Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag själv kan inte så mycket om instrument,mickar och allt annat som man använder vid musik inspelning,men jag har en sambo som ägnar väldigt mycket tid åt sitt musikskapande.

Så jag försöker köpa lite "studiomaterial" när tillfälle ges.

Jag hade tur häromdagen då jag lyckades komma över en nästan ny mick till henne, en CAD M179 för 1200:-

Jag kan inte så mycket om det som sagt,men kompisen jag köpte micken av sa att jag gjorde ett bra köp.

Så nu undrar jag om jag gjorde ett bra köp eller inte?

Hjälp en stackars novis 😲

Annons
Postat

Ja enligt specen ser det ju helt klart bra ut men huvudsaken med en mikrofon är att den låter bra vilket man ej kan läsa sig till 😲

Testa och se om hon tycker den låter bra, i sånt fall har ni ju gjort ett bra köp 😮

/Micke

Postat

CAD anses nog vara ganska bra.

Jag har inte testat någon sådan, men förhoppningsvis kan jag göra det i nästa omgång testinspelningar. CAD's distributör för Norden är på semester just nu, så jag har inte fått tag på dem...

Postat

Mmm! man får tacka för ett så snabbt svar 😲

känns lite skönare nu iallafall.

Då har jag en följdfråga på detta också (efter jag surfat runt lite och läst på)

Fantommatning - Mic preamp? detta var något jag stötte på när jag läste lite,är det någon som vet var man kan få tag på det till en nätt peng?

Postat
Mmm! man får tacka för ett så snabbt svar 🙂

känns lite skönare nu iallafall.

Då har jag en följdfråga på detta också (efter jag surfat runt lite och läst på)

Fantommatning - Mic preamp? detta var något jag stötte på när jag läste lite,är det någon som vet var man kan få tag på det till en nätt peng?

Behringer har någon nästan halvhyfsad preamp för ca 500:- om jag komer ihåg rätt - men du blir troligen mer nöjd med exempelvis en Studio Projects VTB-1 för 1800:- - eller om du är ute efter så rent och ofärgat ljud som möjligt, en Line Audio Design DMP för 2750:-...

Postat

CAD är ett av mina favvismärken. Dom jag jobbat med har fruktansvärt snygg lågbas och i övrigt väldigt "ärligt" sound. Otroligt skönt att sätta ett par snett bakom ett trumset, men funkar även riktigt bra på sång (och nästan allting annat också för den delen)..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.