Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag vill få bort alla 2,4:or i undermicken till virveln för att kunna comp rätt hårt.

Övermicken är triggad så jag vill bara ha gostnotes i undermicken.

Kan någon rek. någon plugg

(gärna en som jag slipper tidskompensera i LE)

istället för att köra TAB:a + delete igenom hela spåret på alla hårda slag?

Lat som man är men tid är pengar, eller tid ger privatliv som någon sa 😱

Annons
Guest Luzer
Posted

Det borde ju vara ganska enkelt, men när jag funderar kommer jag inte på nåt bra sätt. Bara en jobbig omväg. Du kan ju kopiera spåret och köra invers på det, sedan kör du en hård gate som öppnar för dom hårda slagen och då fasar ut den andra kanalen. Men det är ju overkill känns det som. Men att kopiera spåret och köra en gate och sedan använda den att trigga någon annan plugg till att muta orginalspåret. Fast vad vetti tusan. Nåja, kommer du på nåt får du gärna posta det 😆

Posted

Jag hittade en funktion i Drumagog som kallas "ducking" som fungerar hyffsat ok.

Posted

kör dubbla spår, gatea det ena och fasvänd dom mot varandra.

Men det känns överdrivet att göra så. Komprimera hårt istället så får du fram ghostnotesen.

Posted

Ska testas.. tack för all info!

Posted (edited)

Borde du inte kunna lägga en jättehård kompressor på undre virveln som sidechainar från övre? Då borde ju den undre 'dyka' i volym så fort det kommer ett slag på övre, right?

edit: stavfel

Edited by mornel