Jump to content
Annons

M.Holmberg - Creek


Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • Underkänt
      0
    • Godkänt
      3
    • Väl godkänt
      5


Recommended Posts

LÅTNAMN: Creek

ARTIST/GRUPP: Mats Holmberg

GENRE: Ackustisk pop

LÅTLÄNGD: 5.00 min.

KOMPOSITÖR: Mats Holmberg

PRODUCENT: Mats Holmberg

EV. MEDVERKANDE: Mats Holmberg; gitarr, keyboard och sång.

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,8 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Låtlänk

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vackert och stämningsfullt.. Skulle önska mer närvaro på sången.. Låter inte så krispigt som det borde. Kanske en aningens exciter kunde hjälpa upp lite.

Skön låt men jag tycker att stämmorna lät en liten aning sura... Kanske inte behövs nån stämsång i den här låten.. Kanske lite stråk i ställe.. Hmm.. Ja jag funderar bara på tangentbordet smatidigt som jag lyssnar. :rolleyes:

Men annars en stämningfull låt.. Lite deppig melodi dock. Är det inte ett ganska glatt tema på texten va? Men nu låter det sorgligt ju.. Hmm..

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att stämmningen är behaglig och att körerna är på gränsen.

Gitarren låter lite dov och saknar tydlighet. Lite kompressor kanske?

Låter som du föröker sjunga på ett sätt som inte är etthundra procent som du. Det låter inte dåligt, men texten kanske ställer till det orden blir lite för många ibland. (eh...kontigt förklarat men du fattar nog)

Arrangemanget är sparsmakat, snyggt med ep och gitarr. Det låter fräckt, men det känns som om det saknas något ändå... kanske ett ägg som skakar i bakgrunden eller en hihat eller något.....rytmiskt. Eftersom du har körerna så är det ändå inte riktigt trubadurstuk på det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkenship (oregistrerad)

Snygg stämning i låten och gillar den. Jag skulle satsa på att försöka skifta intensitet för att skapa lite variation i låten, t.ex. genom att lägga till en dubblande gitarr efter första eller andra refrängen eller under refr. Skulle även testa att lägga stämma på utvalda avsnitt av verssången.

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Ibland lite brassestuk på gitarren och harmonierna, fint. Får inte riktigt struktur på låten men bara lyssnat en gång. Snyggt sparsamt arr men saknar nåt ytterligare, bas? congas?? Snyggt instrument i diskanten till höger på slutet. Vad är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland lite brassestuk på gitarren och harmonierna, fint.

Snyggt instrument i diskanten till höger på slutet. Vad är det?

Vad menar du med "brassestuk", hänger inte riktigt med på terminologin... 🙁

Ljudet kommer ifrån min gamla trotjänare korg M1. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

OK...Skön stämning i låten om än lite ostämt i gitarren, tror som egget att ha ett ägg som håller rytmen... svårigheten med så sparsamt komp är att allt måste sitta "smäck" rytmiken i fingerspelet kontra rytmiken i sången...men absolut du har nå't som inte alla har..... 😳😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...