Neko Postat 6 juli 2005 Postat 6 juli 2005 (redigerat) FĂ„r mina biljetter idag. Ăr det fler som ska dit, skulle vara roligt att trĂ€ffa er! Pip till i trĂ„den eller skicka PM eller kontakta mig pĂ„ annat sĂ€tt, sĂ„ kan vi stĂ€mma av nĂ„got đ. Vi ses dĂ€r! hemsa Har nu skrivit en sammanfattning lĂ€ngre ner i trĂ„den. klicka hĂ€r om du Ă€r lat Redigerat 18 juli 2005 av Neko
Neko Postat 6 juli 2005 TrÄdstartare Postat 6 juli 2005 Ok, en mer en jag hÀrifrÄn... nog mÄste det vara fler? Android?
D Vibe Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 NĂ€fan.. IĂ„r blir det första gĂ„ngen sen 1999 som jag inte Ă„ker dit. Min festivalkollega vill jobba istĂ€llet; konstigt nog.. đ. Ăr inte sĂ„ sugen pĂ„ att Ă„ka dit sjĂ€lv; och sen behöver jag faktiskt sjĂ€lv jobba och spara pengarna. Kanske har rĂ„d med lite studioprylar istĂ€llet för att Ă„ka dit... đ /Daniel
equality Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Möjligen Àr jag i Arvika dÄ, ej helt klart. Vore kul att ses.
ZKH42 Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Jag ska dit! đ Ăr sĂ„ illa tvungen.. Vi ska ju spela *skrattar*
Neko Postat 7 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 7 juli 2005 Ses vi dĂ€r dĂ„. Eller jag ser dig i alla fall. Mötte en av er kort pĂ„ SAMA med, men vi ville inte stĂ€lla upp i er ölhĂ€vartĂ€vling... av nĂ„gon anledning... đ
Piffen Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Jag tycker det blir sÄ himla dyrt.. Det finns annat att lÀgga pengar pÄ. Men jag har faktiskt semester just dÄ Arvika pÄgÄr.. SÄ det var inplanerat att jag skulle dit. Men men. //smulan
L.C Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Banco De Gaia och VNV Nation lockar. Det sker under min semester sÄ jag hoppas pÄ att komma ditt. Har lite ont om cash efter en flytt sÄ det beror pÄ om jag har rÄd. Hoppas kan man.
Neko Postat 8 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 8 juli 2005 Jaja... vi fĂ„r vĂ€l se hur det blir. jag ska dit, kommer det fler hĂ€rifrĂ„n, tuta i den hĂ€r trĂ„den sĂ„ ska vi se till att vi kan morsa pĂ„ varandra đ
Stinkey (oregistrerad) Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Det lĂ€r ju vara gratis intrĂ€de för oss över femti! Klart coolt iniativ. Jag hĂ„ller pĂ„ och kollar upp transport och ledighet. Om jag Ă„ker skriver jag ett meddelade i trĂ„den. IRL Ă€r ju alltid trevligt. (Kanske int e för er som mĂ„ste stĂ„ ut med mig) đđ
Tobbe Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Jag skulle nÀstan kunna tÀnka mig en IRL om det inte blir pÄ omrÄdet, bor ju i Karlstad.... Jaja fÄr se, inget arivka för mig i Är heller tyvÀrr, nu har jag missat tvÄ Är i rad innan det har jag varit dÀr sedan 99 alla gÄnger.
Neko Postat 8 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 8 juli 2005 Vi fĂ„r vĂ€l se vad vi kan göra Ă„t saken Tobbe đ (LĂ€ste först det som du varit dĂ€r 99 gĂ„nger đ )
equality Postat 9 juli 2005 Postat 9 juli 2005 Jag kommer att vara i Arvika frÄn fredag kvÀll till söndag. Tror inte jag gÄr in pÄ festivalen vilket dÀremot döttrarna gör. Vore kul att trÀffa er som sagt! Var? NÀr? Hur?
