slejnard Postat Tisdag kl 18:49 Postat Tisdag kl 18:49 Jåh! Jag tror de säljs på samtliga coopbutiker i Sverige.
Fidden Postat Tisdag kl 20:16 Postat Tisdag kl 20:16 Ett avsnitt kvar av den sjukt obehagliga serien om Ed Gein.
CHAE Postat Tisdag kl 22:04 Trådstartare Postat Tisdag kl 22:04 @Fidden Ja, den är lite småläskig sådär men jag hade önskat att de sparat lite på den ”artistiska friheten”🙄
Dark Of Light Postat Onsdag kl 05:15 Postat Onsdag kl 05:15 10 timmar sedan sa slejnard: Det kan man. Provade en ny ost från norrmejerier. Abisko. Det finns även en höga kusten. Abisko var jättegod. Lite torr kanske? Hur smakar den? 7 timmar sedan sa CHAE: @Fidden Ja, den är lite småläskig sådär men jag hade önskat att de sparat lite på den ”artistiska friheten”🙄 Såg första halvan av första avsnittet men kroknade och slogs av tanken hur illa castad huvudrollen var. Tyckte inte alls att han passade. Kanska var det Netflix poleringen av det hela? Får göra ett nytt försök.
Fidden Postat Onsdag kl 05:47 Postat Onsdag kl 05:47 Tyckte det var svårast att komma över hur konstig mask (eller ai?) Hitchcock hade.
slejnard Postat Onsdag kl 05:51 Postat Onsdag kl 05:51 35 minuter sedan sa Dark Of Light: Hur smakar den? Gott. ☺️ kanske lite åt grevé. Inte jättestark men lagrad i 6 månader.
Dark Of Light Postat Onsdag kl 07:43 Postat Onsdag kl 07:43 1 timme sedan sa Fidden: Tyckte det var svårast att komma över hur konstig mask (eller ai?) Hitchcock hade. Jag blev mest förvirrad över hur olik historieberättandet var mot de andra i Monster serien som Mendez Brothers och Dahmer. De båda blev oerhört hyllade för dramaturgi, emotionella djup och sin historiska precision i berättandet. Den här är ungefär lika historiskt exakt som Lincoln The Vampire Hunter. Spektakulärt men i många delar historiskt inkorrekt. Man tar lite för stora friheter med sanningen och historien. Ok, det ÄR en Netflix dramatisering med allt vad det innebär. Men det är slående hur olik approachen är. Ska ge den en chans till, får se den med lite andra förväntningar än de andra så får vi se... 1 timme sedan sa slejnard: Gott. ☺️ kanske lite åt grevé. Inte jättestark men lagrad i 6 månader. Spännande, måste prova! Gillar ju annars vällagrade starka osthar. Problemet med de ofta är att de smular så förbannat. Att få till en skiva till mackan är ett helt företag och det tar udden av det hela trots att de är gouda. 1
CHAE Postat Onsdag kl 08:29 Trådstartare Postat Onsdag kl 08:29 (redigerat) 3 timmar sedan sa Dark Of Light: Hur smakar den? Såg första halvan av första avsnittet men kroknade och slogs av tanken hur illa castad huvudrollen var. Tyckte inte alls att han passade. […] Medhåll!! 2 timmar sedan sa Fidden: Tyckte det var svårast att komma över hur konstig mask (eller ai?) Hitchcock hade. Tyckte han påminde om Squidward. Can’t unsee it now😩 51 minuter sedan sa Dark Of Light: Jag blev mest förvirrad över hur olik historieberättandet var mot de andra i Monster serien som Mendez Brothers och Dahmer. De båda blev oerhört hyllade för dramaturgi, emotionella djup och sin historiska precision i berättandet. Den här är ungefär lika historiskt exakt som Lincoln The Vampire Hunter. Spektakulärt men i många delar historiskt inkorrekt. Man tar lite för stora friheter med sanningen och historien. Ok, det ÄR en Netflix dramatisering med allt vad det innebär. Men det är slående hur olik approachen är. Ska ge den en chans till, får se den med lite andra förväntningar än de andra så får vi se... […] Yep! Dahmer var mer rotad och kändes äkta. Jag kan tänka mig att Netfix körde någon variant där de skulle åskådliggöra mr Geins inre förvirrade och schizade hjärna men det blev inget vidare. Det blev t o m väldigt förvirrande stundtals. Redigerat Onsdag kl 08:35 av CHAE
Fidden Postat Onsdag kl 08:56 Postat Onsdag kl 08:56 Jag tyckte den var sevärd iallafall, men man var ju tvungen att anpassa sig till det schizofrena berättandet där man rycktes mellan olika betraktare. Scream-scenen i duschen exempelvis. Såg det som ett försök till en skildring av hur verkligheten kan te sig i en sjuk hjärna. 1
Dark Of Light Postat Onsdag kl 10:51 Postat Onsdag kl 10:51 1 timme sedan sa Fidden: Jag tyckte den var sevärd iallafall, men man var ju tvungen att anpassa sig till det schizofrena berättandet där man rycktes mellan olika betraktare. Scream-scenen i duschen exempelvis. Såg det som ett försök till en skildring av hur verkligheten kan te sig i en sjuk hjärna. De skulle studerat den här tråden istället! 😁
slejnard Postat Onsdag kl 11:47 Postat Onsdag kl 11:47 54 minuter sedan sa Dark Of Light: Jaha... Hatt kastar in hatten pga haten. Ja det är tråkigt. Hatten av.
Fidden Postat Onsdag kl 14:15 Postat Onsdag kl 14:15 3 timmar sedan sa Dark Of Light: De skulle studerat den här tråden istället! 😁 Som nutida längsta-arkeologer
Fidden Postat Onsdag kl 15:25 Postat Onsdag kl 15:25 Testar min forward-mail. Tagga mig eller reagera pls
Fidden Postat Onsdag kl 15:26 Postat Onsdag kl 15:26 @Fidden kanske kan tagga sig själv om han har tur
Neosus Postat Onsdag kl 16:20 Postat Onsdag kl 16:20 Nu har jag iallafulla fall köpt en bit Höga Kusten! Har inte smakat ännu men ska det! Snart! Hej!
Fidden Postat Onsdag kl 16:22 Postat Onsdag kl 16:22 3 minuter sedan sa Neosus: Okej @Fidden! Blev du taggad? Tackar, funkade fint.
slejnard Postat Onsdag kl 16:38 Postat Onsdag kl 16:38 18 minuter sedan sa Neosus: Nu har jag iallafulla fall köpt en bit Höga Kusten! Har inte smakat ännu men ska det! Snart! Hej! Rapportera gärna. 👍
Neosus Postat Onsdag kl 18:37 Postat Onsdag kl 18:37 Prosten? Den va rätt så smakrik. Kan inte riktigt smaken men lite sur/beskt och kladdig? Helt okej. Lagrad i minst 8 månader. Ska testa Abisko sedan. 1
slejnard Postat Onsdag kl 19:05 Postat Onsdag kl 19:05 Nånting var in i huset! En Alien 👽 eller ett spöke 👻. Det swishade till och lampan skakade.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.