Jump to content
Annons

Jag är ny här, läs.


ChrisSnyder (oregistrerad)

Recommended Posts

ChrisSnyder (oregistrerad)

Tjena, jag heter Chris Snyder och är 23 år gammal. Jag är musikproducent och har gjort lite jobb här o där runt om globen.

Proddat lite plattor, varit signad här och där men orkar inte med att vara bunden till nå förlag eller bolag under en längre tid. Så jag jobbar från låt till låt.

Har en studio i upplands väsby

kolla länkarna här under.

hare bra hej

//Snyder

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker som såhär, man skall säga och stå för sin åsikt, om man kan backa upp den och att det inte övergår i personangrepp. Samt att det är relevant förstås.

Ärlighet och respekt är de två viktigaste sakerna jag tycker man skall ha på ett forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

😄 Absolut !! 😎

Jag hoppas att kunna hjälpa lika många här som kanske kan hjälpa mig. Och att mina åsikter blir respekterade som jag respekterar deras. :rolleyes:

Peace (ärta)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att kunna hjälpa lika många här som kanske kan hjälpa mig.  Och att mina åsikter blir respekterade som jag respekterar deras.

Självklart ska man hjälpa varandra på ett forum!

Jag håller med Chris om att det här forumet har artat sig bra, trots att det är nytt. Att man i viss andra forum går till personangrepp ser jag som en effekt av att det är svårt att skriva så att andra förstår exakt vad man menar (jämfört med att snacka face2face). Som de flesta konflikter beror det bara på missförstånd. När någon framför en "skum" åsikt (enligt ens eget sätt att tänka) så tycker jag man ska fråga "varför då" istället för att gå till attack. Att sitta och skriva till varandra som vi gör här erbjuder ju egentligen ett jättebra sätt att rada upp konkreta bevis för sina åsikter.

Att bråka i ett forum är bara klantigt ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag tycker en programvara suger, så säger jag det ifall nån vill ha en åsikt. Om jag tycker den är underbar, så säger jag det ifall nån vill ha en åsikt.

Att stå för att man tycker att en mjukvara/hårdvara suger/suger inte, är bra.

Ännu bättre om man kan beskriva _varför_ man anser att det suger/suger inte.

"What is food to one man is bitter poison to others."

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker som såhär, man skall säga och stå för sin åsikt, om man kan backa upp den och att det inte övergår i personangrepp. Samt att det är relevant förstås.

Ärlighet och respekt är de två viktigaste sakerna jag tycker man skall ha på ett forum.

Tyvärr ( eller inte tyvärr, men i detta sammanhanget tyvärr ) så lägger många ner en så stor del av sig själva i sin musik, att kritik emot den blir ett personangrepp.

Om jag t ex har gjort en låt där jag har suttit och arbetat arslet av mig och lagt ner hela min själ i melodin och någon sedan kommer och säger att den suger så kommer man nog att ta det som en förolämpning även om låten objektivt sett verkligen låter som en kasettkopierad E-typesingel. Så är det helt enkelt.

Dessutom så tycker jag att det är rätt kul med peronangrepp och tjafs.

Ajaj, det där borde jag inte ha sagt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tjena, jag heter Chris Snyder och är 23 år gammal. Jag är musikproducent och har gjort lite jobb här o där runt om globen.

Jag säger på en gång att jag kommer säga precis vad mina åsikter är, oavsett vad.

Om jag tycker en programvara suger, så säger jag det ifall nån vill ha en åsikt. Om jag tycker den är underbar, så säger jag det ifall nån vill ha en åsikt.

Jag blev utkastad från VST Forum för att (EDIT: raderat av moderator) som alla gör där inne bara för han gjort VR Git och de där prylarna. Jag tyckte som många andra att Groove Agent sög pga av de dåliga ljuden och platta programeringarna och det fick jag inte tycka så jag blev utkastad. Medans jag pratade privat med många från forumet och dom tycker oxå att den suger.

Detta var bara ett exempel.

