Jump to content
Annons

Vad har ni fått för recensioner då...


tordA

Recommended Posts

själv har jag ett antal härligt mumsiga,

men dessa är nog så goa:

SymfonisktAmbienta, "A Funeral With No Friends (pt2)"

Hur bär du dig åt till skapandet av denna märkliga musik ?"

😮

Hår(d)Rock, "Wherever I Go"

Crash and burn ending, but the ride there was Damn Screamin!!!!! 

Rod is still a God!!!!  Peace, Cheers, and Mucho Mucho Respecto!!!  

Rock Only

😲

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Utdrag ur några av favoritrecensionerna av mitt band:

Gustav Ågren och sjumannabandets iver för brittisk arbetarklass och cockneydialekt känns ungefär lika mogen som en stenhård persika. Det musikaliska självförverkligandet lika obefintligt som de militärgröna parkas och pottfrisyrer som tillhör den här genren är befintliga.

Fräsch sågning 😉

From start to finish this is a wonderful little gem of a record, no less so for being so highly unexpected. This smokes, this rocks, this rules my world. One of this years must own albums, and dare I say it, LP of the year?

🥰

På spåret "I Saw Love" ryser man av Gustav och Sandras stämsång, kompandes av en smidig bas och en skön slinga på akustisk gitarr. På slutet får de även sällskap av trombonen.

Smidig bas? Woot?! Det här måste vara skrivet av en prao, men ganska kul ändå.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

OK 😉

Ur klippboken då;

.........vid klaviaturerna står som en förryckt professor och lägger kyliga, men ack så vackra, ljudmattor över musiken" (Schlager)

"Att hålla på och leka och skapa egen "musik" tillsammans med andra musiker hemma eller i en replokal är en sak. Att göra det i en studio och sedan ge ut resultatet på skiva är en annan" (Okänd landsortstidning)

"....underbar modernistisk rocksak..........Det är inte lite de lyckats klämma in i en låt. Det här är en sådan som skulle kunna tänjas ut till en hel LP-sida" (Annan landsortstidning)

".....händelserik intill förvirring" (DN)

"...putting me in mind of that brand of "wesrern" influenced music which filters out from the Eastern bloc...........tightly packed arrangements.........to spice up the excellent Drumtracks programming.......It all works extremely well......." (Music Technology)

.........och en elektronikingenjör som kunde spela på 48 syntar och två trummmaskiner samtidigt. Deras musik var som hämtad från ett soundtrack till Omen 12" (SDS)

Link to comment
Dela på andra sajter

mina recensioner.

detta är bara klipp ur recensionerna

Necro Facility - The Black Paintings - PROCD003

Release Music Magazine

"..Necro Facility do it with skill and with musicality.. Because these guys really know how to push the right knobs.."

Metica (in Swedish)

"Det är mörkt och stökigt, rökigt och hårt, det är glödande hett och isande kallt, det är panik i en liten ask och jag faller för energin."

Zero Music Magazine (News clip in Swedish)

"Redan i inledningen av The Black Paintings möts man av monotoni, djupsinnighet och mörka toner. Det handlar nämligen om EBM i sin mest avskalade form.."

Sick Among the Pure

"Combining thick, multi-layered production, Industrial-strength beats, synths that may be described as creepy in a Front 242 sort of way, and genre-appropriate vocals, this TBP rocked … uh, riveted (?) my world.."

Electrauma

"Necro Facility werden auf Dauer bestimmt auch hier die Herzen der Liebhaber düster-elektronischer Musik im Sturm erobern.."

Synth.nu

"The Black Paintings sätter den svenska electroscenen i det främsta ledet och jag tror faktiskt att cEvin i egen hög person skulle se detta album som plattan han aldrig gjorde. På samma sätt som faktiskt Douglas McCarthy sa om Spetsnaz skiva: Grand Design."

Virus Magazine

"Swedisch newcomers Necro Facility deliver a debut that will leave fans of "the Canadian sound" with a pleased smile.."

Neurozine

"I predict a bright future for this band and hopefully they will be our new band of pride we Swedes could enjoy to have within our borders.."

Borlänge Tidning (News clip in Swedish)

"Proffsigt och säkert för alla som vill ha sin synth proffsig och säker.."

