Jump to content
Annons

Snart kanske vi skapar musik i VR-studios?


Baztard

Recommended Posts

I och med att VR hela tiden utvecklas (då främst inom spel), så känns det som att det inte borde dröja alltför länge innan vi alla kan sitta i våra egna VR-studios och skapa musik. Tänker speciellt på mig själv som föredrar att jobba enbart på datorn då jag inte har utrymme för att bygga en egen studio i lägenheten. Visst är det härligare med fysiska prylar, men när utrymme för det saknas blir det att jag köper på mig ljudpluggar istället, det är dessutom många gånger billigare också. Även om jag kan ratta vissa pluggar genom mitt keyboard så är det faktiskt sällan jag gör det. Det känns många gånger omständigt att pendla mellan mus och keyboard och det blir att jag föredrar musen istället.

Men tänk att ens DAW och alla pluggar i framtiden blir i VR, där du själv kan bygga din egen studio efter smak och ratta alltsammans med fingrarna. Vilken känsla, ändå?
Är man en person som dessutom kräver en viss atmosfär för att skapa musik så är ju känslan av att sitta på en egen tropisk ö, på stranden under palmerna med ett vackert turkosfärgat hav framför sig, där de färgglada korallreven lyser igenom rätt så mysig.

Vad tror ni, är det något som kan ske inom en snar framtid och är det något ni skulle använda er av?

Redigerat av Baztard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...