Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Harman
Posted

Tjena!

Är ute efter en ny förstärkare och funderar en del på någon av dessa VOX förstärkare. De jag har kollat är deras nya serie med galler på. Sedan har jag även spanat in VOX AD60VT.

Är det någon stor skillnd på en AD60VT jämfört med en AD100VT. Vad ska man satsa på? Vad skiljer sig mellan dessa två stärkare?

Spelar mest rock och snabb musik. Finns det andra alternativ i den prisklassen? Ska använda den till gig och sånt.

Bild AD100VT http://www.musikborsen.se/itm_img/med_160197.jpg

Bild AD60Vt http://www.voxamps.co.uk/images/products/v...x/AD60VT_ph.jpg

Någon som har någon av dessa stärkare?

Ha de great

Annons
Posted (edited)

Själv har jag en AD120VT, vilket är stereo-versionen av AD60VT. Annars är dom precis samma, antal simultana effekter, förstärkarmodeller o s v. Brukas spontant säga att det är en av de absolut bästa förstärkare jag provat. Väger man dessutom in priset (listpriset på låg på 10995:- när jag köpte min) så är den helt enkelt outstanding.

AD100VT (och dess lillebröder 15, 30 och 50) har jag inte provat, men förmodligen bygger dom något sånär på samma algoritmer som AD60VT, och låter enligt de recensioner jag sett också mycket bra, men dom har betydligt klenare med möjligheter att ställa in ljud, och spara dessa.

På 120-och 60VT så har man fem olika effektblock, medans man på de andra bara har två. Och eftersom man bara kan köra en effekt/förstärkarmodell ur varje block så är man således lite mer begränsad med AD100VT än AD60VT, rent ljudmässigt. AD100VT har dessutom färre förstärkarmodeller att välja bland i det effektblocket.

Annars så går det att ställa in riktigt bra ljud ur vilken genre som helst.

Edited by JJRockford
  • 2 months later...
Guest Harman
Posted

Ok! Har testat en AD120VT några gånger nu men har svårt att få till något skönt distljud. Kanske är det så att det behövs en distpedal för att det ska låta bra eller så har jag inte ställt in det riktigt rätt.

Dock är jag imponerad över de rena ljuden.

Förmodligen har jag nog inte fått in rätt inställningar.

Spelar i ett band som lirar ungefär som Millencolin, Green Day stuk men även mer rockiga låtar. Stärkarn borde väl passa rätt bra till dessa ljud?

Är ju inte metal jag är ute efter.