligt och lagom stort familjeägt hotell i Jönköping: City Hotel.

Där finns konferenslokal för att ha lite föredrag och visningar - och så finns det ett rum som man kan ha för jamsessions o dyl. Passar perfekt för en drös galna musiker som ska träffas typ fredag em/kväll till söndag fm. 😉

Bar finns på krypavstånd (vägg i vägg - och man slipper t o m gå ut...), för de som lockas av sådant... 😉

Jönköping ligger väldigt nära landets mitt, demografiskt sett - så det är troligen den bästa platsen för riksträffar.

Är på till 100%. Låter kanonkul, och så slipper man alla kanonfulla bråkstakar. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Bar finns på krypavstånd (vägg i vägg - och man slipper t o m gå ut...), för de som lockas av sådant... 🙂

Det där tycker ju då jag låter lite tråkigt.

Om majoriteten börjar falla av vid 1-2 tiden (eller ännu tidigare) av olika anledningar (som så ofta) så är det kul för oss andra lite mer partysugna att kunna fortsätta. Och då menar jag till andra alternativ än hålans enda lilla lokala pub med dito tillhörande folk. Sen säger jag inte att Jönköping är så illa, jag har aldrig varit där ens, så jag har ingen aning. 😉

Är inte Göteborg ett alternativ annars? Med så pass schyssta kommunikationsförbindelser som det finns dit, borde det i praktiken vara det som är mest "mittemellan" oss alla. Eller? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för en Gallup? 😉

Ok, vilka städer ska nomineras till gallupen?

Sunda förnuftet får väl avgöra kriterierna för vad som kan nomieras... typ; inga småhålor och inget norr om sthlm?

Stockholm

Göteborg

Malmö

Jönköping

...

what else?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa pratade om Linköping?

Fast det är väl inte ens två mil mellan Linköping och Jönköping...

Det är som att jag skulle föreslå Lund som alternativ till Malmö. Fast det kanske jag ska? Vi är rätt många från Lund. 😳

edit: Äh, glöm det där. Jag tänkte fel. Det är ju typ 13 mil mellan J-köping och L-köping. 😱

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa pratade om Linköping?

Fast det är väl inte ens två mil mellan Linköping och Jönköping...

Det är som att jag skulle föreslå Lund som alternativ till Malmö. Fast det kanske jag ska? Vi är rätt många från Lund. 😳

edit: Äh, glöm det där. Jag tänkte fel. Det är ju typ 13 mil mellan J-köping och L-köping. 😆

Men det kanske blir jobbigt för t.ex Brojd att dyka upp iom att han bor i Falun? 😱

Borde vi inte satsa på en mer central plats? Vore kanonkul om så många som möjligt kunde komma. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bar finns på krypavstånd (vägg i vägg - och man slipper t o m gå ut...), för de som lockas av sådant... 😆

Det där tycker ju då jag låter lite tråkigt.

Om majoriteten börjar falla av vid 1-2 tiden (eller ännu tidigare) av olika anledningar (som så ofta) så är det kul för oss andra lite mer partysugna att kunna fortsätta. Och då menar jag till andra alternativ än hålans enda lilla lokala pub med dito tillhörande folk. Sen säger jag inte att Jönköping är så illa, jag har aldrig varit där ens, så jag har ingen aning. 😳

Är inte Göteborg ett alternativ annars? Med så pass schyssta kommunikationsförbindelser som det finns dit, borde det i praktiken vara det som är mest "mittemellan" oss alla. Eller? 😱

Hotellet ligger i centrala Jönköping, så visst finns det alternativa ställen på gångavstånd om man vill ut på krogrunda... 😆

Jag tror att många vill komma hyfsat billigt undan - och jag tror också att hotell i Göteborg är betydligt dyrare än i Jönköping. Dessutom har detta hotellet hyst galna musiker tidigare, så de vet vad det innebär - och det är lagom litet, så att man inte stör alltför många när man är igång för fullt och jammar kl 2 på natten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bar finns på krypavstånd (vägg i vägg - och man slipper t o m gå ut...), för de som lockas av sådant... 😆

Det där tycker ju då jag låter lite tråkigt.

