Jump to content
Annons

Försöker hitta ett nytt trumsound.


Vad tycks?  

6 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Det kan nog funka, fick lite biohazard känsla.

eller till annan modern hiphop metal, är inte så insatt i dagens metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Jag menar ett nytt sound för mig! =)

Ok. Sorry! 😉

Jag har svårt att komma med kritik om vad som ska ändras eftersom det inte finns någon låt att relatera till (vilket du redan nämnt). Så jag stannar vid att ta tillbaks det jag skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Jag menar ett nytt sound för mig! =)

Ok. Sorry! 😉

Jag har svårt att komma med kritik om vad som ska ändras eftersom det inte finns någon låt att relatera till (vilket du redan nämnt). Så jag stannar vid att ta tillbaks det jag skrev.

Okej, då är det kanske inte helt kasst som grundljud. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, då är det kanske inte helt kasst som grundljud. 🙂

Det här är ingen kritik, bara en tanke.

Du verkar gilla dina distade gitarrer tjocka med relativt lite diskant. Varför inte komplettera dem med trummor med lite mer ambiens? Tänk lite mer Bonham och lite mindre NU-metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, då är det kanske inte helt kasst som grundljud. 🙂

Det här är ingen kritik, bara en tanke.

Du verkar gilla dina distade gitarrer tjocka med relativt lite diskant. Varför inte komplettera dem med trummor med lite mer ambiens? Tänk lite mer Bonham och lite mindre NU-metal.

Ingen dum tanke. Måste provas helt klart. Håll utkik efter min nästa demopostning. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga addic, vad använder du för gitarr?

En Ibanez Iceman med 0.10 strängar.

Nedstämd till C och sedan droppad till Bb.

Stallmicken är höjd så att den ligger ca 1 cm ifrån strängarna.

😆

Hur f*n kan du stämma ner så mycket med 0.10 strängar? Det måste ju va som att spela på gummisnoddar. Jag har mina gitarrer i Eb och måste använda heavy bottom 0.11 för att få bra känsla i strängarna. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga addic, vad använder du för gitarr?

En Ibanez Iceman med 0.10 strängar.

Nedstämd till C och sedan droppad till Bb.

Stallmicken är höjd så att den ligger ca 1 cm ifrån strängarna.

🙂

Hur f*n kan du stämma ner så mycket med 0.10 strängar? Det måste ju va som att spela på gummisnoddar. Jag har mina gitarrer i Eb och måste använda heavy bottom 0.11 för att få bra känsla i strängarna. 😆

Träning 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga addic, vad använder du för gitarr?

En Ibanez Iceman med 0.10 strängar.

Nedstämd till C och sedan droppad till Bb.

Stallmicken är höjd så att den ligger ca 1 cm ifrån strängarna.

😄

Hur f*n kan du stämma ner så mycket med 0.10 strängar? Det måste ju va som att spela på gummisnoddar. Jag har mina gitarrer i Eb och måste använda heavy bottom 0.11 för att få bra känsla i strängarna. 😛

Träning 😆

Men mycket av klangen försvinner ju, inget ont om ditt gitarrljud som jag inte riktigt har färskt i minnet men mina erfarenheter är att det låter bättre ju hårdare strängar man har. Nu spelar ju jag mestadels kompgitarr visserligen vilket betyder att det inte blir så mycket svårare att spela men ändå... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga addic, vad använder du för gitarr?

En Ibanez Iceman med 0.10 strängar.

Nedstämd till C och sedan droppad till Bb.

Stallmicken är höjd så att den ligger ca 1 cm ifrån strängarna.

😄

Hur f*n kan du stämma ner så mycket med 0.10 strängar? Det måste ju va som att spela på gummisnoddar. Jag har mina gitarrer i Eb och måste använda heavy bottom 0.11 för att få bra känsla i strängarna. 😛

Träning 😆

Men mycket av klangen försvinner ju, inget ont om ditt gitarrljud som jag inte riktigt har färskt i minnet men mina erfarenheter är att det låter bättre ju hårdare strängar man har. Nu spelar ju jag mestadels kompgitarr visserligen vilket betyder att det inte blir så mycket svårare att spela men ändå... 😄

Äsh, det där är bara ett påhitt enligt mig. Iaf inget som märks.

