Jump to content
Annons

1042-s taxform?? Hjälp!


Recommended Posts

Hej!
Har fått min första 1042-S taxform från Tax1099.com genom DistroKid.
Har lyckats öppnat dokumentet, men har absolut ingen aning vad jag ska göra med detta dokument. Ska det fyllas i? Skickas någonstans? Behöver jag göra något med min svenska deklaration? (Har gått 100 minus totalt på DK år 2022).

Oerhört tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
18 timmar sedan sa studiokilledtheradiostar:

Hej!
Har fått min första 1042-S taxform från Tax1099.com genom DistroKid.
Har lyckats öppnat dokumentet, men har absolut ingen aning vad jag ska göra med detta dokument. Ska det fyllas i? Skickas någonstans? Behöver jag göra något med min svenska deklaration? (Har gått 100 minus totalt på DK år 2022).

Oerhört tacksam för svar!

Som jag läst, ska du fylla i om du får betalt via DK. IRS i Usa vill veta hur mycket får betalt.

IRS är som Skatteverket. Formuläret är som en inkomst deklaration för utländska personer som tjänar pengar i USA i annat land. Kommer det inte pengar från DK eller annat knutet till det, behöver du inte göra något. Om det går att fylla och skicka så gott det. Finns fler en del att fylla att du inte har någon inkomst.

Finns en länk här att läsa   https://www.reddit.com/r/DistroKidHelpDesk/comments/11rxf1s/i_received_1042s_tax_form_from_distrokid_what_is/

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa studiokilledtheradiostar:

Hej, tack för svar. Har lite svårt att förstå allt du skriver dock..

Fick även ett svar från DistroKid som skrev att jag inte behöver fylla i något, vilket jag tycker verkar väldigt märkligt.

Så förvirrad...

Lugnt! Bra att det löste sig.

Behöver nog bara fylla i pappret om du tjänar / får pengar från Distrokid. Bara en skyldighet att deklarera inkomst helt enkelt. Precis som i Sverige 😉😊👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...