Om majoriteten börjar falla av vid 1-2 tiden (eller ännu tidigare) av olika anledningar (som så ofta) så är det kul för oss andra lite mer partysugna att kunna fortsätta. Och då menar jag till andra alternativ än hålans enda lilla lokala pub med dito tillhörande folk. Sen säger jag inte att Jönköping är så illa, jag har aldrig varit där ens, så jag har ingen aning. 😳

Är inte Göteborg ett alternativ annars? Med så pass schyssta kommunikationsförbindelser som det finns dit, borde det i praktiken vara det som är mest "mittemellan" oss alla. Eller? 😱

Hotellet ligger i centrala Jönköping, så visst finns det alternativa ställen på gångavstånd om man vill ut på krogrunda... 😆

Jag tror att många vill komma hyfsat billigt undan - och jag tror också att hotell i Göteborg är betydligt dyrare än i Jönköping. Dessutom har detta hotellet hyst galna musiker tidigare, så de vet vad det innebär - och det är lagom litet, så att man inte stör alltför många när man är igång för fullt och jammar kl 2 på natten...

Sluta nu, jag börjar sukta efter jamen redan nu. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa pratade om Linköping?

Fast det är väl inte ens två mil mellan Linköping och Jönköping...

Det är som att jag skulle föreslå Lund som alternativ till Malmö. Fast det kanske jag ska? Vi är rätt många från Lund. 😳

edit: Äh, glöm det där. Jag tänkte fel. Det är ju typ 13 mil mellan J-köping och L-köping. 😆

Men det kanske blir jobbigt för t.ex Brojd att dyka upp iom att han bor i Falun? 😱

Borde vi inte satsa på en mer central plats? Vore kanonkul om så många som möjligt kunde komma. 😆

Håller helt med.

Men "central plats" kan man ju mäta på olika sätt. Jag anser t.ex att kommunikationsmöjligheterna måste tas till hänsun på samma sätt som det geografiska avståndet, eftersom många förmodligen kommer att färdas dit med allmäna kommunikationsmedel. Därav föreslog jag Göteborg.

Och som sagt är det ju kul om staden har nåt mer att bjuda på än bara en samlingslokal för oss....

Å andra sidan... (edit:v)i har snackat om riks-IRL i många trådar innan, och i nån av dem bestämde vi Jönköping. Har t.o.m för mig att sounden blev ansvarig.

Å tredje sidan så skickade jag ett långt förslag till Olsberg & c:o för länge sedan hur en större Studio-IRL/konferens kunde se ut.... långt innan vi haft vår första IRL ens.

Håhåjaja.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa pratade om Linköping?

Fast det är väl inte ens två mil mellan Linköping och Jönköping...

Det är som att jag skulle föreslå Lund som alternativ till Malmö. Fast det kanske jag ska? Vi är rätt många från Lund. 😳

edit: Äh, glöm det där. Jag tänkte fel. Det är ju typ 13 mil mellan J-köping och L-köping. 😆

Men det kanske blir jobbigt för t.ex Brojd att dyka upp iom att han bor i Falun? 😱

Borde vi inte satsa på en mer central plats? Vore kanonkul om så många som möjligt kunde komma. 😆

Håller helt med.

Men "central plats" kan man ju mäta på olika sätt. Jag anser t.ex att kommunikationsmöjligheterna måste tas till hänsun på samma sätt som det geografiska avståndet, eftersom många förmodligen kommer att färdas dit med allmäna kommunikationsmedel. Därav föreslog jag Göteborg.

Och som sagt är det ju kul om staden har nåt mer att bjuda på än bara en samlingslokal för oss....

Å andra sidan... (edit:v)i har snackat om riks-IRL i många trådar innan, och i nån av dem bestämde vi Jönköping. Har t.o.m för mig att sounden blev ansvarig.

Å tredje sidan så skickade jag ett långt förslag till Olsberg & c:o för länge sedan hur en större Studio-IRL/konferens kunde se ut.... långt innan vi haft vår första IRL ens.

Håhåjaja.

Det är allt lite stökigt detta, men det ordnar vi.

Vad finns det fler för alternativ mån tro?

Växjö? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde vi göra en ekvation som tar hänsyn till antalet forumnördar i respektive region. Jag menar, Grahn bor ju så dj-vla långt norrut att skulle vi ta på pricken mellan den sydligaste och nordligaste nörden skulle vi hamna norr om Stockholm. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde vi göra en ekvation som tar hänsyn till antalet forumnördar i respektive region. Jag menar, Grahn bor ju så dj-vla långt norrut att skulle vi ta på pricken mellan den sydligaste och nordligaste nörden skulle vi hamna norr om Stockholm. 😳

Sant, men finns det inte någon gallup redan där vi ser vart majoriteten bor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde vi göra en ekvation som tar hänsyn till antalet forumnördar i respektive region. Jag menar, Grahn bor ju så dj-vla långt norrut att skulle vi ta på pricken mellan den sydligaste och nordligaste nörden skulle vi hamna norr om Stockholm. 😳

Sant, men finns det inte någon gallup redan där vi ser vart majoriteten bor?