Neko Postat 9 juli 2005 TrÄdstartare Postat 9 juli 2005 Ska lura lite pÄ det. Jag hÄller just pÄ att ordna med lite transport hÀr nere till och frÄn bussen. Och sÄ snart jag har bekantat mig med arvika via karta, sÄ ska vi se om vi kan bestÀmma trÀff Àven utanför.
Tobbe Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 MAn kan ju dra en trÀffa i rondellen mellan omrÄdet och statoilmacken.... Det Àr grymt gott att sitta dÀr i det rena grÀset och drika kalla 3,5or efter att ha tröttnat pÄ tÀlt ljumen öl
Wiseman Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 Skulle varit kul! đ Inte rĂ„d. Inga festivaler pĂ„ lĂ€nge har det varit. Var I arvika 96,97,98. Mycket Dileva dĂ„, men det va skoj đ Synd jag missade 95!! Hade gĂ€rna sett Prodyigy dĂ„! Men fy fan för o Ă„ka dit o inte va syntare, bo pĂ„ nedersta campingdelen. Den blir dyngblöt den.
Neko Postat 18 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 18 juli 2005 Ok, dĂ„ kommer vĂ€l en sammanfattning av upplevelserna pĂ„ Arvika. Skriver ned de banden jag ingĂ„ende sĂ„g och vad jag personligen upplevde om deras spelningar. Torsdag SlagsmĂ„lsklubben. HĂ€r var det röjigt som tusan, en otroligt bra start pĂ„ festivalen. De spelade hur mĂ„nga sista lĂ„tar som helst, och höll bra kontakt med publiken. Khonnor Relativt nytt för mig, musiken föll mig i smaken, men det var ingen liveshow att tala om och det hela blev tĂ€mligen ointressant att titta pĂ„ vĂ€ldigt fort. Thomas DiLeva Otroligt driv i den spelningen. En publikkontakt som inte gick av för hackor, och var vĂ€l en av dem som hade störst publik under hela festivalen. Visst kan en del tycka det Ă€r lite vĂ€l flummigt nĂ€r han pratar om att man ska skrika för att förena sina krafter till en regnbĂ„ge som ger en kosmisk orgasm. Andra, dĂ€ribland jag tycker mer att det Ă€r kul att nĂ„gon vĂ„gar köra sin egen grej utan att bry sig om att andra tittar snett pĂ„ en. Di Leva har vĂ€l aldrig gjort annat. Hitkavalkad, och man saknade inte mĂ„nga av de större lĂ„tarna. Bra ljud hĂ€r, satt i och för sig i slĂ€nten en bit frĂ„n scenen. Elegant machinery Ă terförenade och glada. HĂ€rligt att se lite svensk synthpop i sitt esse. DĂ„lig koll pĂ„ publikstorleken, stod mitt i gröten. Johan Malmgren tappade bort texterna lite ibland, men det var Ă€ndĂ„ kul att se bandet Ă„terförenat spela sina gamla lĂ„tar. Ok scenshow (Johan stod för hela showen, de andra stod mest och syntade i bakgrunden) och helt ok ljud. DAF Ytterligare en av de banden med bĂ€st publikrespons under festivalen. Pumpade pĂ„ hĂ„rt och lĂ€nge, bra lĂ„tval och en grym publikkontakt. Gabi fick inte bara publiken blöt av svett utan tömde nog 10 vattenflaskor över den, och sig sjĂ€lv. Blött och hĂ€rligt. New Order SĂ„g mest New Order för att ha sett dem live, de Ă€r inte direkt ett band jag lyssnar pĂ„ normalt. Men det var en helt ok spelning, Ă€ven om mĂ„nga sa att de mest spelade pĂ„ rutin och att den egentligen inte var nĂ„got speciellt. Jag kan ju hĂ„lla med om att det inte var sĂ„ mycket röj pĂ„ scen, men frĂ„n vad jag sett av