Jump to content
Annons

Hej på er!


frans m (oregistrerad)

Recommended Posts

frans m (oregistrerad)

Hej!

Har skrivit på forumet lite redan och läst en massa och tänkte att jag kanske skulle presentera mig. Började som sångare i ett kängcore-band och senare som basist i ett emocore-band á la fireside/slint/shellac stuket. Började sedan upptäckta mer experimentell musik som postrock och annan minimalistisk elektronisk musik som Pan Sonic etc (mycket namedropping nu...) runt 98-99.

Började pilla med en roland D-10 och ett gammalt och simpelt sequencerprogram vid namn Voyetra Sequencer. Har sedan dess fortsatt göra mestadels elektronisk musik i Mac och PC miljö. Använder just nu en PC-laptop med en MicroKorg, en Roland D10(still going strong), Fostex PM-1 monitorer och annat krafs. Jobbar i Cubase 5.1, gillar inte sx interfacet. Använder andra mjukvaror som Reaktor, Reason och Ableton Live för livesammanhang. Favoriten i mjukvarusynthar är nog PPG wave 2 .0. Gillar ljuden där väldigt mycket.

Gör musik i duon Kubot och jobbar på andra albumet just nu. Arbetar också med egna kompositioner som är mer åt tech/house hållet för tillfället.

Gillar forumet, har fått mycket hjälp redan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej och välkommen, har själv lirat i käng i Dissober så det är kul med fler likasinnade på forumet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Moonshine (oregistrerad)

Är så grön så jag fortfarande färgar av mig, men ska hälsa iallafall! Det här forumet innehåller mycket schysst folk med bra åsikter och en skön känsla att ge positiv kritik. Kritik är viktigt att den ges på rätt sätt, annars är den negativ.

Öäm, inga uppsatser. Skulle bara säga hej 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

frans m (oregistrerad)
hej och välkommen, har själv lirat i käng i Dissober så det är kul med fler likasinnade på forumet.  😲

härligt med gamla kängpunkare! Dissober, jag minns "sober life...no way". Var ni med på Distortion to hell again kankse? No Admission som jag spelade/skrek med var med där. Fina tider....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...