Jump to content
Annons

DAE error -7401 was encountered


TVage

Recommended Posts

Annons

Hmm.. Kan vara att filen är upptagen (låst) av nån annan applikation.. Använder du t.ex rewire mot Reason eller nåt som fortfarande är igång?

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

näe, inget sånt.

jag har gjort en inspelning på pc, på en lacie extern hårddisk, sen lyft av allt och omformaterat disken för mac och sen lyft tillbaks det på hårddisken för att kunna redigera och mixa på en mac. hade massa svårigheter, blev tvungen att kopiera mina sessions under andra namn för att kunna göra back-up. kanske har det nånting med det att göra (med största säkerhet!)?

Link to comment
Dela på andra sajter

det kanske beror på att jag har spelat in på pc och mixar nu i mac?

kan vara så enkelt att du missade att kryssa i "Enforce PC & Mac compability" när du körde igång en ny session på PC:n

Har gjort den missen själv när jag flyttade mellan de olika systemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bör gå att starta ett nytt projekt i PC och klicka i rutan "Enforce Mac/PC" och sen importera spåren, tror jag har gjort så med lyckat resultat. Ett annat tips är att göra consolidate innan du för över filerna, det gör jag alltid för om projektet skulle skita sig så har jag iallafall spåren från början till slut och kan importera filerna var för sig utan att bry mig var filerna startar eftersom alla då startar från noll. Jag fick nämligen strul med min session än gång och det var typ assvårt att lägga solot exakt där det skulle vara, tog liksom en stund. Så när du jobbar mellan MAc och PC så gör consolodiet innan du exporterar filerna då får du ju "nollan" rätt iallafall. Mixa går iallafall fortare än att lägga typ 20 filer rätt för att du inte har nån "noll"-punkt. Jag jobbar ofta mellan Mac och PC och gör alltid det för säkerhetsskull.

Ett hårddisk tips, formatera INTE Lacie diskar i PC den blir nämligen NTFS då, det kan Mac bara läsa och inte skriva till. Jag gjorde det och har ännu inte lyckats få min 300 gigare till FAT32 i en partition...Men nån här vet kanske hur man gör.... Eftersom disken nu mer är NTFS så kan jag inte formatera den i mac heller, eftersom jag inte kan skriva till den, typ asjobbigt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hårddisk tips, formatera INTE Lacie diskar i PC den blir nämligen NTFS då, det kan Mac bara läsa och inte skriva till. Jag gjorde det och har ännu inte lyckats få min 300 gigare till FAT32 i en partition...Men nån här vet kanske hur man gör.... Eftersom disken nu mer är NTFS så kan jag inte formatera den i mac heller, eftersom jag inte kan skriva till den, typ asjobbigt....

Ett program som Partition Magic låter dig fritt konvertera mellan olika filsystem.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för uppmärksamheten!

jag har kört vidare trots denna lilla irreterande felkod. det är lite nervigt att inte kunna göra 'consolidate selection', men det funkar andå för jag är nästan klar och ska inte byta mellan olika system eller datorer. nu vet jag i alla fall till nästa gång att pc och mac är som hund och katt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...