Jump to content
Annons

purevolume


Recommended Posts

Annons

Riktigt trevligt det här ju. Tänker lite på Tribal Tech, men kanske långsammare och framförallt mindre vågade trummor. Känner du som basist till Victor Wooten? Har två klipp liggandes men hade aldrig hört talas om hnm före det. Han är en jäkel på bas :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt trevligt det här ju. Tänker lite på Tribal Tech, men kanske långsammare och framförallt mindre vågade trummor. Känner du som basist till Victor Wooten? Har två klipp liggandes men hade aldrig hört talas om hnm före det. Han är en jäkel på bas :-)

Jo, wooten är bra... Men kan aldrig någonsin i universom jämföras med Jaco... Den killen vad banbrytande för elbasen. Skapade ett spelsätt och var grymt

skicklig... Diggar faktiskt budda mer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön live känsla i allt, förmodar att det mesta om inte allt är inspelat av dig?

Tycker själva trumpetmelodin är som hämtad från något 70tals detektiv-serie ala Charlie's Angels. Klart soft.

Dock tycker jag det är lite snurrigt, kanske är stilen som är så här. För på flera ställen låter det som att det går ur takt. Trummorna virvlar runt och det kommer något ljud som slår till på helt oförståliga platser. Men överlag så är det en trevlig skapelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt. Inte så kåt på blåset, låter lite mycket circus, men det är nog bara jag =P

Låter som om det saknas några trumslag i breaket mot slutet också... Tajt och snyggt i övrigt.

I fortsättningen kan det vara värt att iaktta reglerna när du postar demos också.

Ah ok, tack. Ska göra det nästa gång.

Spelar inte blåset. Utan det andra.

Det är lite fel på trummorna. typ 1 takt innan "trumsolot" spelar trummorna på en klocka... Den skulle inte spelas på förrens vid solot (klockan låg som ett klick som togs bort) För att kunna få resten av instrumenten tajt. 🙂

Nästa som läggs upp blir en alternativ-pop/rock "ballad"? Ska bara mastra klart den. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

I min smakriktning som trummis skulle speciellt trumspelet skulle behöva lugnas ner lite, det låter liten aning för mycket "show-off", lite för mycket småfills....även för en fusionlåt 😉

annars var den rätt skön o lyssna på..speciellt trumpet nummer 2 som det var miles davies-varning på.på med sordinen and u're home...( 1:an lät lite GM däremot 😄 )

Lite odistinkt mix på vissa frekvenser, lite suddigt på trummorna bl.a

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

I min smakriktning som trummis skulle speciellt trumspelet skulle behöva lugnas ner lite, det låter liten aning för mycket "show-off", lite för mycket småfills....även för en fusionlåt 🙁

annars var den rätt skön o lyssna på..speciellt trumpet nummer 2 som det var miles davies-varning på.på med sordinen and u're home...( 1:an lät lite GM däremot 🙂 )

Lite odistinkt mix på vissa frekvenser, lite suddigt på trummorna bl.a

/D

GM? Om du syftar på general midi kan jag påpeka att alla instrument är autentiska.

Trummljudet är jag inte heller riktigt nöjd med. Det är på tok för mycket virvel i överhänget så det är svårmixat och jag vill ogärna använda gate då jag tycker det dödar livekänslan...

Personligen tycker jag kompgitarren är sämst då den är hur otajt som helst i början (problem i lystningen och brist på inspelningstid) =O

Men visst låter det trevligt med riktiga instrument?

Link to comment
Dela på andra sajter

GM? Om du syftar på general midi kan jag påpeka att alla instrument är autentiska.

Trummljudet är jag inte heller riktigt nöjd med. Det är på tok för mycket virvel i överhänget så det är svårmixat och jag vill ogärna använda gate då jag tycker det dödar livekänslan...

Personligen tycker jag kompgitarren är sämst då den är hur otajt som helst i början (problem i lystningen och brist på inspelningstid) =O

Det låter ändå General Midi om den första trumpeten.. 🙁

Har du provat att närmicka dom enskilda trummorna? + överhäng /ambiens?

jag vet att det kräver MÅNGA kickar men då ökar du ju möjligheten till en bra mix på trummorna.

Kompgitarren hörs inte så väl i det stora hela..brass+trumpet hörs väl..trummorna lite suddigt..+ en flanger/phaser-dopad chickichacka-gitarr lågt i bakgrunden 🙂

Ta inte detta som att MUSIKEN är dålig...nope...det är bara mixen som behöver vässas lite...

shoot again

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stoppar in en fet cigarr och häller upp ett par fingrar Macallan... Det här känns som en svettig kväll på Fashing. Coolt. Känns live och improviserat. Skulle kanske hellre hört sax än trumpet, men det är bara min smak. Svänger bra och undviker allt för introvert petande som ibland är fallet i fusion. 122.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla fina svar. 🙂

Ska kanske tvinga bror min att lira sax då? 😆

Flangern på trumpeten kanske skulle tas bort oxå... Men han ville ha det så *shrug* 🙂

Tyvärr så hade vi inte mikrofoner så det räckte.

Detaljer:

Kassa sonortrummor med en blandning av cymbaler, nåra sjyssta K's och lite trasiga cymbaler 🙂 mickade med sm57 på virveln d112 på kaggen och 2 st c535 överhäng. Sologuran är laney vc50 fender 2x12 med sm57. kompguran är line6 pod. Basen hughes&kettner simulator. trumpeten genom en audiotechnica (kommer inte ihåg serien men den kosta en tusenlapp) mic. Roland rd-150 synth.

Inspelad in i cubase via en mindprint DI-box och ett 70-tals hariosn bord 😛

Inspelad den 23/12 -03 på typ 5 timmar.

Nu tycker jag det är otroligt skönt med påsklov och ska sätta igång med lite mixande, musikskapande och dra igång fiskesäsongen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...