Fidden Postat Söndag kl 08:37 Postat Söndag kl 08:37 Trist när fullt fungerande ljudkort slutar funka för att tillverkaren slutar skriva drivrutiner. Mitt kort från 2010 rockar fortfarande! Det har överlevt 1 pc, 2 Intel Mac och är nu inne på sin första äppelsilikonare. Känns som jag vunnit på lotto. 1
Fidden Postat Söndag kl 08:39 Postat Söndag kl 08:39 Och så en Linus på det, snart har vi samlat ihop hela det gamla gardet!
Dark Of Light Postat Söndag kl 08:40 Postat Söndag kl 08:40 1 timme sedan sa slejnard: Kan du KPD overkill? Minns inte när det myntades. Känns som det inte var så länge sedan vi gick genom det där🤣 1
Dark Of Light Postat Söndag kl 08:41 Postat Söndag kl 08:41 4 minuter sedan sa Linus: Ey Snyggaste PTn hittills på den här sidan!
Linus Postat Söndag kl 08:42 Postat Söndag kl 08:42 2 minuter sedan sa Fidden: Trist när fullt fungerande ljudkort slutar funka för att tillverkaren slutar skriva drivrutiner. Igår slutförde jag en drivrutin för min gamla synt som Roland övergav 2006! Opensource-drivis för 24 Rolandsyntar åkte upp på Github inatt. Vilket ljudkort? Något med firewire?
Dark Of Light Postat Söndag kl 08:43 Postat Söndag kl 08:43 Just nu sa Linus: Var är Gote? DET var länge sedan...
Fidden Postat Söndag kl 08:48 Postat Söndag kl 08:48 4 minuter sedan sa Linus: Igår slutförde jag en drivrutin för min gamla synt som Roland övergav 2006! Opensource-drivis för 24 Rolandsyntar åkte upp på Github inatt. Vilket ljudkort? Något med firewire? Coolt! Egna drivrutiner låter sjukt avancerat. Mitt kort är rme fireface UC. USB, annars hade det nog inte funkat längre tror jag, eller finns det något sätt att köra FireWire fortfarande?
Neosus Postat Söndag kl 08:50 Postat Söndag kl 08:50 Jag hade ett Layla 24 som jag sålde när firrewirre skrotades. Man blir förbajjad!
Neosus Postat Söndag kl 08:53 Postat Söndag kl 08:53 2 minuter sedan sa Neosus: Jag hade ett Layla 24 som jag sålde när firrewirre skrotades. Man blir förbajjad! Nej nu ljög jag! Hade ett Focusrite firrewirre oxå som jag köpte efter Layla 24. Frågor på det?
Linus Postat Söndag kl 08:55 Postat Söndag kl 08:55 RME med USB borde väl fungera med Apple Silicon? De brukar vara jättebra på det där.
Fidden Postat Söndag kl 09:05 Postat Söndag kl 09:05 8 minuter sedan sa Linus: RME med USB borde väl fungera med Apple Silicon? De brukar vara jättebra på det där. Ja det var det jag menade. Svarade på overkill ang. att hans kort slutat fonka. Men jag missade tydligen citatknappen... 😆 1
Linus Postat Söndag kl 09:12 Postat Söndag kl 09:12 12 timmar sedan sa Overkill: Det värsta var att jag hade tänkt stoppa den rakt in i Logic via ljudkortet men då visade sig att ljudkortet var för gammalt. Funkar inte på macar med Apple Silicon-chip tydligen. Så får vänta lite tills jag har ett nytt. Då svarar vi rätt person istället, vilket kort?
Linus Postat Söndag kl 09:12 Postat Söndag kl 09:12 11 timmar sedan sa CHAE: Precis hemkommen från Thomas Stenström-konsert (i Kalmar). Då var du 300m från mig, bor bakom arenan.
CHAE Postat Söndag kl 09:19 Trådstartare Postat Söndag kl 09:19 (redigerat) 7 minuter sedan sa Linus: Då var du 300m från mig, bor bakom arenan. Indeed! Det var länge sedan jag var i Kalmar dock. Bra konsert överlag. Redigerat Söndag kl 09:20 av CHAE
Overkill Postat Söndag kl 09:20 Postat Söndag kl 09:20 Hej Linus! Ett sånt här: https://www.roland.com/se/products/quad-capture/
Fidden Postat Söndag kl 09:43 Postat Söndag kl 09:43 Nu ska jag gå ut och försöka hitta nån som säljer syra. Behöver nåt som piggar upp.
Linus Postat Söndag kl 11:42 Postat Söndag kl 11:42 2 timmar sedan sa Overkill: Hej Linus! Ett sånt här: https://www.roland.com/se/products/quad-capture/ Score! Det är just Roland som jag stångats med nu och deras ####### till krav på kernel extensions och oförmåga att upprätthålla utveckling istället för att mångla ut nya prylar.
Fidden Postat Söndag kl 12:11 Postat Söndag kl 12:11 Hur gick det för vonn egentligen? Bröt hon lårbenshalsen?
slejnard Postat Söndag kl 12:19 Postat Söndag kl 12:19 Såg bara att hon kraschade. Vet inte hur det gick. Bra av Truls att växla upp från pingis till skidor.
Dark Of Light Postat Söndag kl 12:25 Postat Söndag kl 12:25 13 minuter sedan sa Fidden: Hur gick det för vonn egentligen? Bröt hon lårbenshalsen? 4 minuter sedan sa slejnard: Såg bara att hon kraschade. Vet inte hur det gick. Bra av Truls att växla upp från pingis till skidor. Jag tror hon bröt loppet
Fidden Postat Söndag kl 12:26 Postat Söndag kl 12:26 Skulle tro att hon drog axeln ut led och/eller bröt nyckelbenet. Knät kan ha klarat sig. Och lårbenshalsen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.