Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Vad gör jag för fel? Mina markers hoppar runt lite hur som helst! Jag skulle vilja kunna låsa dom så att dom stannar där jag har satt dom!! 😱

Annons
Posted
Vad gör jag för fel? Mina markers hoppar runt lite hur som helst! Jag skulle vilja kunna låsa dom så att dom stannar där jag har satt dom!! 😄

Hur skapar du en marker, eller rättare sagt, vilka inställingar gör du? Syftar då på "reference" dvs Bars n Beats eller absolute reference.

Posted

Hepp!

Kör Absolute.

Jag använder alltid "Selection" istället för "Marker" samt alla General Properties rutor ikryssade. enda gången markersarna inte stämmer då är då jag kört i shuffle mode.

/E

Posted

När vi är inne på ämnet..

Hur gör jag för att behålla mina markers där jag satt dem t.ex. för varje vers /Refr om bandet jag spelar in vill inserta/deleata 8 takter mitt i en låt?

Posted
När vi är inne på ämnet..

Hur gör jag för att behålla mina markers där jag satt dem t.ex. för varje vers /Refr om bandet jag spelar in vill inserta/deleata 8 takter mitt i en låt?

Under menyn MIDI så har du "Insert Time " eller "Cut Time", prova det.. Tror iofs att det dök upp först i 6.7

Posted

Super!

Har laddat hem alla dina nya workflows också! ;-)

Riktigt bra!

• 1 year later...
Posted

Ibland så försvinner alla markers till vänster om de bars som jag har insertat/deletat.

Vad är det för inställning jag missat?

😄