Jump to content
Annons

Extremlätta solon för nybörjare


Mysticum

Recommended Posts

Någon som kan tipsa om super-lätta solon för en nybörjare att lära sig? Helst enkla solon som låter rätt bra också. Jag menar verkligen super-lätta solon, läste att någon skrev att Unforgiven-solot var något av det enklaste man kunde köra, men inte fanken låter det någon höjdare när jag kör det.

Finns det enklare solon eller är Unforgiven det enklaste man kommer? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Finns det enklare solon eller är Unforgiven det enklaste man kommer? 😆

Det mesta Metallica krystat ur sig är väl busenkelt. Mollpenta och lite kromatik här o där, har funkat för många och så även för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört Metallicas - Nothing else matters och det har varit ganska givande för en nybörjare som mig. Kan inte hela introt men har lärt mig det väl nog för att ha lärt mig något av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen, och jag menar ingen, bör lära sig kirk hammets solon. faktum är att man nog ska undvika att lyssna på dem också ...

Håller inte med dig för fem öre!

När jag började spela gitarr för 14 år sedan så lärde jag mig otroligt mycket av att planka Kirks solon. Så nog kan man lära sig av hans solon alltid!

Men smaken är som baken.

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen, och jag menar ingen, bör lära sig kirk hammets solon. faktum är att man nog ska undvika att lyssna på dem också ...

Is this like a religionthingie..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...