Jump to content
Annons

thick dick - cow


Här är det?  

18 röster

  1. 1. Här är det?

    • Härligt!
      2
    • Intressant.
      3
    • Mysigt.
      1
    • Svårlyssnat.
      4
    • Dåligt.
      0
    • Avskyvärt!
      1
    • Jag gillar inte lo-fi-musik...
      2


Recommended Posts

* LÅTNAMN: cow

* ARTIST/GRUPP: thick dick

* GENRE: atypisk chipmusik med cello

* LÅTLÄNGD: 3.24

* KOMPOSITÖR: Daniel Mars och Mikaela "co-ed"Robsahm

* PRODUCENT: Daniel Mars

* MASTERARE: Elias "enapa" Lindman

* INSPELNINGSÅR: 1996 och 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3(+)mb

* STATUS: Färdig demo

låtlänk (klick)

Låt jag gjorde i tonåren som nyligen plockats fram och färdigställts. co-ed har komponerat och framfört cellobitarna i modern tid. Lo-fi som sjutton men det tål ni väl? Originalfilen (.mod, alltså protracker-format) är inte större än 3 kb. Det var bättre förr.

Alla yttrade åsikter uppskattas, insiktsfulla som onda. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mixmässigt håller jag med egghuvud. Amigan biter mig i öronen samtidigt som jag känner att jag inte riktigt uppfattar vad cellon håller på med.

Som idé är det intressant. Men jag tycker det vore ännu mer intressant att höra en tydligare kontrast mellan det akustiska rummet och det hiskeligt elektroniska amiga-tjutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gah! Mina öron! 😱

Hade på ashög volym av misstag och aj va de kändes med pipet.. 😱

Iaf, efter jag sänkt så kan jag bara konstatera att ni lyckats med en extremt udda och lite skräckaktigt tema.. skulle funka asbra i tex silent hill 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Man fick väl lov att vara ärlig, va?

Shut up, you don't know me! 😎

😱 Jag tar aldrig illa upp av kommentarer rörande min musik. Dessutom skrev du ju ingenting elakt alls.

Rörande mixningen har ni en poäng. Cellon tar mer plats mot slutet men det tar för lång tid (såvida inte lyssnaren är markant tålmodig själ). Överhuvudtaget verkar låten ta för lång tid på sig att komma igång för att folk ska trivas. Det blir ju melodiöst och ganska drivigt efter en och en halv minut men de flesta verkar ha tröttnat till dess. Kanske hade ni gillat låten bättre om man ska en minut i början?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Lysnade!

Tycker det var riktigt bra. Det blir att man koncentrerar sig på cellons melodi och stämmor, påminns om tjuten när det byter och tillbaka. Bitvis en sjuk dissonans! Får bilden av en fin middag där man vet att det kryper skalbaggar i bakhuvudet på middagsgästerna. 5/5. har ni mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad underbart att så många tycker om den, att den upplevs som häftig eller vacker! vi (ja, jag är ju celissan då) ville ju faktiskt inte göra något som var konstigt för sakens skull, utan liksom låta cellons improvisation ta låten åt olika håll. först blev det ett gnissligt spår, sedan kom drivet med pizz och slutligen "leadmelodin". jag personligen tycker verkligen att det finns ett meloditema som återkommer ofta, men vissa upplever det som helt strukturlöst.

tack för alla fina kommentarer! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

har ni mer?

jo. mer finns. en låt med mycket cello och samplingar (total motsats till cow egentligen, men ändå inte.. 😆) kommer bli officiellt snart, annat dröjer ett par veckor. jag jobbar själv på en låt med mycket klustercello och korgs ER-1, men finmick saknas i studion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses...jag tror jag hamnat hos audiologen eller hos audionomen i ett hörselprov....tur att jag skruvade ner..hahah

Faktum är att det här är ett mycket annorlunda sätt att uttrycka sin musik...gillar cellon den känns dramatisk, och tonerna blandas rejält, som i ett kaos..himla intressant faktiskt!..

Gillas.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla. Jag är förvånad och mycket glad över att så många försökt gilla det här och småkär över att ett relativt sett stort antal också gillat det. 😲 Särskilt skönt är det att en och annan orkat lyssna fram till där cellon börjar leva och driva på. Som sagt borde vi plockat bort en del av den ganska händelselösa inledningen.. det får bli en läxa till nästa gång.

Resten av "låtarna" från samma veva hittar ni här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=15166

Link to comment
Dela på andra sajter

...du är allt lite skum du. Jag trodde jag gick omkring på ett konstutställning med folk från Staffan Vesterberg-generationen. 😄 ..men jag skall fortsätta att kolla in din musik.

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...