Jump to content
Annons

Temporary Internet Files


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Varför lagras varenda site man varit på Internet och kollat in, eller i alla fall så tryter hårddiskens storlek efter varje Internetbesök. Likadant var det med min stationära burk, där till slut 2 hårddiskar gav upp.

Jag vill inte alls att alla texter och bilder jag kollar på Internet per automatik ska lagras. Jag har försökt ta bort dessa filer manuellt i Temporary Internet Files också, men möts då hela tiden eller väldigt ofta i alla fall av meddelanden i stil med "Om du försöker ta bort denna filen kommer kanske inte datorn att fungera som den skall". Hur rensar man bäst och kan jag göra nån inställning i Windows eller annorstädes så jag slipper detta dilemma? När jag ändå till slut tog bort en hel del gamla Internetfiler (med varningsflagg) från min stationära pc, så slutade det bara med att hela pc:n gick sönder, mer och mer... Man kan ju inte köpa hur många hårddiskar som helst.

Temporära Internetfiler verkar ju inte alls vara temporära!

😉

kåldolmar//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har försökt ta bort dessa filer manuellt i Temporary Internet Files också

Gör det inte manuellt. Låt IE ta hand om det. Gå in i Kontrollpanelen/Internet-alternativ eller gå direkt via menyn Verktyg i IE. Där kan du radera tillfälliga internet-filer (Temporary...), tömma Tidigare och radera cookies.

Kryssa för att den ska radera allt innehåll och kör OK. Klart!

Tips: Det finns massor av program som kan städa cache-mapparna automatiskt åt dig. Gå in på download.com och sök på "temporary internet files" så dyker det upp en lång lista. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett lite gulligt program som jag lagt en genväg till från autostartmappen i min dator... Det funkar utmärkt och heter EraseTemp.exe. Är 128 KB stort och kan laddas hem från http://www.nodesoft.com/ (dom har även en hel del andra dugliga program som kan vara bra att ha i verktygslådan.. Made in Sweden också ) 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har försökt ta bort dessa filer manuellt i Temporary Internet Files också

Gör det inte manuellt. Låt IE ta hand om det. Gå in i Kontrollpanelen/Internet-alternativ eller gå direkt via menyn Verktyg i IE. Där kan du radera tillfälliga internet-filer (Temporary...), tömma Tidigare och radera cookies.

Kryssa för att den ska radera allt innehåll och kör OK. Klart!

Där ska man väl även kunna ställa in hur mycket (antal MB) som ska sparas som mest... Har för mig att det default är inställt på hur jävla mycket som helst, så dra ner den rejält.

Edit: Eventuellt måste man klicka på "avancerat" eller nåt sånt för att kunna ställa in det där, jag kommer inte riktigt ihåg...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat tips för temporära filer i IE är att.

Du kan ställa in så browsern tömmer cachen varje gång du stänger ner

internet explorer.

Tools -> Internet Options -> Advanced

och sedan under "Security" kan du bocka i en ruta där det står

"Empty Temporary Internet Files folder when browser is closed"

på svenska är det väll

Verktyg -> Internet Alternativ -> Avancerat

Säkerhet

"Töm bla bla när internet explorer stängs"

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det är inga problem. Jag tog först väck en del manuellt i "Sök filer och mappar" (innan jag läste varningsflaggan om det här), sedan gick jag in under "Verktyg", "Internet-alternativ" och "Ta bort filer" och tog allt jag inte ville ha. Smidigt faktiskt. Tack för alla snabba tips! Den där eldräven verkar intressant!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Firefox, hähä.

😄 Word

Kan inte göra annat än att hålla med. 😉

Det självklara är så självklart. 😄

Undrar hur många vi e här 😄

😆 några stycken och kanske ännu fler?

Jag också! Glöm inte mig! 😛

Några till tror jag väl ändå att vi är va? 😎

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att bumpa den här gallupen...

Edit: fkz%&

Fan Jocke, här sitter jag och letar upp samma gallup bara för att bumpa den... och när jag väl hittat den inser jag att du gjort det samma. Måste lära mig att läsa tråden till slut innan något annat. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...