Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
2 timmar sedan sa slejnard:

Har haft en Marshall valvestate s80 under många år. Låter bra! När man slog igång chorus vart det en vägg av ljud. Men frågan kvarstår? 

Om det heter en eller ett vägg av ljud?

Postat

Apropå gitarrer så har jag börjat spana på nån Ibanez! Har kommit fram till att dom har breda fina gitarrhalsar på flera modeller och det är prisvärda gitarrer! Min förbaskade Schecter har en alldeles för smal hals och strängarna ligger lite för nära varandra så att jag missar rätt sträng heeeeela tiden och spelar fel!

Kan vara så att jag inte kan spela! Kan vara så oxå! smileys-thinking-029488_zpsbytadrj8.GIF.4ca9c0b5d6bfc2d195a419f16d0ba8f3.GIF

Postat

Stratorna brukar ha fina halsar och är oftast trevliga att spelas på men då sitter volymratten för nära så att jag träffar den med högern när jag spelar! 

Riktigt irriterande! smileys-thinking-029488_zpsbytadrj8.GIF.4ca9c0b5d6bfc2d195a419f16d0ba8f3.GIF

Postat

Jag hade också en med smal hals som jag tröttnade på och gjorde mig av med. Saknar den inte.

Ångrar dock att jag inte har kvar min första som hade lite tjockare hals, den bästa jag haft faktiskt. 

Postat

Om två timmar sjunger och spelar jag om det inte är mitt mellan två låtar vill säga! Lite lagomt skönt nervös. Keops pyramid blir det då! Ska testa köra med enbart BOSE S1 som ljud. Lite klent ljud kanske men de som står närmast hör. Men vad fan. Orka ta med stort PA. Smidigt att man kan koppla in en mick och gitarren direkt utan mixer. 

Postat
28 minuter sedan sa slejnard:

Om två timmar sjunger och spelar jag om det inte är mitt mellan två låtar vill säga! Lite lagomt skönt nervös. Keops pyramid blir det då! Ska testa köra med enbart BOSE S1 som ljud. Lite klent ljud kanske men de som står närmast hör. Men vad fan. Orka ta med stort PA. Smidigt att man kan koppla in en mick och gitarren direkt utan mixer. 

Lycka till!

• Tack! 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.