Joo... men egentligen är det endast intressant och veta var de bor som vill vara med på en IRL.

Vilket innebär att vi inte behöver någon "var bor du"-IRL, eftersom de som röstar att de vill vara med på IRL kommer att rösta att vi har den närmast den ort där de bor. Och de som inte avser vara med på IRL ska ju inte rösta alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde vi göra en ekvation som tar hänsyn till antalet forumnördar i respektive region. Jag menar, Grahn bor ju så dj-vla långt norrut att skulle vi ta på pricken mellan den sydligaste och nordligaste nörden skulle vi hamna norr om Stockholm. 😳

Sant, men finns det inte någon gallup redan där vi ser vart majoriteten bor?

Joo... men egentligen är det endast intressant och veta var de bor som vill vara med på en IRL.

Vilket innebär att vi inte behöver någon "var bor du"-IRL, eftersom de som röstar att de vill vara med på IRL kommer att rösta att vi har den närmast den ort där de bor. Och de som inte avser vara med på IRL ska ju inte rösta alls.

Men vad sägs om vi snickrar ihop en riks-IRL tråd, och tar reda på vilka som är intresserade till att börja med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde vi göra en ekvation som tar hänsyn till antalet forumnördar i respektive region. Jag menar, Grahn bor ju så dj-vla långt norrut att skulle vi ta på pricken mellan den sydligaste och nordligaste nörden skulle vi hamna norr om Stockholm. 😱

Sant, men finns det inte någon gallup redan där vi ser vart majoriteten bor?

Joo... men egentligen är det endast intressant och veta var de bor som vill vara med på en IRL.

Vilket innebär att vi inte behöver någon "var bor du"-IRL, eftersom de som röstar att de vill vara med på IRL kommer att rösta att vi har den närmast den ort där de bor. Och de som inte avser vara med på IRL ska ju inte rösta alls.

Men vad sägs om vi snickrar ihop en riks-IRL tråd, och tar reda på vilka som är intresserade till att börja med?

Är det inte lika bra att nominera städerna först? Och fråga direkt vilken stad man röstar på...

Det blir ju samma sak, fast en gallup mindre. Är man intresserad av en IRL, röstar man var man vill den ska vara. Annars inte.

Sen finns det såklart de som vill rösta "jag kommer om den är i hålan X, men inte annars". Men det blir svårt utan en mer komplex gallup. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde vi göra en ekvation som tar hänsyn till antalet forumnördar i respektive region. Jag menar, Grahn bor ju så dj-vla långt norrut att skulle vi ta på pricken mellan den sydligaste och nordligaste nörden skulle vi hamna norr om Stockholm. 😆

Sant, men finns det inte någon gallup redan där vi ser vart majoriteten bor?

Joo... men egentligen är det endast intressant och veta var de bor som vill vara med på en IRL.

Vilket innebär att vi inte behöver någon "var bor du"-IRL, eftersom de som röstar att de vill vara med på IRL kommer att rösta att vi har den närmast den ort där de bor. Och de som inte avser vara med på IRL ska ju inte rösta alls.

Men vad sägs om vi snickrar ihop en riks-IRL tråd, och tar reda på vilka som är intresserade till att börja med?

Är det inte lika bra att nominera städerna först? Och fråga direkt vilken stad man röstar på...

Det blir ju samma sak, fast en gallup mindre. Är man intresserad av en IRL, röstar man var man vill den ska vara. Annars inte.

Sen finns det såklart de som vill rösta "jag kommer om den är i hålan X, men inte annars". Men det blir svårt utan en mer komplex gallup. 😱

Jo det låter bättre. Då drar vi igång en gallup helt enkelt.

Fixar du det Hacke? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Du....

Om vi använder ett externt frågeformulär där man kan rösta sitt första-, andra- och tredjehandsalternativ (ge dem olika poäng) så kan vi ta hänsyn till de som inte har råd eller vilja att åka nån längre sträcka.

