Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag undrar ifall nÄn skulle vilja spela in bakgrundsmusiken till Marie Fredrikssons lÄt Tro? Ska sjunga pÄ min farmors begravning, och dÄ skule jag behöva ha en cd med bakgrundsmusiken pÄ, och sjunga till skivan. Jag kan inte spela piano eller nÄtt instrument sjÀlv i alla all ine efter noter, bara efter accord..men det kÀnns sÄ enformigt.., ni hÀr pÄ forumet Àr ju sÄ kunniga och duktiga, sÄ jag undrar ifall nÄn skulle vilja hjÀlpa mej med det? HÀr har ni i alla fall texten med accord ifall ni skulle kunna tÀnka er och titta pÄ det i alla fall..

Försökte att lÀgga in accorden hÀr, men blev icke sÄ bra...

en lÀnk hÀr iaf...

http://www.guitaretab.com/f/fredriksson-marie/23155.html

Redigerat av Midori
Annons
abnormalbrain (oregistrerad)
Postat

Jag tror inte att nĂ„gon kommer att göra det gratis 🙁

Postat

Den kanske finns i midiformat redan? SÄ man kan ju bara sno pianot och spela upp det med nÄt grymt piano. TyvÀrr Àger jag ej nÄgon fet pianosampling.

Bara en ide.

Postat

Schopin ska försöka sig pÄ det hÀr...SÄ det Àr jag vÀldigt glad och tacksam för..

Har redan kollat midi, men det finns inget tyvÀrr...

Postat
Kunde jag spela piano bra skulle jag gjort det gratis.... Men tyvÀrr kan jag inte spela för fem öre.

fem öre Ă€r ju inte gratis... 😉😆

TÀnk pÄ de lagliga aspekterna ocksÄ!

//peAk

Postat
Kunde jag spela piano bra skulle jag gjort det gratis.... Men tyvÀrr kan jag inte spela för fem öre.

fem öre Ă€r ju inte gratis... đŸ˜±đŸ˜•

TÀnk pÄ de lagliga aspekterna ocksÄ!

//peAk

Ja, dĂ€r kom du pĂ„ mig! Jag försökte med en fuling 😆

Postat

Postat
Jag laddade hem piano+strÄkar och mÄste sÀga att det lÄter vÀldigt bra!

Ja, mÄste hÄlla med!! Han Àr duktig...

Postat

np. kul att hjÀlpa, men jag har för lite tid att göra det bÀttre just nu tyvÀrr. kÀnde inte till lÄten sÄ bra heller sÄ jag fick spela till inspelningen.

skulle behöva pilla en hel del pÄ orakare kvantisering, velocityvÀrden etc. mitt klaviatur rÀcker inte till att spela bra utan att ratta i efterhand, Àn hur kÀnslig i fingrarna den som spelar Àr. strÄkarna drog jag bara rakt in sÄ det Àr bara för att fÄ lite variation under refrÀngen.

nÀr jag blir stor ska jag ha tillgÄng till en studio och en bra flygel sÄ att man kan fÄ grejerna riktigt gjort.

btw. skippade solopartiet. du fixar nog ihopp nÄgot med det dÀr. annars fÄr jag se om jag kan fixa lite pÄ söndag.

lycka till

Postat

UrsÀkta för att jag byter Àmne nu men hur gÄr det med tryckarlÄten "schopin"? Jag Àr sugen pÄ att lÀgga en sÄngslinga eller tvÄ!

Postat (redigerat)
np. kul att hjÀlpa, men jag har för lite tid att göra det bÀttre just nu tyvÀrr. kÀnde inte till lÄten sÄ bra heller sÄ jag fick spela till inspelningen.

skulle behöva pilla en hel del pÄ orakare kvantisering, velocityvÀrden etc. mitt klaviatur rÀcker inte till att spela bra utan att ratta i efterhand, Àn hur kÀnslig i fingrarna den som spelar Àr. strÄkarna drog jag bara rakt in sÄ det Àr bara för att fÄ lite variation under refrÀngen.

nÀr jag blir stor ska jag ha tillgÄng till en studio och en bra flygel sÄ att man kan fÄ grejerna riktigt gjort.

btw. skippade solopartiet. du fixar nog ihopp nÄgot med det dÀr. annars fÄr jag se om jag kan fixa lite pÄ söndag.

lycka till

Jag mÄste verkligen sÀga att detta var sÄ jÀkla bra gjort, och jag Àr verkligen imponerad, och jag Àr dej evigt tacksam ska du veta...

Jag har sjungt in lÄten och spelat in en version..Om nÄn vill höra hur resultatet blir?Sen ska jag sjunga den hÀr lÄten i kyrkan med.Men det kanske Àr kul för nÄn att höra :rolleyes:

Men jag har inte mixat den, och sÄdant..den Àr bara som den Àr lixom.

Men problemet Àr att jag inte vet hur jag ska kunna lÀnka den hÀr? SÄ att vem som vill höra den kan höra?

Men tusen tack i alla fall..=)

Redigerat av Midori
  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Schopin, var det dÀr ett riktigt piano?

Om det inte var det skulle jag gÀrna vilja veta vad det var för programvara. LÀt vÀldigt bra.

Redigerat av illi
Postat

Riktigt snyggt!

Du kan inte tÀnka dig att dela med dig av midifilen?

Postat

Om det inte var det skulle jag gÀrna vilja veta vad det var för programvara. LÀt vÀldigt bra.

Riktigt snyggt!

TvÄ vÀgar till framgÄng:

1.) Avslöja inte dina hemligheter

:rolleyes:

Postat

Riktigt snyggt!

TvÄ vÀgar till framgÄng:

1.) Avslöja inte dina hemligheter

😄

😉

😛

Postat

Snyggt gjort! Men strĂ„karna skulle behöva kortare attack, alternativt lĂ€ggas in 1/16 tidigare i midiparten 😏

Postat
Snyggt gjort! Men strĂ„karna skulle behöva kortare attack, alternativt lĂ€ggas in 1/16 tidigare i midiparten 😄

...och jag skulle behöva 16/1 mer tid för att kunna göra det bra. Jag spelade in det pĂ„ en timme. Tid Ă€r dyrbart och som jag förstod det sĂ„ ville hon ha det sĂ„ fort som möjligt, under en tid dĂ„ jag hade mycket för mig 😕

Jag tycker inte alls att det Àr bra, men det verkar duga av responsen att döma.

Jag Ă€r inte alls bitter, tack för kritiken vĂ€nner 🙁

• 3 veckor senare...
Postat

Det dÀr var garanterat ett riktigt piano.

• 3 veckor senare...
Postat

Det dÀr var garanterat ett riktigt piano.

Det tror inte jag. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.