Hemluth Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Jo, det är såhär att jag har en micsladd på 3 meter, men jag har räknat ut att om den var lite drygt en meter längre skulle den räcka in i garderoben. Jag kan då alltsåköpa en 10 meters micsladd i den lokala butiken för 200:-, men jag funderar på ifall det går felfritt att koppla ihop två mickablar, så att jag bara behöver köpa 1,5 meter för 50:- och attacha till den andra. Eller får man något lustigt problem som bara jag får då??? 🙂 *bäst att fråga*
Hemluth Postat 2 augusti 2005 Trådstartare Postat 2 augusti 2005 Hmm, min 3m-kabel brusar i alla fall inte, och om jag köper en 1,5m av samma märke, då borde de väll inte vara olika lödda?
Claes Holmerup Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Fler kontakter innebär större risk för glappkontakt... Jag skulle personligen köpa en lagom lång kabel i stället för att förlänga. Mellan 3m och 10m finns det ett par andra standardlängder som du borde kunna få tag på enkelt; 6.1m och 7.6m (känns väl som lagom standard... - men 3m är 10ft, 6.1m är 20ft och 7.6m är 25ft - så någon sorts logik finns det, trots allt... 😆 ). Det är ju onödigt att ha en 10m lång kabel som bara kommer att rullas ihop för att den är för lång... Eller varför inte löda ihop i precis rätt längd själv - eller det är kanske överkurs...? Om man köper en mickabel så är den alltid korrekt lödd - annars är det inte en mickabel, så det borde inte vara någon risk att förlänga annars, men jag skulle inte göra det i alla fall.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.