Jump to content
Annons

DR008


robertus

Recommended Posts

Har fått ett problem med dr008. Om jag tar varje ljud för sig får jag ljud i härligheten MEN när jag ska importera ett helt set får jag följande meddelande (Om jag väljer att ignorera meddelandet får jag inget ljud i grejerna):

"The following wave file could not be found while loading the sound bank. Perhaps the file was moved, or the bank was created on a different computer

E:\Toontrack Music\Drumkit from Hell\LM4 extract\cDrumkit..."

Är det en inställning jag har missat eller e jag bara pantad 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det ingen som vet?!? Kanske är det enklast att installera om Cubase samt DR008 för att få det att fungera eller!?! (om jag installerar om Cubase finns det då risk för att jag inte kan använda mina gamla Cubase-filer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte använt DR-008 på en tid nu men jag har fått en del liknande medelanden. Av nån orsak ville inte min DR-008 komma ihåg mina inställningar vilket gjorde att sökstigarna till mina ljudfiler oftast var fel. Orkade aldrig försöka fixa problemet så jag hamnade varje gång söka upp mappen med samplena på nytt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...