deras livespelningar tidigare (video) sĂ„ var de inte det dĂ„ heller, sĂ„ man kanske inte skulle förvĂ€nta sig annat. Mitt helhetsintryck var positivt. Fredag Nu har regnet kommit till festivalen. Torsdagen var solig och skön. Gick inte pĂ„ en enda spelning förrĂ€n klockan 18 dĂ„ Lars WinnerbĂ€ck & Hovet Ă€ntrade Vintergatan. Regnet kom lite dĂ„ och dĂ„ under kvĂ€llen. uppehĂ„ll under winnerbĂ€ck om jag inte missminner mig. Lars WinnerbĂ€ck & Hovet Bra driv och mycket glĂ€dje pĂ„ scen. Ett av de större minnena frĂ„n den hĂ€r konserten mĂ„ste nog Ă€ndĂ„ vara att de spelade i en och en halv timme. Har inte mycket att klaga pĂ„ under den hĂ€r spelningen. Mycket trevlig stund i leran. Tiger Tunes Danskt band, och de var glada som tusan pĂ„ scen. Blev tipsad om bandet pĂ„ vĂ€gen upp till Arvika, sĂ„ jag tĂ€nkte jag kunde gĂ„ och se dem. Var inte helt övertygad och gick efter halva konserten. Inte för att konserten i sig var dĂ„lig, utan för att det inte riktigt var nĂ„got för mig just dĂ„. Electrocute Troligen det absolut sĂ€msta ljudet pĂ„ hela festivalen. Man kunde inte höra mycket av varken sĂ„ng eller elgitarrer. Scenshowen bemöttes dock vĂ€l av publiken, dĂ„ det Ă„mades och krĂ„mades pĂ„ scen. KlĂ€ttrades och dansades pĂ„ högtalare. Men kom man dit för att lyssna sĂ„ var det rĂ€tt sĂ„ bortkastad tid. VNV Nation MĂ€ktig spelning lĂ€tt regn under hela spelningen och Ronan var vĂ€l kanske nĂ„got besviken pĂ„ vĂ€dret, men vi som stod lĂ€ngst fram och hoppade tror jag i majoritet var glada över det svalkande regnet som föll pĂ„ vĂ„ra huvuden. Bra blandning av nytt och gammalt, till och med lĂ„tarna frĂ„n de senaste plattan som jag sjĂ€lv upplevde som otroligt svag, gjorde sig bra live. Sjukt bra driv och publikkontakt. För min del den absolut bĂ€sta konserten pĂ„ festivalen, Ă€ven om det fanns bĂ€ttre ljud under andra spelningar. Dock var det inte direkt dĂ„ligt. The Similou Skön scenshow med bildspel och en mysig kĂ€nsla. Nackdelen Ă€r vĂ€l att de hade ett rĂ€tt begrĂ€nsat lĂ„tval med tanke pĂ„ att de bara slĂ€ppt en skiva som Ă€r vĂ€ldigt blandad. Tough Alliance Ohyggligt dĂ„lig liveshow. TvĂ„ killar som kommer in pĂ„ scen och sjunger playback till. Visst playback kan göras bra, men Ă€ven otroligt dĂ„ligt. DĂ„ligt blir det nĂ€r sĂ„ngaren ibland helt sonika inte Ă€r dĂ€r den enda micken Ă€r och sĂ„ngen mal pĂ„ Ă€ndĂ„. Inte bĂ€ttre blev det av att den andre killen som var med, vars uppgift jag inte begriper Ă€n, var pĂ„ scen ungefĂ€r 10% av spelningen. Han försvann nĂ€stan direkt och kom vĂ€l tillbaka efter en stund med en kebabtalrik. SĂ„ngaren höll med jĂ€mna mellanrum upp en handduk pĂ„ vilken de skrivit Embassy. Dock sĂ„ var fansen frĂ€lsta och jublade, jag var inte övertygad. Fredag Fortfarande regn, mycket skurar. Din Stalker Hannes ifrĂ„n SlagsmĂ„lsklubben kör sitt soloprojekt och jag kan inte vara mer Ă€n nöjd med resultatet. Mycket nytt och gammalt pĂ„ samma gĂ„ng. Synd att publiken inte var större Ă€n vad den var, men kul var det. BĂ€st mĂ„ste nog Ă€ndĂ„ vara nĂ€r hans laptop dog