Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Trist när fullt fungerande ljudkort slutar funka för att tillverkaren slutar skriva drivrutiner.

Mitt kort från 2010 rockar fortfarande! Det har överlevt 1 pc, 2 Intel Mac och är nu inne på sin första äppelsilikonare. Känns som jag vunnit på lotto.

• Gilla 1
Postat
2 minuter sedan sa Fidden:

Trist när fullt fungerande ljudkort slutar funka för att tillverkaren slutar skriva drivrutiner.

Igår slutförde jag en drivrutin för min gamla synt som Roland övergav 2006! Opensource-drivis för 24 Rolandsyntar åkte upp på Github inatt. 

Vilket ljudkort? Något med firewire?

Postat
4 minuter sedan sa Linus:

Igår slutförde jag en drivrutin för min gamla synt som Roland övergav 2006! Opensource-drivis för 24 Rolandsyntar åkte upp på Github inatt. 

Vilket ljudkort? Något med firewire?

Coolt! Egna drivrutiner låter sjukt avancerat. Mitt kort är rme fireface UC. USB, annars hade det nog inte funkat längre tror jag, eller finns det något sätt att köra FireWire fortfarande?

Postat
2 minuter sedan sa Neosus:

Jag hade ett Layla 24 som jag sålde när firrewirre skrotades.

Man blir förbajjad! 

Nej nu ljög jag! Hade ett Focusrite firrewirre oxå som jag köpte efter Layla 24.

Frågor på det?

Postat

RME med USB borde väl fungera med Apple Silicon? De brukar vara jättebra på det där.

Postat
8 minuter sedan sa Linus:

RME med USB borde väl fungera med Apple Silicon? De brukar vara jättebra på det där.

Ja det var det jag menade. Svarade på overkill ang. att hans kort slutat fonka. Men jag missade tydligen citatknappen... 😆

• Haha 1
Postat
12 timmar sedan sa Overkill:

Det värsta var att jag hade tänkt stoppa den rakt in i Logic via ljudkortet men då visade sig att ljudkortet var för gammalt. Funkar inte på macar med Apple Silicon-chip tydligen. Så får vänta lite tills jag har ett nytt. 

Då svarar vi rätt person istället, vilket kort?

Postat
11 timmar sedan sa CHAE:

Precis hemkommen från Thomas Stenström-konsert (i Kalmar).

Då var du 300m från mig, bor bakom arenan. 

Postat (redigerat)
7 minuter sedan sa Linus:

Då var du 300m från mig, bor bakom arenan. 

Indeed! Det var länge sedan jag var i Kalmar dock.

Bra konsert överlag.

Redigerat av CHAE
Postat
2 timmar sedan sa Overkill:

Score! Det är just Roland som jag stångats med nu och deras ####### till krav på kernel extensions och oförmåga att upprätthålla utveckling istället för att mångla ut nya prylar. 

Postat
13 minuter sedan sa Fidden:

Hur gick det för vonn egentligen? Bröt hon lårbenshalsen?

4 minuter sedan sa slejnard:

Såg bara att hon kraschade. Vet inte hur det gick. Bra av Truls att växla upp från pingis till skidor. 

Jag tror hon bröt loppetd_coffee.GIF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.