Jump to content
Annons

Golden Age Project Comp2a & Comp3a | Distade gitarrer


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

 

Jag håller på att testa GAP Comp2a och Comp3a. Först ut är distade gitarrer. Jag håller på med en låt där jag använder ampsims. Och jag tycker verkligen de låter bra i dagens läge men det är fortfarande något som stör mig i midden. Så jag tänkte testa om man kunde få lite mer "analog" känlsa genom att köra det igenom Comp2a och Comp3a. Rör och trafos brukar ju hjälpa 🙂

 

Ska göra ett avsnitt till med sång, bas och acke gitarr!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Tycker nog GA2a eller bara guran lät bäst. 

Men helt ärligt så är det så lite så jag hade nog spenderat mer tid på mixen istället för att ta mig tid att patcha in en kompressor. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan sa drloop:

Tycker nog GA2a eller bara guran lät bäst. 

Men helt ärligt så är det så lite så jag hade nog spenderat mer tid på mixen istället för att ta mig tid att patcha in en kompressor. 🙂

ga2a för mig! Visst hände det lite men jag hade som sagt stört mig på gitarrerna och vips försvann det genom att köra comp2a igenom.  

 

Jag håller på med test två och comp3a gillar jag på det mesta. Väldigt användbar. Hade kunnat tänka mig 1176--> Comp3a --> CL1b på t.ex sång. Lite kompression på varje för ett jämn å fin sång 🙂

 

comp2a är go för färgningen men jag gillar nog inte kompression så värst mkt. Sen om det handlar om La2a rent generellt eller bara just om GoldenAges version kan jag tyvärr inte säga!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

LA2A är en av mina favoriter. Grym för att den är lättjobbad. Antingen så funkar den kanon eller så får man byta ut den. 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...