Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

@Fidden Ja, den är lite småläskig sådär men jag hade önskat att de sparat lite på den ”artistiska friheten”🙄

Postat
10 timmar sedan sa slejnard:

Det kan man. Provade en ny ost från norrmejerier. Abisko. Det finns även en höga kusten. Abisko var jättegod. Lite torr kanske? 

Hur smakar den?

7 timmar sedan sa CHAE:

@Fidden Ja, den är lite småläskig sådär men jag hade önskat att de sparat lite på den ”artistiska friheten”🙄

Såg första halvan av första avsnittet men kroknade och slogs av tanken hur illa castad huvudrollen var. Tyckte inte alls att han passade. Kanska var det Netflix poleringen av det hela? Får göra ett nytt försök.

Postat
1 timme sedan sa Fidden:

Tyckte det var svårast att komma över hur konstig mask (eller ai?) Hitchcock hade.

Jag blev mest förvirrad över hur olik historieberättandet var mot de andra i Monster serien som Mendez Brothers och Dahmer. De båda blev oerhört hyllade för dramaturgi, emotionella djup och sin historiska precision i berättandet. Den här är ungefär lika historiskt exakt som Lincoln The Vampire Hunter. Spektakulärt men i många delar historiskt inkorrekt.

Man tar lite för stora friheter med sanningen och historien. Ok, det ÄR en Netflix dramatisering med allt vad det innebär. Men det är slående hur olik approachen är. Ska ge den en chans till, får se den med lite andra förväntningar än de andra så får vi se... 

1 timme sedan sa slejnard:

Gott. ☺️ kanske lite åt grevé. Inte jättestark men lagrad i 6 månader. 

Spännande, måste prova!

Gillar ju annars vällagrade starka osthar. Problemet med de ofta är att de smular så förbannat. Att få till en skiva till mackan är ett helt företag och det tar udden av det hela trots att de är gouda. d_coffee.GIF

• Gilla 1
Postat (redigerat)
3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Hur smakar den?

Såg första halvan av första avsnittet men kroknade och slogs av tanken hur illa castad huvudrollen var. Tyckte inte alls att han passade. […]

Medhåll!!

2 timmar sedan sa Fidden:

Tyckte det var svårast att komma över hur konstig mask (eller ai?) Hitchcock hade.

Tyckte han påminde om Squidward. Can’t unsee it now😩

51 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag blev mest förvirrad över hur olik historieberättandet var mot de andra i Monster serien som Mendez Brothers och Dahmer. De båda blev oerhört hyllade för dramaturgi, emotionella djup och sin historiska precision i berättandet. Den här är ungefär lika historiskt exakt som Lincoln The Vampire Hunter. Spektakulärt men i många delar historiskt inkorrekt.

Man tar lite för stora friheter med sanningen och historien. Ok, det ÄR en Netflix dramatisering med allt vad det innebär. Men det är slående hur olik approachen är. Ska ge den en chans till, får se den med lite andra förväntningar än de andra så får vi se... 

[…]

Yep!

Dahmer var mer rotad och kändes äkta. Jag kan tänka mig att Netfix körde någon variant där de skulle åskådliggöra mr Geins inre förvirrade och schizade hjärna men det blev inget vidare. Det blev t o m väldigt förvirrande stundtals.

Redigerat av CHAE
Postat

Jag tyckte den var sevärd iallafall, men man var ju tvungen att anpassa sig till det schizofrena berättandet där man rycktes mellan olika betraktare. Scream-scenen i duschen exempelvis. Såg det som ett försök till en skildring av hur verkligheten kan te sig i en sjuk hjärna.

• Gilla 1
Postat
1 timme sedan sa Fidden:

Jag tyckte den var sevärd iallafall, men man var ju tvungen att anpassa sig till det schizofrena berättandet där man rycktes mellan olika betraktare. Scream-scenen i duschen exempelvis. Såg det som ett försök till en skildring av hur verkligheten kan te sig i en sjuk hjärna.

De skulle studerat den här tråden istället! 😁

Postat
3 timmar sedan sa Dark Of Light:

De skulle studerat den här tråden istället! 😁

Som nutida längsta-arkeologer

Postat

Prosten?

Den va rätt så smakrik. Kan inte riktigt smaken men lite sur/beskt och kladdig? Helt okej. Lagrad i minst 8 månader. Ska testa Abisko sedan. 

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.