Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har varit på jakte efter ett TAC Scorpion bord och hittat

ett i Frankrike som dock saknar reglar han skall ha 300€ ink. shipping.

"le tout 300€ avec fly"

Powersupply medföljde.

http://www.spunkmusic.se/tac/tac.jpg

Har sett att det finns reglar att köpa på Ebay för att komplettera med.

Då kommer jag till frågan. (kanske riktad lite mer till Bo) 🙂

Är det någon idé att ta hem detta för ca 2 710,80 SEK

och köpa reglar på Ebay och fixa till det?

Annons
Postat (redigerat)

Hallå Sounden,

3.000:- är billigt för det som är kvar av mixerbordet inkl. nätagg, men det tycks fattas 14 st. ingångsmoduler (S1000 eller S1001) och 3 sub-moduler (kommer inte ihåg beteckningen just nu), och du för räkna med 1.000 till 2.000:- styck för dessa. (kan nog bli svårt att hitta så många ingångar också)

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Postat (redigerat)

Sounden,

400:- st. +frakt det är enormt billigt (såg att det satt en liten "toggle Switch" längst upp på modulen, som inte hör hemma där, någon har gjort en liten modifikation)

Det är bara att stoppa i modulerna, det är en "flatkabel" som skall tryckas dit, och sedan är det bara att stoppa ner modulen i ramens bottenkontakt.

Troligtvis så går det att köra mixerbordet med dom två ingångsmodulerna som sitter där, mastersektionen och 5 subbar sitter ju kvar (och nätaggergatet fanns också), så det skall bara var att "tuta å köra"

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Postat (redigerat)

Piccazzo,

Visst kan du användning för dessa, kanske ramen till det Scorpion bord som du tänker köpa har plats för fler ingångsmoduler, (om det sitter ett antal "blindmoduler" på ingångssidan, så brukar ramen vara förberedd för extra moduler) det är ju också bra att ha några i reserv eller som reservdelar.

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Postat

Han är ganska seg att ha och göra med, frågade typ för en vecka sen

om bordet funkade "As it is" och då fick jag svaret

"oui elle marche, the tree ways input and the tow ways output and the four

ways out aux is ok"

Det är väll bara att beställa hem antar jag då.

så nu har jag frågat vart jag skall sätta in pengarna, vi får

väll se om man får hem nått =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.