Jump to content
Annons

Feedback på min lo-fi låt?


Recommended Posts

Jag håller på med en lo-fi låt och jag vill gärna ha lite feedback på vad man kan ändra!

Jag har märkt att det låter konstigt precis vid första sekunden när låten börjar så jag skulle gärna uppskatta om nån berättar hur man kan fixa det!

Jag har fixat basen lite grann genom att sänka den så att den inte låter mer än vad de andra grejerna gör men jag hoppas att ni kommer gilla det!


/AquaStranger

Redigerat av AquaStranger
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
59 minuter sedan sa AquaStranger:

Tack för att du berättar slejnard! När du menar att ljudet nyper, menar du då vid första sekunden av låten för att jag hör att det låter konstigt vid första sekunden av låten som att det nyper.

Nej jag menar att ljudet försvinner ungefär varannan sekund. Låter nästan som en extremt hårt ställd gate eller kompressor. Som att inte tonerna får klinga ut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag tror att de är min sidechain som håller på så att det försvinner varannan sekund men jag ska kolla om det går att fixa! Tack igen för att du berättar!

Redigerat av AquaStranger
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det pumpar lite på nåt sätt, men vad är en lofilåt egentligen tycker alla mina är det men dom kanske inte kvalar in. 

Typ som den här kanske?

Lyssnade igen men det låter som att du har ljud som låter lite skumt men är bra inspelade men det pumpar lite som sagt. Annars gillar jag det

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...