Herr.A Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Ohoj!! Har kommit tebax från ledighet och började med att nysta upp kabelhärvan i inspelningsrummet. Jag märkte att jag har väldigt mycket för långa kablar. (inte nätkablar) Min fråga är: Tappar jag något i ljud osv om det är långa kablar mellan tex. monitorerna och mixern?? Mixer-hörlursförstärkare? osv. Finns det något annt viktigt att tänka på vad gäller dom ??? Ohoj!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Hur långa? Det är naturligtvis ingen fördel att ha extremt långa kablar. Bra kvalitet på kablarna med god skärmning. Ej blanda hög- och lågnivåkablar, ej blanda signalkablar med elkablar. Om elkablar och signalkablar inte kan skiljas helt åt, korsa helst i rät vinkel och håll isär så mycket som möjligt. Balanserade kablar är mindre störkänsliga. Edited August 17, 2005 by Violiner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts