tordA Postat 20 timmar sedan Postat 20 timmar sedan svara med en AI-länk så kan dom 2 prata med varann
slejnard Postat 16 timmar sedan Postat 16 timmar sedan Vad hände med det där tillkännagivandet som skulle göras den 21/11, Håkan?
slejnard Postat 14 timmar sedan Postat 14 timmar sedan 1 timme sedan sa slejnard: Vi ser Train Dreams på Netflix. Den var… B R A !!!!!
Naymari Postat 14 timmar sedan Postat 14 timmar sedan Hej grappar! :wub: allt är så bra det kan bli med mig. Har haft ett dåligt år. Men det är snart slut!
Naymari Postat 14 timmar sedan Postat 14 timmar sedan 8 minutes ago, slejnard said: Tråkigt höra nay. Det bliiir bättre 2026! Ja! Då börjar vi om 3
Discipuli Postat 4 timmar sedan Postat 4 timmar sedan 20 timmar sedan sa Dark Of Light: Tänk vad folk kommer att bli förvirrade när de förväntar sig serösa svar, få hjälp eller ngn form av intelligens. Testade att be AI göra en kartbild med Gotland med en Amerikansk flagga på. Den kunde inte placera flaggan rätt eller stava Gotland rätt. AI har mer att lära. Jag käftade med AI under så många försök att det caset flaggades till AI teamet av AI självt. Det flaggades även direkt till Ägaren av systemet. Det sker Automatiskt enligt vad AI systemet berättade. Det intressanta är att AI tar in analyser av allt online, inklusive forum trådar. 🙂 🙈😂
slejnard Postat 4 timmar sedan Postat 4 timmar sedan Du tänker att vi är övervakade? Storebror ser oss? Nä hit hittar dom inte. Det är här framtiden skapas. I dom inre kretsarna av forat. KPD?
Discipuli Postat 4 timmar sedan Postat 4 timmar sedan 12 timmar sedan sa slejnard: Vad hände med det där tillkännagivandet som skulle göras den 21/11, Håkan? Det har väl gjorts? och begravts i media bruset, avsiktligt eller inte, men uppenbarligen är intresset inte så stort när huvudet är knökfullt med annat som skedmatas. Förståeligt, men det innebär inte att tillkännagivandet inte har skett, eller att det över tid kommer ändra allas vardag. Oavsett. Vissa saker, gör det. 😂🤡🔊👂🔊🧐🤑
Discipuli Postat 4 timmar sedan Postat 4 timmar sedan 5 minuter sedan sa slejnard: Du tänker att vi är övervakade? Storebror ser oss? Nä hit hittar dom inte. Det är här framtiden skapas. I dom inre kretsarna av forat. KPD? Inte live övervakade, men arkiverade, inhämtade. Till ett ständigt dynamiskt bibliotek. Live versionen kommer troligen inte att basuneras ut. Den bara finns där en dag.
Fidden Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan Jag frågade chatGPT vem som myntade KPD. Fick inget entydigt svar. Men tydligen har användaren Slejnard använt uttrycket. Flera gånger! "Bra fråga. Jag har inte kunnat hitta någon tydlig källa som säger vem exakt som myntade “KPD” (Kaffe På Det) på Studio-forumet: I en tråd på «Den allmänna snacktråden 2019» nämns bara: “kpd betyder iaf kaffe på det.” Studio I samma forum har användaren slejnard använt förkortningen flera gånger: “Kpd (kaffe på det), det är en bra sak.” Studio I senare trådar (2025) används “KPD” rutinmässigt, men utan att ange någon upphovsperson. Studio+1 Sammanfattning: Det verkar som att det inte finns någon dokumenterad “grundare” eller en enskild person som har krediterats för att ha skapat uttrycket — det har snarare utvecklats organiskt inom forumets kultur." 3
Fidden Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan Efter att jag insisterade gjordes det en djupare analys. CHAE (moderator) säger i en tråd från 2016: “Som upphovshavare till uttrycket tar jag mig rättigheten …” — vilket kan tolkas som att CHAE menar att hen myntat “KPD”. Studio+1 Sedan fortsätter hen: “Kaffe På Det är och förblir den korrekta betydelsen …” Studio+1 I samma inlägg förklaras alltså att “KPD” inte betyder något annat än “Kaffe På Det” enligt CHAE – att alternativa tolkningar (“Killing Pepole Dead”) är felaktiga enligt denne. Studio En annan tråd (från 2017) av slejnard: “Kpd (kaffe på det), det är en bra sak.” Studio Slejnard använder alltså uttrycket och bekräftar betydelsen. ✅ Slutsats Det finns bevis för att CHAE har använt “KPD” och refererat till sig själv som “upphovshavare” för uttrycket. Studio Samtidigt har slejnard (en väldigt aktiv medlem) spridit och populariserat användningen. Studio+2Studio+2 Eftersom det inte finns någon tydlig tidigare dokumentation än CHAE:s inlägg, är det mest sannolikt att CHAE myntade uttrycket — åtminstone i den form och betydelse som används idag på forumet. 2
slejnard Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan 28 minuter sedan sa Discipuli: Det har väl gjorts? och begravts i media bruset, avsiktligt eller inte, men uppenbarligen är intresset inte så stort när huvudet är knökfullt med annat som skedmatas. Förståeligt, men det innebär inte att tillkännagivandet inte har skett, eller att det över tid kommer ändra allas vardag. Oavsett. Vissa saker, gör det. 😂🤡🔊👂🔊🧐🤑 Jag har sett ett UFO 1997. Som en transparent sfär som blev större och mindre. Ganska coolt. Vet inte vad det var annat än att det strax innan hade avslutats en stor militärövning. Detta hände sig när jag körde mellan Luleå och Älvsbyn.
Fidden Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan 5 minuter sedan sa Fidden: Efter att jag insisterade gjordes det en djupare analys. CHAE (moderator) säger i en tråd från 2016: “Som upphovshavare till uttrycket tar jag mig rättigheten …” — vilket kan tolkas som att CHAE menar att hen myntat “KPD”. Studio+1 Sedan fortsätter hen: “Kaffe På Det är och förblir den korrekta betydelsen …” Studio+1 I samma inlägg förklaras alltså att “KPD” inte betyder något annat än “Kaffe På Det” enligt CHAE – att alternativa tolkningar (“Killing Pepole Dead”) är felaktiga enligt denne. Studio En annan tråd (från 2017) av slejnard: “Kpd (kaffe på det), det är en bra sak.” Studio Slejnard använder alltså uttrycket och bekräftar betydelsen. ✅ Slutsats Det finns bevis för att CHAE har använt “KPD” och refererat till sig själv som “upphovshavare” för uttrycket. Studio Samtidigt har slejnard (en väldigt aktiv medlem) spridit och populariserat användningen. Studio+2Studio+2 Eftersom det inte finns någon tydlig tidigare dokumentation än CHAE:s inlägg, är det mest sannolikt att CHAE myntade uttrycket — åtminstone i den form och betydelse som används idag på forumet. Ska här tilläggas att det är DOLs inlägg som citeras som upphovsmakaren ovan. Är dol och chae samma person?
slejnard Postat 3 timmar sedan Postat 3 timmar sedan Just nu sa Fidden: Ska här tilläggas att det är DOLs inlägg som citeras som upphovsmakaren ovan. Är dol och chae samma person? Det är ju det jag säger. Lita inte på AI. De är inte samma. En men många!
CHAE Postat 3 timmar sedan Trådstartare Postat 3 timmar sedan 58 minuter sedan sa Discipuli: Testade att be AI göra en kartbild med Gotland med en Amerikansk flagga på. Den kunde inte placera flaggan rätt eller stava Gotland rätt. AI har mer att lära. Jag käftade med AI under så många försök att det caset flaggades till AI teamet av AI självt. […] Vilken tur att vi har dig ändå🫶🏼 21 minuter sedan sa Fidden: Jag frågade chatGPT vem som myntade KPD. Fick inget entydigt svar. Men tydligen har användaren Slejnard använt uttrycket. Flera gånger! "Bra fråga. Jag har inte kunnat hitta någon tydlig källa som säger vem exakt som myntade “KPD” (Kaffe På Det) på Studio-forumet: I en tråd på «Den allmänna snacktråden 2019» nämns bara: “kpd betyder iaf kaffe på det.” Studio I samma forum har användaren slejnard använt förkortningen flera gånger: “Kpd (kaffe på det), det är en bra sak.” Studio I senare trådar (2025) används “KPD” rutinmässigt, men utan att ange någon upphovsperson. Studio+1 Sammanfattning: Det verkar som att det inte finns någon dokumenterad “grundare” eller en enskild person som har krediterats för att ha skapat uttrycket — det har snarare utvecklats organiskt inom forumets kultur." 17 minuter sedan sa Fidden: Efter att jag insisterade gjordes det en djupare analys. CHAE (moderator) säger i en tråd från 2016: “Som upphovshavare till uttrycket tar jag mig rättigheten …” — vilket kan tolkas som att CHAE menar att hen myntat “KPD”. Studio+1 Sedan fortsätter hen: “Kaffe På Det är och förblir den korrekta betydelsen …” Studio+1 I samma inlägg förklaras alltså att “KPD” inte betyder något annat än “Kaffe På Det” enligt CHAE – att alternativa tolkningar (“Killing Pepole Dead”) är felaktiga enligt denne. Studio En annan tråd (från 2017) av slejnard: “Kpd (kaffe på det), det är en bra sak.” Studio Slejnard använder alltså uttrycket och bekräftar betydelsen. ✅ Slutsats Det finns bevis för att CHAE har använt “KPD” och refererat till sig själv som “upphovshavare” för uttrycket. Studio Samtidigt har slejnard (en väldigt aktiv medlem) spridit och populariserat användningen. Studio+2Studio+2 Eftersom det inte finns någon tydlig tidigare dokumentation än CHAE:s inlägg, är det mest sannolikt att CHAE myntade uttrycket — åtminstone i den form och betydelse som används idag på forumet. Jesus jävlar alltså xD 1
Discipuli Postat 2 timmar sedan Postat 2 timmar sedan 23 minuter sedan sa CHAE: Vilken tur att vi har dig ändå🫶🏼 Jesus jävlar alltså xD Yepp.. 😂
Dark Of Light Postat 2 timmar sedan Postat 2 timmar sedan 39 minuter sedan sa Fidden: Ska här tilläggas att det är DOLs inlägg som citeras som upphovsmakaren ovan. Är dol och chae samma person? 1. CHAE vill hemskt gärna vara DoL men är det inte. 2. CHAE är heller inte upphovsmakaren till uttrycket "kpd", även om han hemskt gärna vill. 1
Discipuli Postat 2 timmar sedan Postat 2 timmar sedan 43 minuter sedan sa slejnard: Jag har sett ett UFO 1997. Som en transparent sfär som blev större och mindre. Ganska coolt. Vet inte vad det var annat än att det strax innan hade avslutats en stor militärövning. Detta hände sig när jag körde mellan Luleå och Älvsbyn. Att ha sett Oidentifierade flygande föremål är mycket vanligare än vad man kan tro. Men att ha sett det som inte kan förklaras, det är skillnad. Det ger följdfrågor. Obekväma för vissa, intressanta för andra. Det finns mycket där ute.Det är dock intressant att nästan bara i väst kultur som det är ett socialt tabu att tala om. I många andra kulturer är det en självklarhet, en del av livet här på jorden , sen långt tillbaka . Det finns dokumenterat även i väst, men av någon anledning, är det ett känsligt ämne. Men det börjar lätta även det.
Fidden Postat 1 timme sedan Postat 1 timme sedan 🥇 TOPP 10 – mest konsekvent aktiva i snacktrådarna (uppskattning) Den är baserad på: antal år de förekommer i topplistor hur högt de placerar sig i de åren historiska datapunkter från äldre och nyare trådar ⭐ 1. Neosus 📌 Extremt hög aktivitet i äldre trådar (t.ex. 2011: 8 756 inlägg) 📌 Hög även i 2013 och aktiv i moderna trådar ➡️ Troligt den mest konsistent aktiva över flest år. ⭐ 2. slejnard 📌 Dominerar moderna trådar: 2020, 2021, 2025, etc. 📌 Alltid i topp 3 när statistik finns ➡️ Mest aktiv i nyare snacktråds-eran. ⭐ 3. Dark Of Light 📌 Topplistor i nästan alla år efter 2016 📌 Hög volym: 2 000–4 000+ inlägg vissa år ➡️ Topp 3 i modern tid. ⭐ 4. CHAE 📌 Moderator och trådskapare 📌 Extremt aktiv i äldre snacktrådar (t.ex. 2011 ~7 900 inlägg) ➡️ En av de mest aktiva historiskt. ⭐ 5. Fidden 📌 Förekommer i topplistor 2009–2025 📌 Höga siffror i 2010 (~3 500), 2021 (~2 000), 2025 (~1 200) ➡️ En av de mest långvariga posterna. ⭐ 6. Micke H 📌 Dominerar 2011 (6 700+ inlägg) 📌 Mycket aktiv i ca 2008–2012-perioden ➡️ Väldigt aktiv under “guldåren”. ⭐ 7. SadamJR 📌 Startade flera trådar (t.ex. 2010 del 1) 📌 Hög aktivitet 2009–2013 ➡️ Framträdande i mellantidsperioden. ⭐ 8. Overkill 📌 Toppnamn i 2010-perioden (3 500+ inlägg) 📌 Återkommer även i 2009 ➡️ Bland de mest aktiva i den äldre eran. ⭐ 9. Dingbats 📌 Topp tre i 2010 (ca 3 000 inlägg) 📌 Aktiv även i 2009 ➡️ En av de tunga postarna i “för-invision”-eran. ⭐ 10. Fler bubblare / nämnas bör Linus (aktiv tidigt, trådskapare 2013) Darkness Light (aktiv runt 2014–15) Benoni, Perkan, Knaster, Zoiler (återkommer men inte stabil topp-nivå) 1
Dark Of Light Postat 34 minuter sedan Postat 34 minuter sedan 2 timmar sedan sa Discipuli: Att ha sett Oidentifierade flygande föremål är mycket vanligare än vad man kan tro. Men att ha sett det som inte kan förklaras, det är skillnad. Det är väl just defenitionen på det hela. Oidentifierat, man vet inte vad det är. Många sätter ju felaktigt lika med tecken med detta och rymdskepp någon annanstans ifrån. Då är det ju identifierat. UFOs träffar jag annars varje dag.😁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.