Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

När jag startar upp logic express 7.0.1 så får jag som default 22 spår. 4 audio-spår och resten midi-spår.

När jag med rutin håller ned musknappen på ett av spårens symbol för att byta till "audio instrument" så upptäcker jag att det valet inte finns?!

Varför inte? Det enda som finns i audio-valet är audio track. de andra 4-5 saknas. bus, aux osv.

Vad är det som är inaktiverat då?

Öppnar jag å andra sidan ett gammalt logic-project med audio instruments så dyker såna spår upp utan problem och jag kan även skapa nya sådana om jag vill under audio-popupen.

Skumt! Vad har jag missat? Tack!

Annons
Posted
Klicka i global högst upp

var hittar du det?

finns två runda knappar som heter toggle catch och toggle window link uppe till vänster, men de gjorde varken av eller till =/

tackar för närmare beskrivning 😉

Posted (edited)

aha du menade i mixern. den står redan på global och när jag valde view->scroll to->audio instruments så fick jag "this song does not contain this type of objects", vilket stämmer ganska bra, men hur i fasiken ser jag till att den gör det då? finns ju ingenstans att lägga till audio instruments eftersom de valet är borta där jag vet att det brukar vara.

måste som sagt öppna ett gammalt projekt för att få de valet där. är den automatiska default templaten inte gjord för att man ska kunna använda audio instruments eller vad? om jag inte hade haft en gammal logic-fil då?

UnLogic Express 7 here i come!

Edited by schopin
Posted

haha, vad less man blir. här har jag installerat om logic typ 7 gånger och uppgraderat på olika vis och så visar det sig att en jevvla enable core audio-kryssruta inte är ikryssad som default i logic-inställningarna.

Nu funkar allt som jag har tänkt mig! Så dumt!