Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vet egentligen inte hur lÄng tid de kan ta, men om de inte e alltför lÀnge och om man ganska lÀtt kan kopiera tidigare vstkodningar och göra en del kreativa Àndringar pÄ snÀll förfrÄgan skulle jag gÀrna vilja ha en liten skrÀddarsydd minnesnÄl plugg.

Edit: Skulle vilja ha en plugg som distar ett valt frekvensomrÄde med Q-knob inte grötar allt utan bara en mindre vald del men som dessutom sÀnker det den distar till ursprunglig nivÄ sÄ proportion bibehÄlles. Vet inte sÄ mycket om olika distalgoritmer (om man kan kalla det sÄ) men att kunna ratta lite i olika sorters dister vore ju wunderlicht det..

NÄn som kan Ä har lust? eller kÀnner till en plugg som gör just detta?

Redigerat av Maximiliananthony
Annons
Postat

Jag hÄller redan pÄ att programmera en liknande vst-plugg. Ingen elgitarr-vrÄldist, utan mer en "overdrive" att vÀrma upp/skita ner alla möjliga ljud med. Den har ett stÀllbart frekvensmÀssigt "angreppsomrÄde", som du beskrev.

Projektet Ă€r en god bit pĂ„ vĂ€g, men jag vet inte Ă€nnu nĂ€r pluggen kommer att bli tillgĂ€nglig, det beror bl.a. pĂ„ hur dĂ„ligt vĂ€der vi fĂ„r i sommar och hur mycket tid jag hinner Ă€gna Ă„t det. đŸ˜Č

Jag filar för nÀrvarande pÄ att förbÀttra rörsimuleringen, efter en god tids research i Àmnet...

Den typ av filtrering du beskriver anvÀnds redan vid sÄ gott som all (avsiktlig) distortion du kan hitta, Àven om den kanske inte alltid Àr stÀllbar.

En vÀldigt stor del av distens karaktÀr ligger nÀmligen just dÀr...

Postat (redigerat)

Jag rekommenderar Synht Edit, ett program dÀr du kan bygga effekter, synthar och ljudalstrare för att sedan spara ned dom som VST eller VSTi. Har du nÄgonsin lekt med Reaktor eller liknande modul-program kommer du att kÀnna igen principen för hur man bygger.

Kör du fast kan du fÄ tips och hjÀlp pÄ Yahoo Synth Edit Users.

Edit: Förtydligade lite

Redigerat av joachime
Postat

Snthedit, lÄter svinkul! de fÄr ja ta nÄn dag Ä mickla med :rolleyes:

VÀntar pÄ din distmodul dÄ henke. du fÄr vÀl lÀgga en lÀnk hÀr pÄ forumet nÀr den e klar

Postat
Ropa pĂ„ Neko 🙂 Han kan en hel del om VST-bygge...

BÄde Majken och Neko kör SynthEdit, om jag inte minns helt fel...

// David

Postat
Finns det nÄgon hÀr som programmerar VST och inte anvÀnder Synth Edit?

// David

Jag programmerar i C++ med VST SDK.

Postat

AngÄende valda effektomrÄden. Finns det inga vstpluggar som kan "hosta (eng)" andra effekter inom valda omrÄden? (Orion har en orginalplugg som man kan stoppa in vilken vst effekt man vill pÄ valt frekvensband) Bara undrar... kÀnns som det borde varit fler som tÀnkt pÄ detta...

Postat
Finns det inga vstpluggar som kan "hosta (eng)" andra effekter inom valda omrÄden?

Du kan göra det i Synth Edit. Men dÄ mÄste varje anvÀndare ha pluggen för att det ska fungera. Om jag fattat det rÀtt.

Postat
Jag hÄller redan pÄ att programmera en liknande vst-plugg. Ingen elgitarr-vrÄldist, utan mer en "overdrive" att vÀrma upp/skita ner alla möjliga ljud med. Den har ett stÀllbart frekvensmÀssigt "angreppsomrÄde", som du beskrev.

Projektet Ă€r en god bit pĂ„ vĂ€g, men jag vet inte Ă€nnu nĂ€r pluggen kommer att bli tillgĂ€nglig, det beror bl.a. pĂ„ hur dĂ„ligt vĂ€der vi fĂ„r i sommar och hur mycket tid jag hinner Ă€gna Ă„t det. 😆

Jag filar för nÀrvarande pÄ att förbÀttra rörsimuleringen, efter en god tids research i Àmnet...

Den typ av filtrering du beskriver anvÀnds redan vid sÄ gott som all (avsiktlig) distortion du kan hitta, Àven om den kanske inte alltid Àr stÀllbar.

En vÀldigt stor del av distens karaktÀr ligger nÀmligen just dÀr...

Ropa till nĂ€r du Ă€r fĂ€rdig..! Det lĂ„ter som nĂ„t jag skulle vilja testa. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.