Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
4 timmar sedan sa slejnard:

Men det brukar torka fort. Värst är om jag blir blöt.

mvh / gjord av socker 

Nu förstår jag inte. Målar du huset eller dig själv?

Postat
17 minuter sedan sa Dark Of Light:

Nu förstår jag inte. Målar du huset eller dig själv?

Nej. Han kör någon sorts primalskrik/frigörande dans/kroppsmålnings-terapi.

Störtskönt ju.

Postat
20 hours ago, CHAE said:

Okej… Inspirerad av @Fidden (av alla människor) ville jag också ha ett sommarprojekt att pyssla med och nu vet jag vad det ska bli; ett pedalbord för acken!

Har fnulat ett par år på det men aldrig kommit fram till om jag ens borde ha ett eftersom jag trackar alla ackar medelst mikrofon och live spelar jag ju aldrig numera såå…

Nåja, för några år sedan blev jag både vild och galen och införskaffade ett styck Mojotone QuietCoil.
Körde ett företagsgig och har knappt använt den tills nu då jag körde den på acken på kul och kom ihåg hur kul det faktiskt var att köra acken medelst roliga delayer och tjockfläskiga reverb.

Såååå!! Det ”lilla” pedalbordet får agera vertygslåda och jag kommer att köpa någon typ av EQ-pedal (funderar på Fishmans AFX Pro EQ Mini), ett par delayer (BOSS DD-20 och TC ND-1:an) och en reverb-pedal (BOSS RE-5). En KORG stämpedal såklart, min T-Rex kompressions-pedal (kommer den ens att behövas dock?), en gammal (och helt orimlig gigantisk) BOSS volympedal och eventuellt EH’s gate-pedal.

Hade tänkt att köra acken här hemma. Inga livegig m a o.

[Andra] pedalförslag/lösningar mottages tacksamt…

En annan sak; varför svämmar JooToobz fullkomligt över med en massa superkristna ”worship” pedalmarodörer?! Deras grejer låter förvisso rent hejdlöst grümt men ändå. Överallt är de, prisar Jesus och blir guidade av Gud (inte Grahn dessvärre☹️)…

En gitarrist jag jobbade med live för något år sedan har en fishman aura spectrum på sitt akkebord och den fick den tröttaste av linead Akke att låta riktigt bra

• Gilla 1
Postat
7 minuter sedan sa Naymari:

En gitarrist jag jobbade med live för något år sedan har en fishman aura spectrum på sitt akkebord och den fick den tröttaste av linead Akke att låta riktigt bra

Mm har sett och hört på YT. Lite väl i dyraste laget för mig dock. 

6 minuter sedan sa Naymari:

Har hämtat ut mina första progressiva glasögon idag.

Har aldrig känt mig äldre än nu

Gamle man.

Postat (redigerat)
21 minuter sedan sa Naymari:

Hm. Ser tämligen intressant ut. Många använder NUX-grejer. Måste kolla upp. Har ju ingen brådska så klart.

Tanken var ju att köra hela ackebordet via Simplifiern och in i DAW.

Acke (med Mojotone) -> bord -> Simpllifier -> DAW

Tankar om det @Naymari?

Redigerat av CHAE
Postat
16 minutes ago, CHAE said:

Hm. Ser tämligen intressant ut. Många använder NUX-grejer. Måste kolla upp. Har ju ingen brådska så klart.

Tanken var ju att köra hela ackebordet via Simplifiern och in i DAW.

Acke (med Mojotone) -> bord -> Simpllifier -> DAW

Tankar om det @Naymari?

Har inga erfarenheter med Simplifier-men verkar cool! Vad är målet med den till akke? Ska du gå fullt ”Johnossi”?

Postat
3 minuter sedan sa Naymari:

Har inga erfarenheter med Simplifier-men verkar cool! Vad är målet med den till akke? Ska du gå fullt ”Johnossi”?

Den är stenkul att jobba med.

Mm. Att kunna lattja och ev t o m tracka lite ambient-grejer med just acken.

Postat
23 minuter sedan sa slejnard:

Kul CHAE å mixtra lite. Jakten på det perfekta gitarrljudet går vidare. Använder inga pedaler till akken live. Bara lite reverb från mixern. 
Morn å KPD! 

Indeed.

Hm, hade du inte en oktav-pedal till acken på dina livegig?🤔

Postat
1 minut sedan sa CHAE:

Indeed.

Hm, hade du inte en oktav-pedal till acken på dina livegig?🤔

Jo den är kvar! Inte haft tid riktigt att sätta mig in i hur få den att funka som jag vill dock. Men i sinom tid… 

Ha den ibland på elgitarren för att skapa effekt på vissa partier. 

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.