pĂ„ scen och han lite paff sĂ€ger: "Ăh hej... batteriet tog slut men jag kan starta den igen" Vilket Ă€ven var det första han sa under spelningen. đ Trots detta missöde sĂ„ var det i mina ögon en mycket kul och givande spelning. Strul med ljudanlĂ€ggningen var dock nĂ„got som irriterade mig nĂ„got. Robyn Tveklöst det bĂ€sta ljudet pĂ„ festivalen skön scenshow komplett med klĂ€dbyte och allt. Skön blandning av gamla och nya lĂ„tar, men en stor vikt lĂ„g pĂ„ större hits. Den som förvĂ€ntade sig nĂ„got annat kanske blev lite besviken över lĂ„tvalet, men i övrigt var det en otroligt skön spelning med mycket kĂ€nsla och glĂ€dje. Lo-Fi-Fnk Go kĂ€nsla pĂ„ scen, nya och gamla lĂ„tar men av nĂ„gon anledning sĂ„ kan jag i efterhand sĂ€ga att spelningen inte lĂ€mnade nĂ„gra enorma intryck. Lite synd eftersom jag gillar bandet. Welle Erdball MĂ€ktigt Ă€r nog ett bra ord, ett och trĂ„ngt ett annat. Alldeles för liten scen, folk stod packade Ă€ven en bra bit utanför den lilla öppna lokalen. Kunde helt klart hĂ„llits pĂ„ en större scen. Mycket livespĂ€x och otroligt driv i publiken. Mycket nöjd med den hĂ€r spelningen, Ă€ven om jag var tvungen att gĂ„ en liten bit frĂ„n slutet pĂ„ grund av ett mycket viktigt telefonsamtal. Kan inte heller sĂ€ga att det Ă€r ett av mina favoritband, men likvĂ€l var det otroligt skönt att stĂ„ dĂ€r i publiken och skutta runt. Ett av festivalens starkaste minnen. 8 khz mono Troligen de som höll igĂ„ng publiken hoppandes bĂ€st av de mindre banden. Upplevde nog bara sĂ„nt hoppande pĂ„ welle, smk, vnv och infected mushroom. Tycker att 8khz har mycket gott sĂ€llskap. Lite kritik till ljudteknikerna dĂ„ jag upplevde ljudet som lite vĂ€l mullrigt. SjĂ€lv fick jag skavsĂ„r pĂ„ tĂ„rna och var trött i benen. Ăven hĂ€r var det gott om bildspel och ljus. MĂ€ktigt. Infected Mushroom Mycket gitarrer och dunk, blev faktiskt pĂ„ nĂ„got vis lite besviken. Men visst, det var sjukt mycket hoppande och varmt. Men vattnet kom aldrig förbi de som stod lĂ€ngst fram dĂ„ de kastade ut vattnet de inte ville ha. De tog fram brandslangen och spolade pĂ„ publiken senare. Jag satt halva spelningen pĂ„ grund av förstörda fötter. Sammantaget: bra ljus tycker jag det har varit under hela festivalen, men ljudet var vĂ€l inte alltid det bĂ€sta. VĂ€dret kan ingen direkt styra över, men jag Ă€r nöjd Ă€ndĂ„. Visst hade det varit kul med sol hela tiden, men vad tusan, man kan inte begĂ€ra allt. Lite dĂ„ligt med möjligheter att dricka vatten pĂ„ omrĂ„det, det fanns tvĂ„ kranar, men de kunde varit lite bĂ€ttre utmĂ€rkta och man kanske kunde erbjudits nĂ„got att dricka ur, det var svĂ„rt att dricka frĂ„n kranen. Festivalmaten var helt ok, men jag Ă„t faktiskt hela 3 gĂ„nger nere i stan. Mulan hette stĂ€llet, bufĂ© 65 kr. vĂ€l vĂ€rt pengarna och möjligheten att fĂ„ gĂ„ pĂ„ riktig toalett. Otroligt nöjd med festivalen som sĂ„dan. SĂ„g fler band, men mycket kort och inget som Ă€r lönt att ge nĂ„gon sammanfattning av. Tack Arvika, jag kommer tillbaka nĂ€sta Ă„r om det blir nĂ„got, festivalen gick ju back i Ă„r igen.
