Jump to content
Annons

Ännu en snustråd!


brojd

Recommended Posts

Någon på detta forum som testa de nya lite starkare sorterna skruf extra stark och strong cut?

Själv har jag provat på dem under ungefär 2 dosors tid var, (vilket alla erfarna snusare vet är alldeles för kort tid för att kunna göra en rättvis bedömning eftersom överläppens dagsform kan variera kraftigt på oss snusare):

Nåja, nog om det nu..

Mina erfarenheter av dessa sorter är som följer:

Skruf: Ganska ok, men smaken är inte speciellt god, och snuset har en tendens att trasa sönder läppen vid ett snusmaraton. ett plus in kanten för att snusdosan håller tätt och inte låter snuset torka ut.

Strong Cut: Det här är en vinnare!, smakar bra, ganska grovkornigt snus.. man känner sig nöjd när man lägger ur den och känner inget behov av att lägga in en nya prilla direkt.. Skonsamt mot läppen, torkar ej ut mot slutet av dosan, och så kan man få tag på det till ett betyligt rimligare pris än vad man får betala för en dosa ettan/general idag.

Vad säger pöbeln?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker nog inte det var så speciellt med strongcut. Helt ok snus men inte mer. Skruf har jag bara provat i nån vidrig svartvinbärs-smak. Rekomenderar att hålla er på avstånd från detta!

Benke

General till vardags

Tre Ankare till sjöss

Rapé till vilt

Grov i skogen

Ettan till öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog inte det var så speciellt med strongcut. Helt ok snus men inte mer. Skruf har jag bara provat i nån vidrig svartvinbärs-smak. Rekomenderar att hålla er på avstånd från detta!

Benke

General till vardags

Tre Ankare till sjöss

Rapé till vilt

Grov i skogen

Ettan till öl

Många snussorter blir det... 😉

Svartvinbärssmak var det då inte på den variant jag provade...

Men du reagerade alltså inte över att strong cut var ganska skonsamt mot läppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, men men jag trodde väl att det skulle va lite mer drrrrraag under galosherna.(felstavat?) Fick Skruf stark gratis igår. Ganska snarlik Strongcut tycker jag.

Benke

Röda Lacket i simbassängen

Whiskeysnus när man gick gymnasiet

Svartvinbär, lakrits, menthol, kaffe aldrig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

En varning dock: Det är betydligt högre nikotinhalt i dessa starka snusar. Branschen tar fram dessa för att möta ett tryck från alla dem som förväntas sluta röka i och med det nya förbudet. Tre av mina elever fick tre gratisdosor var av nåt av det här nya, starka. Första gången fick de en nikotinkick. De upplever sig vara "fast" efter bara dessa tre dosor och då tycker de egentligen att deras gamla vanliga märke smakar bättre. De upplever sig dock inte nå den där nivån av välbehag längre med den gamla snusen.

Själv sitter jag nu på fyra olika dosor: Grov lös, Probe lös, Probe portion och Metropol lakritsrot portion. Vad håller man på med?

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker dock general ska komma med mera nikotin

Amen!

Hade vart så j-vla klockrent

kanske till och med nåt man kan blanda med alkohol 🙂

Gammalt trick att droppa i lite whiskey eller bourbon i snusdosan, skaka om och låta vila över natten. Mums!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...