Dagens Nyheter (News clip in Swedish)

"Trion kommer från Karlskoga och är det bästa tunga, svenska synthband jag hört på ett decenium.."

Voidzine

"..Necro Facility låter faktiskt bra. Produktionen är på topp, musiken är någorlunda varierad. Basgångar, synthslingor, stråkar och dylikt är tajta..."

Side-Line (80kb PDF-file)

A "5 about 1" review from the paper issue of the Side Line magazine (April 2005).

Nerikes Allehanda

"Det är inget tralligt och poppigt de spelar utan ganska skräckinjagande och mörk EBM (Electronic Body Music) med viskande sång, tunga rytmer och elektroniska ljud som får mig att kolla mobilen stup i kvarten.."

Moving Hands

"Complete with dance floor hits such as 'Ifrit' and 'Intense'; 'the Black Paintings' is no small feat of a debuting band, but the first of what is hopefully a whole series of albums that could, if these boys evolve, end up with just as much merit as their Canadian predecessors."

Terrorverlag

"Ein Album, das derart perfekt bei einer als beinahe unkopierbar geltenden Band abkupfert, Eingängigkeit und Verrücktheit miteinander kombiniert, aber trotz aller Parallelen (für mich jedenfalls) als eigenständig dasteht, hätte einen großen Erfolg verdient"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, tackar som frågar Rockis... Det är nog 15 år sen jag blev seriöst recenserad i media, men ok då, lite ur klippboken år 1986:

"... Den för kvällen inlånade Bengan Vallhagen blir navet som får ETK:s hjul att snurra runt och han lyckas till och med slå ut en framtand under sin vilda enmansshow ..." /Thomas Götselius ÖC

" ... och det är ju inte varje konsert man ser en basist utklädd till mumie och en sångare som slår ut en tand på sig själv ..." /Peter Kagerland Östgöten (ja, efter samma konsert då, vi var förband till Stockholms negrer)

" ... Sångaren Bengt Vallhagen måste vara född på en scen och även de andra medlemmarna ser ut att trivas ypperligt ... " /Peter kagerland igen en vecka senare.

" ... Om man såg på Linköpings samlade rockliv som en stor skolklass så skulle Bengt Wallhagen i Lennys Gosskör vara den självskrivne "klassens clown" ... " /Marcus Frisk Östgöten

" ... oftast handlar det om trallvänliga sånger och galna infall. I centrum står sångaren, komikern och enmanscirkusen Bengt Vallhagen, vars musikaliska och humoristiska spektrum verkligen är brett ..." Thomas Götselius igen

" ... "Göthes Borg" är redan en klassiker ..." /Lasse Kvarnström Östgöten

äh nu får det räcka...

***

har jag skrytit lite nu... ja jävlar ... på 20 år gamla meriter 😉 ... HELVETE vad nostalgisk jag blir ...

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Det här är nog min absoluta favorit:

BETTY GOES A GO-GO – A moment of clarity – CD-EP – 2005

M.P: Om Sverige blir utsatt för en terroristattack av World Trade Center-format hoppas jag innerligt att de siktar in sig på Borlänge. Den gamla ”stålstaden”, som Betty Goes A Go-Go så käckt uttrycker sig i pressbladet, ståtar med så grova brott mot den goda smak som Mando Diao, Sugarplum Fairy och nämnda Betty. Alla Muhammedteckningar och all USA-imperialism i världen står sig slätt mot Borlänges musikliv och den inverkan staden haft på de svenska skivköparna, radiostationerna och topplistorna. Av den tredjedel Joy Division, som också nämns i pressbladet och som överhuvudtaget fick mig att ge skivan en chans, hörs intet. Kort sagt, jag hatar det här bandet, den här skivan och alla deras barndomskompisar däruppe i Dalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju nästan visa en kommentar vi fick på myspace, jag förstår egentligen första engelska delen 😱 :

"huhu les amis, merci bien pour la requete, weird vocals but pretty funny.. I lije that

here is our new material if you feel so..."

Redigerat av kajan
Link to comment
Dela på andra sajter

"huhu les amis, merci bien pour la requete

Inte så enormt bra på franska, men "les amis" borde betyda nåt med älsklingar, och "merci bien pour la requete" betyder tack så mycket för requesten.

De engelska delarna var nästan svårare... 😉

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...