Jump to content
Annons

Reason nybörjar guide


rkl

Recommended Posts

Inskafade precis demot av reason för att se om det är värt at tköpa istället för att köpa jampaket till Garageband som jag får i November (imac(L))

hur som helst då jag är ganska kass vet jag inte ens hur jag får Reason att modifiera ljud åt mig överhuvudtaget . Någon som vet en bra hemsida där amn kan läsa på lite om hur Reason 3 fungerar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjoho.

Visst, läs på propellerheads, där står en massa nyttiga saker, titta på articles och leta sedan upp genomgången av alla effekter med mera. En massa bra och korta, begripliga artiklar. Vet inte om du fått med nån dokumentation till demot? (förmodligen inte iofs..) men om du fått det, kika i den, getting started eller liknande.

Lycka till. //smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har kommit på rätt så mycket grejjor på egen hand nu så jag tror att jag fortsätter så 😆

Kan göra

trummor

melodier

Ljud

Kan lägga effekter på ljud

Har en fråga bara: Kan man lägga ihop olika ljud så dom gör samma saker??

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan också vara värt att spana in Teaching music with Reason.

För att reda ut eventuella missförstånd: faktum är att Teaching Music with Reason-paketet är en skolprodukt som inte finns tillgänglig för andra än just skolor. Paketet syftar till att lära ut musik med hjälp av Reason, inte att lära ut Reason.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort svar på din korta fråga:

Har du spelat in ett spår i sequencern på ett sequencerspår som hör till en subtractor som du vill att t ex två subtractor skall spela? Skapa en subtractor till, håll inne control (eller motsvarande för mac) och dra ditt (markerade) inspelade material till det nya sequncerspåret. Voila. Enkelt och snabbt. Kan du givetvis göra med NN19 osv osv, copy paste fungerar överallt och är väldigt enkelt.

Annars kan du ju spela in på två spår samtidigt i trean, så slipper du kopiera.

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...