D Vibe Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Ahh, fan, jag var juh inte dĂ€r, och saknar VNV Nation-spelningen nĂ„got sĂ„ otroligt! Senaste plattan svag? Vad sĂ€ger du? En av de bĂ€sta plattorna genom tiderna đ. Tycker isĂ„fall att förra plattan, FuturePerfect Ă€r nĂ„got plattare och sĂ€mre. Iofs, deras tidigare verk (innan FuturePerfect) Ă€r svĂ„ra att slĂ„ đ /Daniel
Björn Olsberg Postat 31 juli 2005 Postat 31 juli 2005 Tack för denna sammanfattning av Arvikafestivalen! Var faktiskt lite nyfiken pÄ hur det gick för i första hand Similou.
Neko Postat 31 juli 2005 TrÄdstartare Postat 31 juli 2005 VarsÄgod:) The similou spelade ju pÄ den minsta scenen, sÄ det var ju lite trÄngt och lite smÄsvÄrt att se. KÀnslan under spelningen var vÀl huvudsakligen mysig snarare Àn nÄgot annat. Det mesta lÀt ungefÀr som pÄ platta, sÄ inga överraskningar dÀr egentligen. DÀremot var det skoj att se lite skumma musikvideor och 80tals klipp frÄn badstrÀnder med solnedgÄng projiceras bakom dem. De hade med sig en trummis om jag inte missminner mig. Spelade pÄ sÄn dÀr keytar och sÄ. Glatt Àr nog egentligen den bÀsta summeringen, glatt och mysigt.
racso Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 neko: Ă€r du ofta ute pĂ„ synth arrangemang, kanske vi sĂ€kert har setts, brukar springa runt pĂ„ det dĂ€r tokigheterna ocksĂ„! đ
Neko Postat 1 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 1 augusti 2005 neko: Ă€r du ofta ute pĂ„ synth arrangemang, kanske vi sĂ€kert har setts, brukar springa runt pĂ„ det dĂ€r tokigheterna ocksĂ„! đ± Mja, varit dĂ„ligt med det tidigare faktiskt. Mest i Ă„r som jag kommit igĂ„ng. Var pĂ„ SAMA och en liten event som kallas för microdisko, var dĂ€r i vĂ„ras, men minns ej datum och sidan Ă€r nere. LĂ€nk hĂ€r annars. www.microdisko.net fĂ„r se nĂ€r de fĂ„r igĂ„ng den igen...
racso Postat 1 augusti 2005 Postat 1 augusti 2005 neko: ah gött, sĂ„g du oss pĂ„ sama đ necro. jĂ€vligt kul kvĂ€ll annars
android Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Hah, jag var ju ocksĂ„ dĂ€r, men inte sĂ„g jag till nĂ„n Neko inte... đ Ă terkommer senare med lite tankar om festivalen, nu var det visst dags att gĂ„ ivĂ€g och fĂ„ sig lite kĂ€k.
android Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Arvikafestivalen Ă€r ju en favorit. VĂ€rmlĂ€nning som jag Ă€r sĂ„ var det hĂ€r min 11:e festival i rad... đ Tyckte faktiskt att Ă„rets upplaga var den bĂ€sta pĂ„ lĂ€nge. Nu har jag ju kort minne, sĂ„ jag kan i stort sett bara jĂ€mföra med förra Ă„ret, men Ă„rets var faktiskt hĂ€stlĂ€ngder bĂ€ttre trots att det pĂ„ förhand inte sĂ„ nĂ„t vidare ut. -Jfr headlines: Ifjol: Kraftwerk och Skinny Puppy. I Ă„r: New Order??? đ Men medan fjolĂ„rets festival mest kĂ€ndes som en enda lĂ„ng vĂ€ntan pĂ„ ovan nĂ€mnda headlines, sĂ„ var Ă„rets schema spĂ€ckat med smĂ„ godbitar... đ Torsdag Missade som vanligt de första banden vi tĂ€nkt kolla pĂ„. Vet inte varför men vi kommer alltid minst en timme senare Ă€n vad vi tĂ€nkt oss... Men de band som vi hann med att se och som var nĂ„t att ha var iallafall dehĂ€r: Elegant Machinery - Trevligt nostalgitripp... DAF - Kul att Ă€ntligen fĂ„ se "riktiga" DAF istĂ€llet för DAF:dos. Och Gabi Ă€r som vanligt kung! GĂ„te - Norsk folkmusikrock...! đł Riktigt intressant faktiskt, och tjejen sjöng enormt bra. Sedan Ă„kte vi hem... SĂ„g New Order pĂ„ TV frĂ„n Hultsfred för nĂ„t Ă„r sedan och de var otroligt trista, sĂ„ vi prioriterade sömnen istĂ€llet... đ± Fredag Började med Freddie Wadling (fast vi missade sĂ„klart början!). Jag dristar mig till att sĂ€ga att den dĂ€r mĂ€rklige lilla mannen absolut har vĂ€rldens bĂ€sta sĂ„ngröst! Hans version av "Karma police" Ă€r hĂ€stlĂ€ngder bĂ€ttre Ă€n originalet, och dĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ en av mina favoritlĂ„tar... Lars WinnerbĂ€ck - Ingen favorit alls, men den hĂ€r konserten var Ă€ndĂ„ riktigt trevlig. Bra röj. Sedan knallade vi runt och sĂ„g en snutt av Tigertunes, Jenny Wilson och Moneybrother, men det var inget som vi fastnade för... Hade tĂ€nkt kolla in Electrocute efter det, men fastnade istĂ€llet i Andromeda framför Laleh som bjöd pĂ„ en alldeles underbar konsert!! Det jag har hört av henne pĂ„ radion innan har vĂ€l inte varit sĂ„ spĂ€nnande, men hennes scennĂ€rvaro, röst och glĂ€dje gjorde det hĂ€r till nĂ„t alldeles speciellt! Efter det sĂ„ kĂ€ndes VNV Nation otroligt stela, men de har ju Ă€ndĂ„ gjort en del bra lĂ„tar sĂ„ jag stod kvar i regnet framför Vintergatan och lyssnade... Kul att ha sett dom... Innan hemfĂ€rd knallade vi förbi SITD, men efter 1 minut kom vi fram till att det bara var Ă€nnu ett trist "bodyband" som det i min mening finns alldeles för mĂ„nga av... Varför lyssna pĂ„ en trist kopia nĂ€r man kan hitta originalen (Front 242/Nitzer Ebb/etc) i sin skivsamling hemma...? đ± Lördag Robyn!!! Kanonspelning! đ The Ark var bra, men iom att jag inte alls tycker att deras senare skivor nĂ„r upp till debutens kvalitet, sĂ„ var det hĂ€r Ă€ndĂ„ flera snĂ€pp sĂ€mre Ă€n nĂ€r jag sĂ„g dem dĂ„... Welle:Erdball - Inte min kopp te. Lite smĂ„kul men inte sĂ„ mycket mer... Deine Lakaien var nog den spelning jag sett fram emot mest, och det var Ă€ven den som gjorde mest intryck. TvĂ„ gamla farbröder, en mikrofon och en flygel... =MAGI!! Har aldrig sett nĂ„n spela piano pĂ„ det sĂ€ttet, och aldrig hört en flygel lĂ„ta sĂ„ heller... Han spelade med trumpinnar, ölglas... (Fick mig att önska att jag hade haft nĂ„n inspirerande pianolĂ€rare istĂ€llet för trĂ€bocken som fick mig att tröttna i 8:e klass.) Ja, kort sagt: Det bĂ€sta jag sett pĂ„ mycket lĂ€nge!!
