Jump to content
Annons
  • 0

Spela live Versus spela in i studio på datorns DAW!


Harald

Fråga

Hej! Jag har en reflekterande fråga: Jag tycker att man kommer mer till sin rätt med låtar när man spelar live, på grund av att allt blir synkroniserat perfekt på grund av samspelet mellan musikerna, jämfört när man spelar in på DAW:et på datorn ensam. Så min fråga är: Jag har sett musiker (som NIta Strauss och andra), som verkligen kan få musiken synkroniserad också när dem spelar in ensamma på datorn, hur gör de?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
9 minuter sedan sa Harald:

Hej! Jag har en reflekterande fråga: Jag tycker att man kommer mer till sin rätt med låtar när man spelar live, på grund av att allt blir synkroniserat perfekt på grund av samspelet mellan musikerna, jämfört när man spelar in på DAW:et på datorn ensam. Så min fråga är: Jag har sett musiker (som NIta Strauss och andra), som verkligen kan få musiken synkroniserad också när dem spelar in ensamma på datorn, hur gör de?

Dom e proffs. Rutinerade.Spelar efter klick?! Antagligen en å annan redigering/klippning också🤗😉🤔

Redigerat av vayzeria
Tillägg av svar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...