Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

JĂ€ttebra tips! Underbar sida!

Tack! 😛

Edit: Det hÀr var nog dock, förutom mina egna solon, bland det hemskaste jag hört nÄn gÄng i sologitarrvÀg - Improvisation

Jösses... sĂ€kert tekniskt och sĂ„, men vackert....?? 😉

Redigerat av Steinberg
Postat

Tackar 😛 Är ju aldrig fel med lite trĂ€ning...hur man nu ska hinna med det...

Steinberg NĂ€, sĂ„ vidare vackert var det ju inte... 😉

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Skoj att fÄ en spark i röven av nÀr man Àr för lat för att öva. Tack för tipset.

Postat (redigerat)

Bara sÄ ni vet sÄ Àr min improvisation HELT FANTASTISK (ibland fÄr man förklara).. :rolleyes:

PS Kul att ni tyckte om sajten! 😳

Redigerat av b-string
Postat

No offence eftersom jag inte Àr nÄgon "licker" som gitarrist men alla improvisationerna va riktigt kassa mÄste jag sÀga. Bara massa "hej dessa skalor sa min lÀrare Ät mig att lira sÄ dÀrför gör jag det". Ingen kÀnsla alls enligt mig ...

fan va neggo jag lĂ„ter 🙂 bra Ă€ndĂ„ med en sĂ„n hĂ€r sida för folk som vill lira gura sĂ„hĂ€r (hoppas dom lĂ€gger till kĂ€nsla dĂ„ ocksĂ„) 😉

Postat (redigerat)

... jag lever i en tom sfÀr av nakna kroppar dÀr gödsel möter tanke, och dÀr den blÄgröna himlen tangerar vattnet blir cornflakes till mjölk, men jag föredrar ketchup..

nej allvarligt talat, skalor?

Vilken nolla som helst som har provat att lira en skala till en ackordföljd vet hur det lÄter, min lÀrare sa istÀllet: Vad du Àn gör spela INTE en massa skalor, utan följ istÀllet ackorden med ACKORDSTONER.

SÄ kÀre herr lavrell, om du vill lÀra dig höra skillnaden mellan skalor och ackordstoner Àr du varmt vÀlkommen till FreeLicks, dÀr det finns mÀngder av info om detta.

MVH

Kristofer

Redigerat av b-string
Fourplay (oregistrerad)
Postat

Jag fastnade helt och hÄllet för solot som gÄr att Äterfinna i Michael Jackson - Give in to me.

Och eftersom att jag aldrig annars spelar solon sĂ„ har jag lyckats benda sĂ„ mycket att jag inte kunnat öva pĂ„ tvĂ„ dagar. 😼

Postat (redigerat)
Det hÀr var nog dock, förutom mina egna solon, bland det hemskaste jag hört nÄn gÄng i sologitarrvÀg - Improvisation

Jösses... sĂ€kert tekniskt och sĂ„, men vackert....??  đŸ„°

Ja jÀklar! ..Det lÀt faktiskt riktigt illa OCH vÀlspelat! ..typ ..fantastiskt..

SjÀlvklart bra att det finns gratissidor med övningar!

Edit: Sa nĂ„tt dumt om gitarr-onani till porrfilmsmusik som jag Ă„ngrade.. 😛

/David

Redigerat av illvaesen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.