Dark Of Light Postat Måndag kl 14:45 Postat Måndag kl 14:45 26 minuter sedan sa slejnard: Är det nu? Då. 1 minut sedan sa Neosus: Det som händer nu, händer nu! Nyss.
Håkan Ström Postat Måndag kl 19:06 Postat Måndag kl 19:06 Hände för en liten stund sen. Jag hann inte plocka draget ur munnen den slet sig och drog sönder kroklåset. Sen sprattlade den sig ner i forsen. Kraftig lutning där jag stod. Men jag hade kameran redo i alla fall. En gädda som jag inte kunde lyfta upp med spöet , jag fick släpa upp den. Nu simmar den tyvärr runt med en vobbler i munnen. Vobblern var tvådelad ca 10-12 cm, hänger lite ur munnen på bilden. Den största hittils i forsande vatten för mig. Okänd vikt och längd. Så se det som en utmaning för er fisketokiga 😂 1
Håkan Ström Postat Måndag kl 19:11 Postat Måndag kl 19:11 5 minuter sedan sa Håkan Ström: Hände för en liten stund sen. Jag hann inte plocka draget ur munnen den slet sig och drog sönder kroklåset. Sen sprattlade den sig ner i forsen. Kraftig lutning där jag stod. Men jag hade kameran redo i alla fall. En gädda som jag inte kunde lyfta upp med spöet , jag fick släpa upp den. Nu simmar den tyvärr runt med en vobbler i munnen. Vobblern var tvådelad ca 10-12 cm, hänger lite ur munnen på bilden. Den största hittils i forsande vatten för mig. Okänd vikt och längd. Så se det som en utmaning för er fisketokiga 😂 https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/rapala-ledad-flytande-13-cm.html?variant=101186NO
CHAE Postat Måndag kl 19:23 Trådstartare Postat Måndag kl 19:23 (redigerat) 2 timmar sedan sa Håkan Ström: […] Fesk 👇🏼 Hm. @slejnard kanske vill kommentera det här på något sätt? Redigerat Måndag kl 21:13 av CHAE
Analogfreak Postat Måndag kl 19:36 Postat Måndag kl 19:36 (redigerat) Redigerat Måndag kl 20:56 av Analogfreak
slejnard Postat igår kl 05:23 Postat igår kl 05:23 Ja det där var en stor fesk Håkan. Strömgäddan brukar kämpa bra. 👍 kul! Vad jag förstått så har fisken nån mekanik att de ”stöter” bort krokar efter ett tag. Bra va 😊 morn å KPD
Dark Of Light Postat igår kl 10:15 Postat igår kl 10:15 Svalare idag, bara 19°. Ja, plusgrader alltså, för er där uppe i norr...
Neosus Postat igår kl 11:13 Postat igår kl 11:13 Laxdjävul! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1385921
Håkan Ström Postat igår kl 11:27 Postat igår kl 11:27 5 timmar sedan sa slejnard: Ja det där var en stor fesk Håkan. Strömgäddan brukar kämpa bra. 👍 kul! Vad jag förstått så har fisken nån mekanik att de ”stöter” bort krokar efter ett tag. Bra va 😊 morn å KPD Glädjande att höra det för gäddans skull! Det har gnagt lite på glädjen när det gick som det gick med leklåset. Begriper inte hur ett leklås i metall bara försvann annat än att det måste ha rätats ut i fighten. Bara ledlek kvar på linan. Ren tur att jag lyckades få upp den utan håv.
Håkan Ström Postat igår kl 11:30 Postat igår kl 11:30 16 minuter sedan sa Neosus: Laxdjävul! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1385921 Viktig info. Länkar hellre till källan än till Aftonbladet. https://www.havochvatten.se/arkiv/aktuellt/2025-06-13-bekraftat-fynd-av-laxparasiten-gyrodactylus-salaris-i-munkedalsalven.html 1
slejnard Postat igår kl 11:45 Postat igår kl 11:45 Hade en på som följde ända till land. Där slet den sig och en av krokarna i draget tog den med sig. Stor regnbåge!
Analogfreak Postat 19 timmar sedan Postat 19 timmar sedan (redigerat) Redigerat 17 timmar sedan av Analogfreak
CHAE Postat 7 timmar sedan Trådstartare Postat 7 timmar sedan @Micke H Vad sjöng du för något? F ö är det rätt skönt med opretentiösa bröllop; närmaste familjerna, några vänner, gott att äta och dricka samt schysst väder. Behöver inte vara mer än så.
Micke H Postat 6 timmar sedan Postat 6 timmar sedan 27 minuter sedan sa CHAE: @Micke H Vad sjöng du för något? F ö är det rätt skönt med opretentiösa bröllop; närmaste familjerna, några vänner, gott att äta och dricka samt schysst väder. Behöver inte vara mer än så. Jag sjöng inte men jag spelade gitarr och två av mina vänner sjöng. Med den ena vännen spelade vi: - Blackbird - Hallelujah - While My Guitar Gently Weeps (denna var en överraskning för min fru, det är hennes favoritlåt och vi hade övat in den i smyg) - Never Gonna Give You Up :D Med den andra vännen spelade vi: - Trasiga Skor - You Oughta Know - Monodream (från mitt gamla band Arcane Reality) - Bara Bada Bastu :D Och sen så sjöng min systerdotter en Aurora-låt. :) 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.