Jump to content
Annons

Jag skulle behöva lite feedback på denna mix.


Crille

Recommended Posts

Hej

Jag har tagit upp låtskrivandet och inspelning efter ett antal år och skulle behöva lite feedback på den mix. (Ej mastrad). Använder Reaper som DAW.

Skickar en del av ref. som övergår i stick. Låten är betydligt mer avskalad i verserna. Då jag inte är helt färdig med mixen tar jag gärna emot tips och ideer.

High_ref.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Crille, kul att du är igång igen.

Riktigt svängig refräng. Sköna 80-talsvibbar, om jag nu får uttrycka mig så generellt och omsvepande 🙂

Tycker balansen känns bra. Möjligen skulle virvel och sång kunna vara aningen mer framträdande, men det är smaksak. 

Kanske att botten kan tajtas till en aning, finns en liten puckel runt 120 Hz som stör och grötar i basen, vidare hade det inte skadat med lite mer kropp runt 400-500 Hz och även 1000-2000 Hz något sådant, då kommer låten titta fram bakom gardinen en aning. Mixen är ganska försiktig i volym, vilket inte är något fel alls, men du kan med gott samvete gasa på lite volymmässigt på mastern.

På det stora hela riktigt bra jobbat, låten känns mer eller mindre färdig.

Gjorde en snabbmaster så du kan jämföra:

crille_fix.mp3

Mvh Jon

Redigerat av Jon Rinneby
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...