Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

jag har nu fÄtt reda pÄ att det jag letar efter tydligen pads(sÄnt som "breder ut sig" och finns mycket i t ex Dire Straits - Brothers in Arms)

och dÄ Àr frÄgan i vilket VST instrument finns det?

Annons
Postat

Pads finns nog i de flesta syntar eller samplingscds. 😕

Innan Neko sjÀlv hinner in i trÄden, kan jag ju vara snabb att rekommendera hans gratispluggar!

Neko Studios

En av syntarna heter nog PAD av en anledning... 🙂

NÄgra fler gratissyntar lÀmpliga för pads...

Big Tick Cheeze Machine

Land of Cockaigne Satyr

Bojo Impulse

...och om du har pengar över Àr Korg Legacy Collection vÀrt att spana in.

Postat
Pads finns nog i de flesta syntar eller samplingscds. 😕

Innan Neko sjÀlv hinner in i trÄden, kan jag ju vara snabb att rekommendera hans gratispluggar!

Neko Studios

En av syntarna heter nog PAD av en anledning... 🙂

NÄgra fler gratissyntar lÀmpliga för pads...

Big Tick Cheeze Machine

Land of Cockaigne Satyr

Bojo Impulse

...och om du har pengar över Àr Korg Legacy Collection vÀrt att spana in.

Pad Àr har massa pads pÄ sig, dÀrav namnet. Osiris 6 Àr nog mÀktigare pÄ pads av dessa. Har en version pÄ gÄng, men pÄ grund av tunga studier med mera blir inte Osiris 12 klar Àn pÄ ett tag, dessvÀrre.

Korg legacy collection Àr just nu billig angÄende den. Med midiklav (ms20 synt fast inte riktigt) kostar den typ 2000:- Billigt som attans.

Annars funkar som tidigare nÀmnt Vanguard, synth1 (till viss del), FM7 (hÀrke att programmera bara), pro-53, absynth, tror att Àven att Albino i dess olika skepnader kan vara nÄgot att rÀkna med hÀr.

Kommer inte pÄ fler just nu, men dessa ovan tycker jag om. Glömt av mjukvarubiten mer och mer dock. Kör allt mer hÄrdvara...

Postat

Àr det vÀrt att köpa en korg legacy om man enbart sysslar med rock pop och punk och ingen elektroninsk musik över huvudtaget?

jag vill fÄ till dom "mÀktiga ljuden" om ni förstÄr vad jag menar

Postat
Àr det vÀrt att köpa en korg legacy om man enbart sysslar med rock pop och punk och ingen elektroninsk musik över huvudtaget?

Som Stefan E. skriver AbsyntAbsyntAbsynt.

Absynt Àr guld vÀrd till olika musik sammanhang men Àven PLEX synth frÄn Steinberg gillar jag den Àr lÀtt att anvÀnda och Àr rÀtt sÄ billig :rolleyes:

Postat

En MS-20, en Polysix och en Wavestation (som Legacy Collection innebÀr) behöver inte vara elektronisk musik.

Min kompis lirar pÄ en Polysix (visserligen hÄrdvaran) i sitt reggaeband... :rolleyes:

Postat

En MS-20, en Polysix och en Wavestation (som Legacy Collection innebÀr) behöver inte vara elektronisk musik.

Min kompis lirar pĂ„ en Polysix (visserligen hĂ„rdvaran) i sitt reggaeband... 😎

Precis. Jag körde Polysix i ett alt/punk/rock-band för nÄgra Är sedan.

MS20-ljuden borde göra sig fetbra i ett tungt rockband ocksĂ„. Kan garanterat skĂ€ra sig igenom ljudbilden... 😎

Wavestation anvÀndes förresten överallt inom film/tv-musik pÄ 80- och 90-talet...

Postat

Min kompis lirar pĂ„ en Polysix (visserligen hĂ„rdvaran) i sitt reggaeband... 😛

Precis. Jag körde Polysix i ett alt/punk/rock-band för nÄgra Är sedan.

MS20-ljuden borde göra sig fetbra i ett tungt rockband ocksĂ„. Kan garanterat skĂ€ra sig igenom ljudbilden... 😎

Wavestation anvÀndes förresten överallt inom film/tv-musik pÄ 80- och 90-talet...

ok tack sÄ mkt

det kanske fÄr bli en sÄn om ekonomin tillÄter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.