Jump to content
Annons

slejnard-The newest so am I


slejnard

Recommended Posts

Annons
19 minuter sedan sa DionHarris:

Men vad är ”grölligt” då? Vad betyder det??

Sen är jag starkt fundersam till om det är OK att mixa distad gitarr med visslingar…

Grötigt tänker jag.

Nä just i tusan...glömde bort det. Skär sig nog... 😂

Tror att denna får hamna i nån låda. Får inte till det riktigt som jag vill. Kanske hottar upp och rockar till i framtiden. Fått höra på annat håll att trummorna är rätt beige i färgen och att låten går för långsamt. Håller nog med om det men inget jag tänkte på i skapandeprocessen. Nu kaffe!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa DionHarris:

Finns ju en del att göra i mixen som att sänka kicken och göra den dovare.

Sen tycker jag mig höra mera som jag skulle ge mindre reverb och sänka volymen på. Det blir liksom för mycket av allt som det det är just nu.

Blir svårt då det är en fast loop i en wav-fil men är lite sugen göra om trummorna från scratch.

 

Bra tips om reverben. Tack! Blir lätt hänt att jag öser på. Tror gitarrerna på refräng skulle kunna torkas upp mer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort svar. Skulle vilja ha kompet (trummor)mindre vasst. Mjukare och dovare. Kanske tillsammans med tunnt reverb för mer dynamik på kaggen bara? 🤔

Redigerat av vayzeria
Tilägg
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa vayzeria:

Kort svar. Skulle vilja ha kompet (trummor)mindre vasst. Mjukare och dovare. Kanske tillsammans med tunnt reverb för mer dynamik på kaggen bara? 🤔

Tack! Ska kolla detta. 

21 minuter sedan sa Henric Svensson:

Har du testat att sjunga en oktav upp?

Har bara lyssnat lite grand via ipaden, känns inte som det bästa du gjort om du frågar mej…andningsljuden mellan sångfraserna skulle jag sänka/alternativt ta bort helt iaf…

Tack! Känns som ett svårt läge där melodin ligger nu och håller med att det inte är bland mina bästa låtar. En mellanlåt som startade som ett kul experiment att skapa EDM. Kommer släppa ett album med 8 låtar i slutet av september. Håll utkik då. Denna kommer inte finnas med. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Tack! Ska kolla detta. 

Tack! Känns som ett svårt läge där melodin ligger nu och håller med att det inte är bland mina bästa låtar. En mellanlåt som startade som ett kul experiment att skapa EDM. Kommer släppa ett album med 8 låtar i slutet av september. Håll utkik då. Denna kommer inte finnas med. 😊

Hur som är grunden bra tycker jag. Inte min typ av musik. Men den är hållbar att utveckla och det finns lite intressanta element och "happenings" 💪👍

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...