Jump to content
Annons

Rockig refränglåt nyproducerad


Recommended Posts

Godkväll! Nu gott folk har vår skånske rockstjärna Toniced tagit sig an låten jag la upp för några veckor sedan. Har klätt den i ny kostym, lagt bas, fixat nya trummor, mixat, mastrat och lagt ner en massa jobb helt enkelt. Känns väldigt roligt med detta samarbete! I mitt tycke blev den betydligt proffsigare och lite härligt skitig med bra tryck i. Tackar ödmjukast för detta. Kom gärna med input🤘🙂

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack Slejnard! Blev en annan känsla på låten med mer driv i verser och ett annat tempo i refrängen. Toniced har trollat fram stämmor jag inte visste jag lagt och lagt lite nya gitarrer som rockar till det hela. Tycker även bryggan och sticket blev betydligt bättre än innan, så jag är supernöjd🤩

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för din fina ord @Richie76 och @slejnard
Och tack för ditt förtroende Richie76 att jag fick vara delaktig i låten. Låten är så pass bra och mycket välskriven, så det har varit med glädje att få jobba med dig. 
Story has just started 👍🏻

 

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ert samarbete har verkligen lyft låten. Bra jobbat! Kul att höra. Virveln och gitarerna kommer fram på ett bra sätt.

Om man får ge lite input skulle jag kanske önska lite mer volym i botten. Jag hör inte kaggen och basen tydligt, men hur mycket botten en låt ska ha beror på lyssnarens smak, genre mm.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...