Neko Postat 2 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 2 augusti 2005 neko: ah gött, sĂ„g du oss pĂ„ sama đłnecro. jĂ€vligt kul kvĂ€ll annars SĂ„g er pĂ„ SAMA ja. SĂ„g er lite pĂ„ Arvika med, men inte sĂ„ mycket att det var relevant att skriva om spelningen. SĂ„g ytterst lite, kanske var pĂ„ vĂ€g mellan camping och festivalomrĂ„de Ă„t nĂ„got hĂ„ll. Vet faktiskt inte.
Neko Postat 2 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 2 augusti 2005 Arvikafestivalen Ă€r ju en favorit. VĂ€rmlĂ€nning som jag Ă€r sĂ„ var det hĂ€r min 11:e festival i rad... đ Tyckte faktiskt att Ă„rets upplaga var den bĂ€sta pĂ„ lĂ€nge. Nu har jag ju kort minne, sĂ„ jag kan i stort sett bara jĂ€mföra med förra Ă„ret, men Ă„rets var faktiskt hĂ€stlĂ€ngder bĂ€ttre trots att det pĂ„ förhand inte sĂ„ nĂ„t vidare ut. -Jfr headlines: Ifjol: Kraftwerk och Skinny Puppy. I Ă„r: New Order??? đ± Men medan fjolĂ„rets festival mest kĂ€ndes som en enda lĂ„ng vĂ€ntan pĂ„ ovan nĂ€mnda headlines, sĂ„ var Ă„rets schema spĂ€ckat med smĂ„ godbitar... đ Torsdag Missade som vanligt de första banden vi tĂ€nkt kolla pĂ„. Vet inte varför men vi kommer alltid minst en timme senare Ă€n vad vi tĂ€nkt oss... Men de band som vi hann med att se och som var nĂ„t att ha var iallafall dehĂ€r: Elegant Machinery - Trevligt nostalgitripp... DAF - Kul att Ă€ntligen fĂ„ se "riktiga" DAF istĂ€llet för DAF:dos. Och Gabi Ă€r som vanligt kung! GĂ„te - Norsk folkmusikrock...! đł Riktigt intressant faktiskt, och tjejen sjöng enormt bra. Sedan Ă„kte vi hem... SĂ„g New Order pĂ„ TV frĂ„n Hultsfred för nĂ„t Ă„r sedan och de var otroligt trista, sĂ„ vi prioriterade sömnen istĂ€llet... đ Fredag Började med Freddie Wadling (fast vi missade sĂ„klart början!). Jag dristar mig till att sĂ€ga att den dĂ€r mĂ€rklige lilla mannen absolut har vĂ€rldens bĂ€sta sĂ„ngröst! Hans version av "Karma police" Ă€r hĂ€stlĂ€ngder bĂ€ttre Ă€n originalet, och dĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ en av mina favoritlĂ„tar... Lars WinnerbĂ€ck - Ingen favorit alls, men den hĂ€r konserten var Ă€ndĂ„ riktigt trevlig. Bra röj. Sedan knallade vi runt och sĂ„g en snutt av Tigertunes, Jenny Wilson och Moneybrother, men det var inget som vi fastnade för... Hade tĂ€nkt kolla in Electrocute efter det, men fastnade istĂ€llet i Andromeda framför Laleh som bjöd pĂ„ en alldeles underbar konsert!! Det jag har hört av henne pĂ„ radion innan har vĂ€l inte varit sĂ„ spĂ€nnande, men hennes scennĂ€rvaro, röst och glĂ€dje gjorde det hĂ€r till nĂ„t alldeles speciellt! Efter det sĂ„ kĂ€ndes VNV Nation otroligt stela, men de har ju Ă€ndĂ„ gjort en del