Alex123 Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Hej! Finns det nån här som fet en sjysst hemsida man kan lära sig alla gitarr ackorder? Jag minns att jag skrev en tråd längesen om vart man kan lära sig gitarr ackorder tex som Em eller något. Nån svarade och jag mig en jätte bra sida. Tyvär så hittar jag inte min tråd. Jag sökt men hittar inte så du som gav mig länken till den underbara sidan förut, kan du länka den igen? Jag har googlat men jag suger på det. Det kommer bara massa guitar chords finder och sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bone Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Här är några. Hoppas de hjälper. www.chordie.com www.chordbook.com www.berkleeshares.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex123 Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 Tack så mycket Bone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex123 Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 Får jag fråga? på hemsidan Chordie, Hur kan man veta vilken band man ska spela på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bone Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 (edited) Det står en siffra till vänster om ackordbilden. Ex Cadd9 ackordet där står det en 7 då är det sjunde bandet de menar. *Edit* och om det inte står något då är det alltså de första fyra banden på gitarrhalsen som visas. Edited August 23, 2005 by Bone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex123 Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 aha tack så mycket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts