Midori Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 (redigerat) Jag undrar ifall nÄn skulle vilja spela in bakgrundsmusiken till Marie Fredrikssons lÄt Tro? Ska sjunga pÄ min farmors begravning, och dÄ skule jag behöva ha en cd med bakgrundsmusiken pÄ, och sjunga till skivan. Jag kan inte spela piano eller nÄtt instrument sjÀlv i alla all ine efter noter, bara efter accord..men det kÀnns sÄ enformigt.., ni hÀr pÄ forumet Àr ju sÄ kunniga och duktiga, sÄ jag undrar ifall nÄn skulle vilja hjÀlpa mej med det? HÀr har ni i alla fall texten med accord ifall ni skulle kunna tÀnka er och titta pÄ det i alla fall.. Försökte att lÀgga in accorden hÀr, men blev icke sÄ bra... en lÀnk hÀr iaf... http://www.guitaretab.com/f/fredriksson-marie/23155.html Redigerat 16 augusti 2005 av Midori
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Jag tror inte att nĂ„gon kommer att göra det gratis đ
Eternal Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Kunde jag spela piano bra skulle jag gjort det gratis.... Men tyvÀrr kan jag inte spela för fem öre.
ardic Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Den kanske finns i midiformat redan? SÄ man kan ju bara sno pianot och spela upp det med nÄt grymt piano. TyvÀrr Àger jag ej nÄgon fet pianosampling. Bara en ide.
Midori Postat 18 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 18 augusti 2005 Schopin ska försöka sig pÄ det hÀr...SÄ det Àr jag vÀldigt glad och tacksam för.. Har redan kollat midi, men det finns inget tyvÀrr...
pXp Postat 18 augusti 2005 Postat 18 augusti 2005 Kunde jag spela piano bra skulle jag gjort det gratis.... Men tyvĂ€rr kan jag inte spela för fem öre. fem öre Ă€r ju inte gratis... đđ TĂ€nk pĂ„ de lagliga aspekterna ocksĂ„! //peAk
Eternal Postat 18 augusti 2005 Postat 18 augusti 2005 Kunde jag spela piano bra skulle jag gjort det gratis.... Men tyvĂ€rr kan jag inte spela för fem öre. fem öre Ă€r ju inte gratis... đ±đ TĂ€nk pĂ„ de lagliga aspekterna ocksĂ„! //peAk Ja, dĂ€r kom du pĂ„ mig! Jag försökte med en fuling đ
schopin Postat 18 augusti 2005 Postat 18 augusti 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
Midori Postat 19 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 augusti 2005 Tack sĂ„ mycket đČ..var sĂ„ snĂ€llt av dej =)..
Eternal Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Jag laddade hem piano+strÄkar och mÄste sÀga att det lÄter vÀldigt bra!
The Edge Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Jag laddade hem piano+strÄkar och mÄste sÀga att det lÄter vÀldigt bra! Ja, mÄste hÄlla med!! Han Àr duktig...
schopin Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 np. kul att hjÀlpa, men jag har för lite tid att göra det bÀttre just nu tyvÀrr. kÀnde inte till lÄten sÄ bra heller sÄ jag fick spela till inspelningen. skulle behöva pilla en hel del pÄ orakare kvantisering, velocityvÀrden etc. mitt klaviatur rÀcker inte till att spela bra utan att ratta i efterhand, Àn hur kÀnslig i fingrarna den som spelar Àr. strÄkarna drog jag bara rakt in sÄ det Àr bara för att fÄ lite variation under refrÀngen. nÀr jag blir stor ska jag ha tillgÄng till en studio och en bra flygel sÄ att man kan fÄ grejerna riktigt gjort. btw. skippade solopartiet. du fixar nog ihopp nÄgot med det dÀr. annars fÄr jag se om jag kan fixa lite pÄ söndag. lycka till
Eternal Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 UrsÀkta för att jag byter Àmne nu men hur gÄr det med tryckarlÄten "schopin"? Jag Àr sugen pÄ att lÀgga en sÄngslinga eller tvÄ!