Typ; förstahandsval får 3 poäng, andra 2 poäng, och sistahandsvalet 1 poäng. Om man då är en sån där "gnällis" som inte kan/vill åka för långt röstar man bara ett förstahandsval (och kanske ett andrahandsval).

Edit: Då vägs alltså folks möjligheter att åka eller inte åka långt med i resultatet.

Ska vi vara så seriösa? 😳

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Du....

Om vi använder ett externt frågeformulär där man kan rösta sitt första-, andra- och tredjehandsalternativ (ge dem olika poäng) så kan vi ta hänsyn till de som inte har råd eller vilja att åka nån längre sträcka.

Typ; förstahandsval får 3 poäng, andra 2 poäng, och sistahandsvalet 1 poäng. Om man då är en sån där "gnällis" som inte kan/vill åka för långt röstar man bara ett förstahandsval (och kanske ett andrahandsval).

Edit: Då vägs alltså folks möjligheter att åka eller inte åka långt med i resultatet.

Ska vi vara så seriösa? 😳

Ja det skulle definitivt underlätta.

Och det är klart det ska vara seriöst. 😱

Vore kul om vi fick så många som möjligt intresserade. Och folket kanske nappar mer på detta vis?

Rocka på Hacke! Suverän idé. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke kan vi göra det där på samma sätt som Studio-festivalerna, dvs istället för en gallup så får man skriva det man röstar i ett inlägg. På så sätt kan ingen fuska, eller rösta något de inte kan stå för.

Dvs man röstar typ:

1. Stockholm

2. Göteborg

3. Jönköping

...och sen kan jag räkna ihop resultatet baserat på att valen får 3, 2 och 1 poäng i nämnd ordning.

Några fler städer som ska nomieras innan jag skapar gallupen (som då inte blir en gallup 😳) ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke kan vi göra det där på samma sätt som Studio-festivalerna, dvs istället för en gallup så får man skriva det man röstar i ett inlägg. På så sätt kan ingen fuska, eller rösta något de inte kan stå för.

Dvs man röstar typ:

1. Stockholm

2. Göteborg

3. Jönköping

...och sen kan jag räkna ihop resultatet baserat på att valen får 3, 2 och 1 poäng i nämnd ordning.

Några fler städer som ska nomieras innan jag skapar gallupen (som då inte blir en gallup 😱) ?

Hmmm, det var så jag trodde att du menade från början. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke kan vi göra det där på samma sätt som Studio-festivalerna, dvs istället för en gallup så får man skriva det man röstar i ett inlägg. På så sätt kan ingen fuska, eller rösta något de inte kan stå för.

Dvs man röstar typ:

1. Stockholm

2. Göteborg

3. Jönköping

...och sen kan jag räkna ihop resultatet baserat på att valen får 3, 2 och 1 poäng i nämnd ordning.

Några fler städer som ska nomieras innan jag skapar gallupen (som då inte blir en gallup 😱) ?

Hmmm, det var så jag trodde att du menade från början. 😳

Jag menade så, fast med knappar. 😆 Men då måste man göra nåt externt, och det pallar jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en alldeles lysande idé med att ange sina "förstahandsval" så som Hackeman föreslog..

I övrigt håller jag med Hackeman angående Jönköping och Göteborg. Jag betvivlar inte att det blir bra i Jönköping, tror att det skulle bli grymt kul. Men kroglivet är ju lite begränsat jämfört med Göteborg och jag tror att krogarna stänger redan 2 i Jönköping?

I Göteborg är ju utelivet igång fram till klockan 05:00 😄

Sen har Claes en poäng vad gäller kostnader och sånt också. Jönköping, med sovplats, bar och egen lokal på samma plats låter ju som en höjdare.

Jaja, kör igång en ny tråd, så kommer jag rösta för 1.GBG, 2.Jönköping och 3. Stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vi kanske prata om olika saker. Jag skulle gärna ut och ta en öl, snacka lite nördigt musiksnack och sedan gå hem och sova i min egen säng i min egen hemstad. Så en IRL i sthlm känns som en kul idé. Men ska man träffas många och befinna sig i en lokal under en hel helg och spela gitarrsolon och programera syntljud ihop, då är det säkert mer ekonomiskt att lägga det i XXXXXköping e dyl.

Jag är så fruktansvärt oorganiserad, så jag undrar om det inte är någon som kan styra upp en IRL i stlhm 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...