Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja. jag uppdaterade till 3.03 av Reason.

Fick först problem med att spara preferences men löste det.

DĂ€remot har jag stora problem med att exportera ut till wave.

Det blir nÄgot digitalt skumt ljud.

Jag kan lyssna i programmet, och jag kan fÄ ut det om jag anvÀnder rewire, men sÄ ska det ju inte behöva vara.

Bifogar en fil sÄ ni fÄr höra hur det lÄter.

Annons
Postat (redigerat)

Vad Ă€r problemet? SĂ„ dĂ€r lĂ„ter musiken jag gör 🙂

SkÀmt Äsido, det Àr flera som har haft problem med det hÀr med senaste uppdateringen. AnvÀndarrapporter pÄ forumen pÄ propellerheads.se verkar peka pÄ att det kan ha med om man har en Scream-distenhet efter mixern i signalkedjan att göra.

Redigerat av mornel
Postat (redigerat)

HUUH!! 🙂

Det dĂ€r lĂ„ter inte bra! Men det hĂ€r kanske vi kan lösa Ă€ndĂ„. 😄

Edit: Ändrade mig. LĂ€s nĂ€sta inlĂ€gg. 😉

Redigerat av vectro
Postat

Vid nĂ€rmare eftertanke... Om det lĂ„ter bra via Rewire borde det inte vara fel i racket?! 😉

Vi börjar felsöka din MIDI-utrustning istÀllet. Jag misstÀnker att det Àr den som skickar störande signaler till Reason-enheterna under exporten.

• Vad har du för MIDI-klaviatur?
  • Har du nĂ„n MIDI-controller t.ex. play/stop-knappar, mixer
  • Har du valt nĂ„gon specifik mall för dessa i MIDI-instĂ€llningarna?
  • Har du testat att koppla ur all MIDI-utrustning och exportera ut en lĂ„t sedan?

Postat
Vid nÀrmare eftertanke... Om det lÄter bra via Rewire borde det inte vara fel i racket?! :rolleyes:

Vi börjar felsöka din MIDI-utrustning istÀllet. Jag misstÀnker att det Àr den som skickar störande signaler till Reason-enheterna under exporten.

<span style='font-size:13pt;line-height:100%'>

• Vad har du för MIDI-klaviatur?
  • Har du nĂ„n MIDI-controller t.ex. play/stop-knappar, mixer
  • Har du valt nĂ„gon specifik mall för dessa i MIDI-instĂ€llningarna?
  • Har du testat att koppla ur all MIDI-utrustning och exportera ut en lĂ„t sedan?

</span>

Jag har en vÀldigt enkel klaviatur vid namn Midistart.

Den gÄr bara rÀtt in i Reason som "Basic Midikeyboard"

Ska testa vad som hÀnder om jag kopplar ur den.

TyvÀrr. det hjÀlpte inte:/

Postat

Hur ligger det till med en screameffekt i slutet av signalkedjan dÄ?

Postat
Hur ligger det till med en screameffekt i slutet av signalkedjan dÄ?

I den filen jag exporterade ut hÀr anvÀnder jag bara 1 scream. och det Àr till subtractorn.

Det skumma Àr att jag mÀrkt att vissa filer faktiskt gÄr att exportera.

FÄr se vad det Àr för skillnad pÄ dem.

Postat

JasĂ„, det beror pĂ„ filen dĂ„? Inte nĂ„got som du eller datorn rĂ„kar göra i bakgrunden? IsĂ„fall kan du ju lĂ€gga upp en skĂ€rmdump pĂ„ rackets fram- och baksida sĂ„ ser vi vad som Ă€r jox! 😉

Postat

JasĂ„, det beror pĂ„ filen dĂ„? Inte nĂ„got som du eller datorn rĂ„kar göra i bakgrunden? IsĂ„fall kan du ju lĂ€gga upp en skĂ€rmdump pĂ„ rackets fram- och baksida sĂ„ ser vi vad som Ă€r jox! 😉

Grejen Àr ju att jag kunde exportera innan jag installerade uppdateringen sÄ det mÄste ha nÄgot med den att göra.

För installerar jag tillbaka funkar det igen, förutom att de filer jag sparade i 3.03an ju inte funkar i 3.0an sÄ att gÄ tillbaks kÀnns inte aktuellt:/

Postat

Avinstallera Reason, stÀda bort alla (!) gamla filer och installera igen dÄ...

Postat

har testat det, tog bort alla filer jag kunde hitta.

Jag fÄr nog ha det sÄhÀr. Rewire funkar ju:P

Postat

har testat det, tog bort alla filer jag kunde hitta.

Jag fÄr nog ha det sÄhÀr. Rewire funkar ju:P

Nae! Gör ett inlÀgg i Propellerheads forum, sÄ fÄr du kanske lösning dÀr!

• 4 veckor senare...
Postat

Nu ute: Reason 3.04

There was an issue in Reason 3.0.3 (on Windows) that could cause weird sounds when exporting a song or loop to an audio file. This was most likely to appear when using certain Scream settings. This happened only when exporting audio as everything sounded fine when listening to Reason directly or running Reason in a ReWire host. This has now been fixed.
Postat
Nu ute: Reason 3.04
There was an issue in Reason 3.0.3 (on Windows) that could cause weird sounds when exporting a song or loop to an audio file. This was most likely to appear when using certain Scream settings. This happened only when exporting audio as everything sounded fine when listening to Reason directly or running Reason in a ReWire host. This has now been fixed.

ja, se dÀr:)

Tack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.