Midori Postat 20 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 20 augusti 2005 (redigerat) np. kul att hjÀlpa, men jag har för lite tid att göra det bÀttre just nu tyvÀrr. kÀnde inte till lÄten sÄ bra heller sÄ jag fick spela till inspelningen. skulle behöva pilla en hel del pÄ orakare kvantisering, velocityvÀrden etc. mitt klaviatur rÀcker inte till att spela bra utan att ratta i efterhand, Àn hur kÀnslig i fingrarna den som spelar Àr. strÄkarna drog jag bara rakt in sÄ det Àr bara för att fÄ lite variation under refrÀngen. nÀr jag blir stor ska jag ha tillgÄng till en studio och en bra flygel sÄ att man kan fÄ grejerna riktigt gjort. btw. skippade solopartiet. du fixar nog ihopp nÄgot med det dÀr. annars fÄr jag se om jag kan fixa lite pÄ söndag. lycka till Jag mÄste verkligen sÀga att detta var sÄ jÀkla bra gjort, och jag Àr verkligen imponerad, och jag Àr dej evigt tacksam ska du veta... Jag har sjungt in lÄten och spelat in en version..Om nÄn vill höra hur resultatet blir?Sen ska jag sjunga den hÀr lÄten i kyrkan med.Men det kanske Àr kul för nÄn att höra Men jag har inte mixat den, och sÄdant..den Àr bara som den Àr lixom. Men problemet Àr att jag inte vet hur jag ska kunna lÀnka den hÀr? SÄ att vem som vill höra den kan höra? Men tusen tack i alla fall..=) Redigerat 20 augusti 2005 av Midori
illi Postat 12 september 2005 Postat 12 september 2005 (redigerat) Schopin, var det dÀr ett riktigt piano? Om det inte var det skulle jag gÀrna vilja veta vad det var för programvara. LÀt vÀldigt bra. Redigerat 12 september 2005 av illi
Gote Postat 12 september 2005 Postat 12 september 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Riktigt snyggt! Du kan inte tÀnka dig att dela med dig av midifilen?
Linus Postat 12 september 2005 Postat 12 september 2005 Schopin, var det dÀr ett riktigt piano? Om det inte var det skulle jag gÀrna vilja veta vad det var för programvara. LÀt vÀldigt bra. Riktigt snyggt! Du kan inte tÀnka dig att dela med dig av midifilen? TvÄ vÀgar till framgÄng:1.) Avslöja inte dina hemligheter
Gote Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Schopin, var det dĂ€r ett riktigt piano? Om det inte var det skulle jag gĂ€rna vilja veta vad det var för programvara. LĂ€t vĂ€ldigt bra. Riktigt snyggt! Du kan inte tĂ€nka dig att dela med dig av midifilen? TvĂ„ vĂ€gar till framgĂ„ng:1.) Avslöja inte dina hemligheter đ đ đ
nurfen Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Snyggt gjort! Men strĂ„karna skulle behöva kortare attack, alternativt lĂ€ggas in 1/16 tidigare i midiparten đ
schopin Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Snyggt gjort! Men strĂ„karna skulle behöva kortare attack, alternativt lĂ€ggas in 1/16 tidigare i midiparten đ ...och jag skulle behöva 16/1 mer tid för att kunna göra det bra. Jag spelade in det pĂ„ en timme. Tid Ă€r dyrbart och som jag förstod det sĂ„ ville hon ha det sĂ„ fort som möjligt, under en tid dĂ„ jag hade mycket för mig đ Jag tycker inte alls att det Ă€r bra, men det verkar duga av responsen att döma. Jag Ă€r inte alls bitter, tack för kritiken vĂ€nner đ
Sleepwalker Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Du har en gÄva och har talang schopin..! Ta vara pÄ den..
Pluffo Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Schopin, var det dÀr ett riktigt piano? Om det inte var det skulle jag gÀrna vilja veta vad det var för programvara. LÀt vÀldigt bra. Det dÀr var garanterat ett riktigt piano.
Fredrik123 Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Schopin, var det dĂ€r ett riktigt piano? Om det inte var det skulle jag gĂ€rna vilja veta vad det var för programvara. LĂ€t vĂ€ldigt bra. Det dĂ€r var garanterat ett riktigt piano. Det tror inte jag. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.