Jump to content
Annons

EDM/Techno/Discodunk-låtar - Hiss/diss?


Recommended Posts

Jag har försökt finna något allmänt regelverk för trådstarter och i synnerhet hur många låtar man får langa upp i en och samma trådstart, men ej funnit något. Så jag hoppas det är okej att jag gör så här.

Jag har 3 låtar jag tänkte langa upp på min Spotify. Dom är väl mer eller mindre klara.
Tänkte dock lägga upp dom här först för att se om dom överhuvud taget är någonting att ha. Lätt att bli blind när man blir stolt bara för att något svänger.

Så, kom gärna med kritik på ljud, producering etc. Men jag är även nyfiken på vad ni tycker om det som helhet.

1.PITFIRE
2.MINISKIRT
3.FREESPIRIT
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Pitfire" orkade jag inte höra helt igenom. "Miniskirt" börjar bra med tjejröst, sen ballar den ur. Allt är lite hetsigt och stressigt. "Freespirit" är jobbig och stressar mig. Men du/ni kan ju spela bra !!! En femma av fem för spel-kompetensen och en tvåa för låtarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga arr, och fina ljudbilder generellt tycker jag. Bra jobbat 🙂

Jag brukar ju inte lyssna så mycket på denna typ av musik, men för att de ska fungera utanför dancescenen så skulle de generellt behöva en "refräng" som bryter av. Tänk riffet i Ya Mama, som liksom limmar ihop den låten. Lika mycket som att en låt inte får va för tråkig med mycket transport, så måste man kunna känna av ett visst mönster halvvägs in i låten för att man ska ryckas med...tänker jag...och de är överlag lite för varierande för att man ska hänga med. Behöver inte vara något dåligt beroende på vad du vill med låtaren....bara en synpunkt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...