Jump to content
Annons

Vill bli rappare hjälp snälla :)


Vilgot Rosenholm

Recommended Posts

Jo hejsan, hoppades jag kunde få lite hjälp / tips. Jag har länge vilja bli rappare men aldrig blivit av då jag inte haft tiden inne och mer, jag kan liksom skriva bra texter har bra röst och annat har bra idoler men har ingen studio! Det är felet kommer in hur ska jag fixa studio är liksom ung 13år så har inte direkt pengarna till att hyra en, kom hem från lvu för 1 vecka sen och nu vill jag verkligen starta upp detta projekt så snälla skriv om ni har några tips eller trix 😃: Detta skulle såklart uppskattas enormt för mig 💕 Skriv gärna en kommentar om ni har tips. Mvh Vilgot

Redigerat av Vilgot Rosenholm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Studio kan nog vänta tills du vet hur inspelning och produktion fungerar 😄

Har du möjlighet till egen dator eller en padda?

Ladda ner Garage Band så du kan börja spela in.

Fruity Loops finns nog I avskalad gratis version. Hitta en billig mikrofon att spela in i. Alternativ att spela in sång i mobilen och föra över till projektet senare.

Billigast blir nog begagnat ljudkort och en simpel mikrofon. Borde landa på högst 2000:-

Sen finns mängder med gratis mjukvara 👍

Kort sagt finns det billiga vägar att gå för att komma igång.

Glöm inte att kolla in hur inspelning/redigering/producering går till om du inte redan har koll. Finns mängder av hjälp på både Youtube och Studio 👌😉

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...