Tycker personligen att det blir mer "tung-gung" med tunnare strängar.

Jag har aldrig märkt något ont. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

...mina erfarenheter är att det låter bättre ju hårdare strängar man har. Nu spelar ju jag mestadels kompgitarr visserligen vilket betyder att det inte blir så mycket svårare att spela men ändå... 😱

Äsh, det där är bara ett påhitt enligt mig. Iaf inget som märks.

Beror nog på spelstil, framförallt hur hårt man slår an strängen.

Jag spelade nedstämt för en herrans massa år sedan (1990-1992 om jag inte minns fel) och märkte stor skillnad när jag bytte upp mig till ett 0.11-set.

Link to comment
Dela på andra sajter

...mina erfarenheter är att det låter bättre ju hårdare strängar man har. Nu spelar ju jag mestadels kompgitarr visserligen vilket betyder att det inte blir så mycket svårare att spela men ändå... 😱

Äsh, det där är bara ett påhitt enligt mig. Iaf inget som märks.

Beror nog på spelstil, framförallt hur hårt man slår an strängen.

Jag spelade nedstämt för en herrans massa år sedan (1990-1992 om jag inte minns fel) och märkte stor skillnad när jag bytte upp mig till ett 0.11-set.

Klart det blir skildnad. Men om det är till gott eller ont är nog en individuell fråga. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hel schysst trummljud! Håller helt med grojn angående kickljudet, så som en kagge ska låta enligt mig. Nåt som står mig mindre positivt är virveln, av någon anledning tänker jag på en fet trästock när jag lyssnar på virveln.

Känns som att det skulle passa bättre med en lite mer ihålig virvel, om jag uttrycker mig så. Är dålig på att förklara, men du kanske förstår?

MvH//Emmmir!

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloy, schyssta kaggar och pukpaket....det enda som sticker lite i ena ögat är virveln. Med risk för att göra bort mej... Låter som en trä virvel = Fin o go i all ära men...prova om du kan hitta en plåt eller mässings virvel = tuff o mettallisk 🙂

men men det är ju en smaksak..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläskiga trummor.. Och jo jag tror det kan funka fint med den virveln du använder också... Smaksak men jag skulle gärna önska lite mer "ping" i virveln. Lite mer det sound Red hot chilli peppers brukar ha på sin virvel.

Snyggt programerat som vanligt och på tal om det... Hur går det med din trummprogrameringsmanual ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga addic, vad använder du för gitarr?

En Ibanez Iceman med 0.10 strängar.

Nedstämd till C och sedan droppad till Bb.

Stallmicken är höjd så att den ligger ca 1 cm ifrån strängarna.

🙂

Hur f*n kan du stämma ner så mycket med 0.10 strängar? Det måste ju va som att spela på gummisnoddar. Jag har mina gitarrer i Eb och måste använda heavy bottom 0.11 för att få bra känsla i strängarna. 😳

Träning 🙂

Men mycket av klangen försvinner ju, inget ont om ditt gitarrljud som jag inte riktigt har färskt i minnet men mina erfarenheter är att det låter bättre ju hårdare strängar man har. Nu spelar ju jag mestadels kompgitarr visserligen vilket betyder att det inte blir så mycket svårare att spela men ändå... 🙂

Äsh, det där är bara ett påhitt enligt mig. Iaf inget som märks.

Tycker personligen att det blir mer "tung-gung" med tunnare strängar.

Jag har aldrig märkt något ont. =)

Smaksak såklart 😉 men när jag köpte min ena strata (från mexico) så lät den inte så roligt, tunn klang och ingen pondus i ljudet. Den hade 0.09:or när jag köpte den och jag bytte raskt till heavy bottom 0.11:or och på en gång så blev ljudet mycket bättre. Det blev ett bredare ljud med fylligare bas, krämigare mellanregister och krispigare diskant. Gitarren som kostade 3000kr lät på ett strängbyte dubbelt så dyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...