Jag tycker att ett forum går ut på att man ska säga sina åsiker och vara ärlig, men utan att hitta på något och vara en skitstövel.

Men skulle James Hetfield komma in hit och fråga vad vi tycker om ljudet på senaste plattan så skulle jag skriva att jag tycker det suger. Medans många andra skulle smöra säkert, men då går hela iden bort tycker jag med ett forum.

Nu har jag sagt mitt ..

Skönt med ett riktigt bra forum utan inavel !!

//Snyder

helt rätt....säg vad du tycker.....förresten, kan man nånstans lyssna på dina musikproduktioner???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker som såhär, man skall säga och stå för sin åsikt, om man kan backa upp den och att det inte övergår i personangrepp. Samt att det är relevant förstås.

Ärlighet och respekt är de två viktigaste sakerna jag tycker man skall ha på ett forum.

Tyvärr ( eller inte tyvärr, men i detta sammanhanget tyvärr ) så lägger många ner en så stor del av sig själva i sin musik, att kritik emot den blir ett personangrepp.

Om jag t ex har gjort en låt där jag har suttit och arbetat arslet av mig och lagt ner hela min själ i melodin och någon sedan kommer och säger att den suger så kommer man nog att ta det som en förolämpning även om låten objektivt sett verkligen låter som en kasettkopierad E-typesingel. Så är det helt enkelt.

Dessutom så tycker jag att det är rätt kul med peronangrepp och tjafs.

Ajaj, det där borde jag inte ha sagt :-)

Sen kan man ge ärlig kritik på bra och dåliga sätt. 😉 Fast alla här är förhoppninngsvis lika duktiga på att ge konstruktiv kritik såväl som att ta emot den! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...
Jag tycker som såhär, man skall säga och stå för sin åsikt, om man kan backa upp den och att det inte övergår i personangrepp. Samt att det är relevant förstås.

Ärlighet och respekt är de två viktigaste sakerna jag tycker man skall ha på ett forum.

Tyvärr ( eller inte tyvärr, men i detta sammanhanget tyvärr ) så lägger många ner en så stor del av sig själva i sin musik, att kritik emot den blir ett personangrepp.

Om jag t ex har gjort en låt där jag har suttit och arbetat arslet av mig och lagt ner hela min själ i melodin och någon sedan kommer och säger att den suger så kommer man nog att ta det som en förolämpning även om låten objektivt sett verkligen låter som en kasettkopierad E-typesingel. Så är det helt enkelt.

Dessutom så tycker jag att det är rätt kul med peronangrepp och tjafs.

Ajaj, det där borde jag inte ha sagt :-)

Vad är det för fel på E-type nu då helt plötsligt? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en sådan öppning vet ju iaf alla att du är här... 😆

Jag tycker att oförskämdhet och simpel provokation är ett verktyg som man inte ska använda om man förväntar sej att bli seriöst bemött.

Man kan säja samma sak på många olika sätt...

Välkommen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker som såhär, man skall säga och stå för sin åsikt, om man kan backa upp den och att det inte övergår i personangrepp. Samt att det är relevant förstås.

Ärlighet och respekt är de två viktigaste sakerna jag tycker man skall ha på ett forum.

Tyvärr ( eller inte tyvärr, men i detta sammanhanget tyvärr ) så lägger många ner en så stor del av sig själva i sin musik, att kritik emot den blir ett personangrepp.

Om jag t ex har gjort en låt där jag har suttit och arbetat arslet av mig och lagt ner hela min själ i melodin och någon sedan kommer och säger att den suger så kommer man nog att ta det som en förolämpning även om låten objektivt sett verkligen låter som en kasettkopierad E-typesingel. Så är det helt enkelt.

Dessutom så tycker jag att det är rätt kul med peronangrepp och tjafs.

Ajaj, det där borde jag inte ha sagt :-)

Vad är det för fel på E-type nu då helt plötsligt? :rolleyes:

Har det någonsin inte varit fel på E-type?

Commin up, commin up....

För övrigt är det lite psykat med de här tokgamla trådarna som ploppar upp ibland.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...