Jump to content
Annons

Tänkte att det var dags


Recommended Posts

Tror nog att jag tillhör åldersmännen här på forumet. När jag gick på gymnasiet så fick vi försöka att programmera Luxor-Datorer i basic, för att överhuvudtaget få datorhelvetet att göra någonting.

Jag minns en frostbruten höstdag 5 år därpå då Macintosh släppte sin "plus" med 512 kb internminne och en plastig fyrkant med sladd som man kallade för "Mouse" och som hade ett " Interface" ojojoj och som kostade i dagens penningvärde en bra bit över 30 000 spänn ajajajaj . Minns även den tiden då jag jobbade på Riksförsäkringsverket och jag fick möta platschefen som stolt gestikulerade ut över datorhallen (Pekar på en tingest stort som ett kylskåp) " Detta är en hårddisk " (stolt som en Örn) " och den hanterar nästan 20 Megabyte med data". Faktum är att på den tiden så hanterades hela svenska folkets sjukpenningersättning ocg pensioner via 10 st 20 MB hårddskar , inga problem . (AVD. Nostalgi).

Nåväl , för att göra plågan kort så började jag terrorisera min stackars kommunala musiklärare med att försöka spela skalor på trumpet ett antal år innan jag gav upp och köpte första bästa elgura och en nylonsträngad som jag satt och nötte ner till trärent finish .

Efter några oväntade och urdåliga spelningar i ett punkband och performance art samtidigt, så fick jag nog av infekterade stämningar i replokalen och sadlade om till ensam riddare musikvärlden, och inte har jag ångrat en sekund.

Bit för bit så kom Acid - Jazz perioden över mig och det är någonting jag inte har släppt än. Älskar downtempo i jazziga synkoper men också repetetiva house/Hip Hop grooves också för den delen.

Nu är jag trött , måste sluta nu .......sitter på jobbet....vi ses och hörs

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dreamland Project (oregistrerad)

Så då är det inte bara jag som med stora förundrade ögon höll i en sprillans ny 40Mb hårddisk och trodde i min enfald att jag Aaaaaldrig skulle behöva köpa en större. 🙂. Kul med fler i min ålder på forumet (fast det kanske det redan finns utan att jag vet om det). Man kanske skall presentera sig...*funderar*

Välkommen!

Redigerat av Eja
Link to comment
Dela på andra sajter

jag sitter på ett statligt värk just nu,

statligt verk eller med statlig värk= statisk värk där bak=för mycket sittande på en stol=träsmak.. 😆 ajj..sorry rockfart... 😄

K-A-A ... gick en kurs för läääänge sen i ABC 80 Basic.. 😄

>10 go to 20

>20 Print "Välkommen Kill All Autotuner" go to 10

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Åldermannnen!

Nostalgi ja....kommer ihåg att ett polare hade en ABC80 som vi höll på lekte med.

-if "A" is = PER then goto 118 (118 = pucko) sen lurade man Per att skriva in sitt namn, och han trodde att datorn kunde tänka själv....(70-talet)

Min första dator blev en Amiga 500. Jag uppgraderade den till dubbla minnet, vilket innebar att jag hade en hel Mb att leka med. Håhåjaja, som vi gamlingar brukar säga 😆

Välkommen iallafall.

P.s lär dig använda smileys så verkar du lite yngre, eller mera ..typcomp04.gif

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...