bra lĂ„tar sĂ„ jag stod kvar i regnet framför Vintergatan och lyssnade... Kul att ha sett dom... Innan hemfĂ€rd knallade vi förbi SITD, men efter 1 minut kom vi fram till att det bara var Ă€nnu ett trist "bodyband" som det i min mening finns alldeles för mĂ„nga av... Varför lyssna pĂ„ en trist kopia nĂ€r man kan hitta originalen (Front 242/Nitzer Ebb/etc) i sin skivsamling hemma...? đ Lördag Robyn!!! Kanonspelning! đ The Ark var bra, men iom att jag inte alls tycker att deras senare skivor nĂ„r upp till debutens kvalitet, sĂ„ var det hĂ€r Ă€ndĂ„ flera snĂ€pp sĂ€mre Ă€n nĂ€r jag sĂ„g dem dĂ„... Welle:Erdball - Inte min kopp te. Lite smĂ„kul men inte sĂ„ mycket mer... Deine Lakaien var nog den spelning jag sett fram emot mest, och det var Ă€ven den som gjorde mest intryck. TvĂ„ gamla farbröder, en mikrofon och en flygel... =MAGI!! Har aldrig sett nĂ„n spela piano pĂ„ det sĂ€ttet, och aldrig hört en flygel lĂ„ta sĂ„ heller... Han spelade med trumpinnar, ölglas... (Fick mig att önska att jag hade haft nĂ„n inspirerande pianolĂ€rare istĂ€llet för trĂ€bocken som fick mig att tröttna i 8:e klass.) Ja, kort sagt: Det bĂ€sta jag sett pĂ„ mycket lĂ€nge!! Synd att vi inte kunde trĂ€fffas dĂ€r, försökte nog fĂ„ tag i dig innan, men det gick vĂ€l inte sĂ„ bra. kanske skulle engagerat mig mer... Snackade i alla fall med zkh42 hĂ€r pĂ„ forumet. Krister frĂ„n 8khz mono. vad gĂ€ller spelningar sĂ„ verkar vĂ„r smakt gĂ„tt isĂ€r lite, sĂ„ vi kanske mest hade suttit och druckit öl, vilket iofs ocksĂ„ Ă€r vĂ€ldigt trevligt! đ Packa dig ner till IRL i Malmö sĂ„ ses vi dĂ€r istĂ€llet! ;D
equality Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Jag var pÄ visfestval i Kil pÄ lördagen. Svag för singer/songwriter-traditionen. Ane Brun och Ed Harcourt, nÄn som sÄg dessa?
android Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 (redigerat) Hah!! Jag Àr uppvuxen i och strax utanför Kil...!! Vad tusan gjorde du dÀr? Mamma och pappa var förresten ocksÄ pÄ visfestivalen. Edit: Jag sÄg förresten typ 10minuter pÄ Ed Harcourt. Det lÀt bra, men inte riktigt min kopp te... Redigerat 3 augusti 2005 av android
dancedancedance Postat 3 augusti 2005 Postat 3 augusti 2005 Ane Brun var skitbra. Gillar ocksÄ den typen av musik. dock kÀnns det som det blev lite mycket ett tag med Elin Sigvardsson, anna ternheim, frida hyvonÀn m.m. Det som var skönt med ane brun, Àr att hon hade en sÄ personlig röst. Hade inte hört nÄgot innan konserten vilket ofta Àr ett minus tycker jag men det hÀr var skitbra. Ska f.ö se henne pÄ göteborgskalaset snart. göött
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.