Jump to content
Annons

spela in i stereo.

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat

kör ett e-mu 0404 och jag får bara en in-kanal att "skicka" i taget. med hjälp av "Wave L / R"-inställningen dvs.

det måste ju finnas en till send-funktion som gör att jag kan skicka den högra signalen också samtidigt som den vänstra?

tacksam för hjälp.

Annons
Postat

Försök att förklara ditt problem ytterligare. Du skickar alltså ljud till kortets två ingångar. Har du skapat en stereoingång i EMU-mixern, eller två monoingångar? Vart går dessa signaler vidare, till EMU-mixerns utgång eller till ett sequenserprogram?

gufv (oregistrerad)
Postat

löste problemet. fick tag på en ASIO-tutorial som förklarade hur man skapade en stereo-session anpassad för cubase. jävla meck sånt här alltså.

Postat
löste problemet. fick tag på en ASIO-tutorial

Lägg in en länk till den isåfall. 😛

Det kan ju hända att fler användare i framtiden kommer ha problemet, söka på forumet och hitta den här tråden och få problemet löst snabbt.

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

det var i E-MU 0404-manualen jag läste det hela. på e-mu's hemsida verkar den inte finns kvar längre. får upp ett felmeddelande. kan se om jag kan få upp den på någon webserver.

hm. jag fick patchmixen att fördela signalerna i två delar men jag lyckas inte få cubase att kunna spela in båda två på en och samma gång. vad jag förstått det rätt så skall man kunna spela in i stereo på en kanal i programmet istället för två fördelade kanaler?

det hade ju varit bäst om man kunde spela in på två olika kanaler så att man kan få inspelningarna var för sig..

finns det ingen på forumet som har stenkoll på sådant här?

Redigerat av gufv
Postat

Två saker du måste göra i Cubase. Till att börja med välj menyn 'devices' och klicka på 'VST connections'. Skapa en ny ingång (i stereo) bestående av de två ASIO-anslutningar du skickar från EMU-mixern.

Sedan så måste du skapa ett audiospår och välja stereo. Då borde det funka.

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag kör ju cubasis. hittar inte någon sådan meny där. nog dags att lämna det där programmet. ska få tag i cubase. prövar sedan! tack för tips.

Redigerat av gufv
gufv (oregistrerad)
Postat

nu fick jag det att fungera. stort tack.

såg att din studio spelade in nerves med first floor power. impressive! 😉

Postat

Hehe! 😳 Nja, den spelades faktiskt in i Silence studio i koppom. Men jag redigerade materialet i egen studio och mixade den (tillsammans med Christian Edgren) i Traxton i Stockholm. Helt vanlig skivbolags-standard-strul rörigt-uppåt-väggarna-budgeten-är-spräckt, typ.

Fast det är ju inget jag kräver att någon ska hålla koll på. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.