Jump to content
Annons

Till en gammal vän!


Recommended Posts

Annons

Lyssnat i Iphonen - låter najs tycker jag!

Inget fel på din röst, du sjunger rent och texten/budskapet går fram fint! Och jag gillar låtar med Svensk text!

Jag hör inget att klaga på i arret, låter välspelat och bra! 

Sen som låt betraktat - alla som har husdjur kan nog identifiera sej med den - tyvärr en dag måste man skiljas från sin vän - oundvikligt! 
 

Med vänlig hälsning, Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/27/2024 at 1:46 PM, glenna said:

Jag har tyvärr ingen sångröst men skulle uppskatta ev. kommentarer om ljud och arr mm.

Jag tycker låten är bra. Bra sång och bra prestation med instrumenten.

Det som drar ner låten är tyvärr ljudet i de elektroniska trummorna. Det finns mycket bättre ljud som hade passat låten bättre, mer dynamiska.

Alla instrument kör på och det finns inte mycket variation. så hela låten blir liksom "mycket av allt"

Annars är låten bra, men jobba på dynamiken med instrumenten och kika på andra drummljud.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättefin hund. Och textraden "jag hoppas att du någonstans kan få vifta på din svans" var ju suverän 😃 Kul också med några oväntade ackordföljder. Bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-03-02 at 00:36 sa toniced:

Jag tycker låten är bra. Bra sång och bra prestation med instrumenten.

Det som drar ner låten är tyvärr ljudet i de elektroniska trummorna. Det finns mycket bättre ljud som hade passat låten bättre, mer dynamiska.

Alla instrument kör på och det finns inte mycket variation. så hela låten blir liksom "mycket av allt"

Annars är låten bra, men jobba på dynamiken med instrumenten och kika på andra drummljud.

 

Tack toniced, för bra feedback!
Trummor är mitt huvudinstrument och jag skulle önska att jag hade möjligheter att ha ett analogt set uppmickat, men har inte riktigt plats. Tyvärr så slarvar/fuskar jag ofta med just trumljudet, brukar lägga mest jobb på kaggen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-03-02 at 01:22 sa Bream:

Jättefin hund. Och textraden "jag hoppas att du någonstans kan få vifta på din svans" var ju suverän 😃 Kul också med några oväntade ackordföljder. Bra låt.

Tack Bream!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, glenna said:

Tack toniced, för bra feedback!
Trummor är mitt huvudinstrument och jag skulle önska att jag hade möjligheter att ha ett analogt set uppmickat, men har inte riktigt plats. Tyvärr så slarvar/fuskar jag ofta med just trumljudet, brukar lägga mest jobb på kaggen.

 

Kolla upp SSD. De låter naturliga och förmodligen passar de bättre med din musikstil. https://stevenslatedrums.com/ssd5/
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
37 minuter sedan sa toniced:

Kolla upp SSD. De låter naturliga och förmodligen passar de bättre med din musikstil. https://stevenslatedrums.com/ssd5/
 

Det är SuperiorDrummer 2 som jag har på den här låten🙂. Vill jag ha något mer extremt brukar jag använda från Motifen.

Redigerat av glenna
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag hundägare och därför förmodligen extra känslig… men fick en liten tår… så då kan man säga att budskapet gick fram iallafall. Sångröst har du och låten är det inget fel på. Sen är det något synthljud som jag kanske inte håller med om men det är ju tycke och smak. Tack för en fin låt🤗

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
13 timmar sedan sa Richie76:

Nu är jag hundägare och därför förmodligen extra känslig… men fick en liten tår… så då kan man säga att budskapet gick fram iallafall. Sångröst har du och låten är det inget fel på. Sen är det något synthljud som jag kanske inte håller med om men det är ju tycke och smak. Tack för en fin låt🤗

Tack Richie76!
Ja, det är nåt speciellt med vovvar.

Redigerat av glenna
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...